ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال آزمایش اینترنت ملی در روسیه؛ اینترنت در روسیه قطع می‌شود؟

منابع محلی مدعی شده اند دولت روسیه به دنبال آزمایش شبکه اینترنت ملی در ماه آینده میلادی است و پس از آن آزمایشات به صورت سالانه برای ارزیابی امنیت اینترنت داخلی در این کشور انجام ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

منابع محلی مدعی شده اند دولت روسیه به دنبال آزمایش شبکه اینترنت ملی در ماه آینده میلادی است و پس از آن آزمایشات به صورت سالانه برای ارزیابی امنیت اینترنت داخلی در این کشور انجام خواهند شد.

مقامات روسی هدف از راه اندازی اینترنت ملی را فعالیت مستقل از اینترنت و محافظت از سیستم های حساس این کشور در برابر حملات سایبری عنوان کرده اند. منتقدین ادعا می کنند دولت روسیه قصد دارد با انجام این آزمایشات زمینه را برای منزوی کردن شهروندان این کشور از سایر نقاط دنیا و تاثیرات آن فراهم کند.

به گزارش D-Russia، آزمایش اینترنت ملی پس از اول نوامبر (10 آبان) آغاز شده و به شکل سالانه تکرار خواهد شد. روز دوشنبه دولت روسیه پیش شرط های لازم برای اجرای آزمایشی اینترنت ملی پایدار و امن برای عموم را در سطح فدرال و منطقه ای تصویب کرد.

مقامات روسی معتقدند وابستگی به فناوری های غربی نوعی آسیب پذیری استراتژیک محسوب شده و کشورهای دیگر می توانند از آن سوءاستفاده کنند. بسیاری از سیستم های دولتی، عمومی و بخش خصوصی این کشور از فناوری های وارداتی غربی بهره می برند و دولت روسیه قصد دارد با اینترنت ملی سلطه بیشتری روی نحوه به کارگیری اینترنت در این تکنولوژی ها داشته باشد.

یک متخصص شبکه به نام «Justin Sherman» می گوید دولت روسیه بعد از مشاهده نقش تاثیرگذاری که شبکه های اجتماعی در اعتراضات بهار عربی بازی کردند، تصمیم گرفت کنترل بیشتری روی فضای مجازی در داخل مرزهای این کشور انجام دهد. جریان آزاد اطلاعات تهدیدی برای ثبات رژیم روسیه است و باید کنترل شود.

اقدام برای جدا کردن اینترنت روسیه از جهان که اصطلاحاً RuNet گفته می شود، برای محدود کردن دسترسی شهروندان این کشور «به برخی سایت های خاص» با پشتیبانی قانونگذاران این کشور همراه بوده است.

قانونی که سال 2006 در این کشور تصویب شده دسترسی به سایت هایی مثل لینکدین، تلگرام و اپلیکیشن رادیویی Zello را ممنوع اعلام کرد و کمپانی های فناوری روسی را مجبور کرد تا درب های سیستم های نرم افزاری خود را به روی نیروهای امنیتی و آژانس های اعمال قانون این کشور باز کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • molavy
    molavy | ۶ آبان ۱۳۹۸

    منتقدان حرف مفت میزنن
    اینترنت ملی برای مقابله با تهدیددت هستش، مثل برق میمونه اینترنت این اینترنت ملی هم مثل ژنراتور که اگر زدن برق اصلی رو تو جنگ قطع کردن سرویس های اصلی باز هم تو دسترس باشه

  • LoneWolf
    LoneWolf | ۵ آبان ۱۳۹۸

    منتظر باشید ایران هم اینترنت ملی راه بندازه

  • آریا
    آریا | ۵ آبان ۱۳۹۸

    خاک تو سر هر چی کمونیست و طرفدارای عقب افتادش

  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۵ آبان ۱۳۹۸

    فکر کنم ما هم یه مدت پیش میخواستیم یه همچین کاری رو کنیم. ?
    چی شد یهو؟
    اندروید ایرانی هم بود فکر کنم?

    • عزراییل
      عزراییل | ۵ آبان ۱۳۹۸

      هنوزم این برنامه رو دارن ادامه میدن اینترنت ملی رو هم فراموش نکردن می خوان ما رو از تمام دنیا جدا کنن

مطالب پیشنهادی