ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

d0da5526-2020-renault-clio-intens-8
خودرو

اوضاع برای گروه رنو مساعد نیست، افت فروش 4.4 درصدی در سه ماه سوم سال 2019

انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه سوم سال 2019 نشان می دهد گروه رنو این روزها اصلا دوران خوبی را سپری نمی کند. آمار و ارقام موجود حکایت از آن دارند فروش این گروه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه سوم سال 2019 نشان می دهد گروه رنو این روزها اصلا دوران خوبی را سپری نمی کند. آمار و ارقام موجود حکایت از آن دارند فروش این گروه در مدت مذکور با 4.4 درصد افت به 852,198 دستگاه کاهش پیدا کرده است. همچنین به تبع این افت، میزان درآمد نیز با 1.6 درصد افت به 11.29 میلیارد دلار تنزل یافته است.

4f4e25b4-2020-renault-clio-0

رنو در توجیه عملکرد ناامیدکننده خود به عواملی مثل کاهش تولید دو شریک تجاری بزرگش یعنی نیسان و دایملر، افت تقاضا برای موتورهای دیزلی و آهنگ رشد ضعیف بازار خودروی جهان اشاره کرده است. شاید متوسل شدن رنو به این عوامل کمی عجیب به نظر برسد، اما باید گفت برخی از محصولات دایملر و نیسان در دو کارخانه این کمپانی تولید می شوند؛ همچنین موتورهای دیزلی ساخت رنو توسط خودروسازان دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

در قاره اروپا که تقریبا نیمی از تولیدات گروه رنو در آن به فروش می رسند، میزان تحویل مدل های جدید این گروه با 3.4 درصد افت همراه بوده؛ این اتفاق در حالی رخ داده که بازار خودروی اروپا در سه ماهه سوم امسال 2.4 درصد رشد کرده است.

7f086b01-2020-renault-clio-rs-line-17-768x512

وضعیت در بزرگ ترین بازار خودرویی جهان یعنی کشور چین نیز به همین منوال بوده است. طبق آمار در سه ماهه سوم 2019 فروش محصولات رنو در این کشور 15.5 درصد کاهش داشته که رقم قابل توجهی است. همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، از ابتدای امسال بازار خودروی چین منقبض شده و میزان فروش اتومبیل های نو در فصل گذشته نیز 5 درصد افت کرده است.

به طور کلی برند رنو بیشتر از سایر برندهای زیرمجموعه متضرر شده و فروش محصولات آن 10 درصد کاهش یافته؛ در مقابل تقاضا برای مدل های اقتصادی و ارزان قیمت داچیا 9.3 درصد رشد داشته است. بد نیست اشاره کنیم گروه رنو از ائتلاف برندهای رنو، داچیا، آلپین (آلپاین)، آوتوواز و رنو سامسونگ به وجود آمده است.

444a13ef-2020-renault-clio-intens-6

با توجه به گزارش مالی فصل اخیر و وضعیت بازار خودروی جهان، مدیران رنو اکنون پیش بینی می کنند سال 2019 را با افت 4 درصدی فروش به پایان برسانند؛ پیش از این رقم 3 درصد توسط مدیران این گروه پیش بینی شده بود.

چنانچه پیگیر اخبار خودرویی بوده باشید، احتمالا می دانید که رنو به لحاظ مدیریتی نیز این روزها حال و روز خوشی ندارد. پس از اخراج تیری بولور (Thierry Bolloré)، این شرکت به دنبال مدیرعامل جدیدی بوده و قصد دارد سکان هدایت خود را به فردی دیگر بسپارد.

تیری بولور در حال معرفی نسل جدید رنو کلیو
تیری بولور در حال معرفی نسل جدید رنو کلیو

سال گذشته هم خودروساز فرانسوی به دلیل دستگیری کارلوس گون در ژاپن، دچار حواشی زیادی شد و مدیران آن اختلافاتی شدیدی را با همتایان خود در شرکت نیسان پیدا کردند. پس از این اختلافات بود که زمزمه هایی مبنی بر ادغام رنو و گروه فیات کرایسلر به گوش رسید، اما تاکنون به علت مخالفت شدید نیسان گام هایی عملی در این زمینه برداشته نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی