ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لامبورگینی
علمی

لامبورگینی نمونه هایی از فیبر کربن را به فضا می فرستد

لامبورگینی به فضا می رود؛ البته نه به سبک اسپیس اکس و پرتاب رودستر آلبالویی رنگ ایلان ماسک، بلکه در ابعادی کوچک تر. خودروسازی لامبورگینی اعلام کرده که طی همکاری اش با بیمارستانی به نام ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

لامبورگینی به فضا می رود؛ البته نه به سبک اسپیس اکس و پرتاب رودستر آلبالویی رنگ ایلان ماسک، بلکه در ابعادی کوچک تر.

خودروسازی لامبورگینی اعلام کرده که طی همکاری اش با بیمارستانی به نام موسسه تحقیقات هوستون متدیست قصد دارد اثرات شرایط سخت محیط فضا بر مواد کامپوزیتی را بسنجد.

برنامه نیز از این قرار است که این خودروساز ایتالیایی ابرماشین، چندین نمونه از مواد کامپوزیتی مختلف خود را که در ساخت سوپرماشین هایش به کار می برد از طریق یک راکت بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین المللی می فرستد. بعد از آنکه این نمونه ها به مقصد رسیدند مطالعات دقیقی روی آنها صورت می گیرد تا دانشمندان به درک روشنی از طراحی ابرماشین های آینده و تجهیزات پزشکی مختلفی که ممکن است از طریق این مواد ساخته شوند از جمله دست و پای مصنوعی برسند.

استفانو دمینیکالی مدیرعامل لامبورگینی در بیانیه ای پیرامون این پروژه اینطور گفت:

ما بسیار مفتخر هستیم. لامبورگینی به عنوان اولین خودروسازی جهان که قصد دارد تحقیقات علمی را در ایستگاه فضایی بین المللی روی مواد فیبر کربنی انجام دهد در حال انجام کار بسیار بزرگی است. این ماموریت علاوه بر اینکه معرف تعهدات ما به مسئولیت اجتماعی سازمانی است کاملا با فلسفه و ارزش های ما همخوانی دارد. لامبورگینی برندی است که همواره متعهد به شکستن مرزها در تمامی حوزه های فعالیتش و همچنین پیشگامی قلمرو تکنولوژی بوده است.

نمونه های فیبر کربنی قرار است که حدود شش ماه در ایستگاه فضایی بین المللی نگهداری شوند. در طول این مدت مواد مورد بحث در معرض انواع پرتوهای کیهانی و نوسانات شدید دمایی قرار می گیرند تا مشخص شود که سطح استقامت شان چگونه است و آیا برای ساخت خودرو و اندام های مصنوعی در فضا مناسبند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی