ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت های چینی
تکنولوژی

شرکت های چینی کپی کار احتمالا به فهرست سیاه آمریکا اضافه می شوند

جنگ تجاری آمریکا تا حدی برای تنبیه چین و بخاطر سرقت دارایی های معنوی آن آغاز شد اما دولت ترامپ احتمالا از شرایط کنونی رضایت ندارد و معتقد است که تحریم ها تا آنجا که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

جنگ تجاری آمریکا تا حدی برای تنبیه چین و بخاطر سرقت دارایی های معنوی آن آغاز شد اما دولت ترامپ احتمالا از شرایط کنونی رضایت ندارد و معتقد است که تحریم ها تا آنجا که باید پیش نرفته اند.

واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه مدعی شده که پیتر ناوارو از مشاوران کاخ سفید در تلاش برای دریافت یک فرمان اجرایی جدید از رئیس جمهور آمریکاست که به موجبش، آن دسته از شرکت های چینی که به صورت متداول قوانین کپی رایت و پتنت های آمریکا را زیر پا می گذارند در فهرست سیاه این کشور قرار خواهند گرفت. به این ترتیب یک شرکت چینی که از طراحی ظاهری و قابلیت های نرم افزاری محصولات آمریکایی کپی می کند حتی اگر تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا به حساب نیاید باز هم به این فهرست اضافه خواهد شد.

ناوارو در واکنش به درز این اطلاعات چنین خبری را کذب خواند؛ این در حالیست که واشنگتن پست به گفته های چندین مقام آگاه در کاخ سفید استناد کرده که مدعی اند نسخه هایی از پیش نویس این فرمان اجرایی احتمالی را دیده اند.

شرکت های چینی
پیتر ناوارو، مشاور ترامپ

در هر حال اگر فرمانی مانند این صادر شود آنگاه نگرانی های زیادی از بابت سوء استفاده دولت ترامپ از قدرت به وجود خواهد آمد. مشخص نیست که شرکت های چینی برای آنکه نامشان در این فهرست قرار بگیرد باید در چه سطحی قوانین را نقض کنند. به موجب این اقدام همچنین شرکت ها فرصتی برای دفاع از خود نخواهند داشت و دولت مرکزی آمریکا می تواند راسا معنای تازه ای برای سرقت مالکیت معنوی تعریف کند.

علاوه بر تمامی اینها، احتمال تلافی دولت چین نیز به وجود می آید. فهرست سیاه آمریکا در اصل به شرکت هایی مربوط می شود که نوعی تهدید علیه امنیت آمریکا به حساب می آیند نه تهدید اقتصادی و در نتیجه پیش بینی می شود که دولت برای توجیه این رفتار خود از مسیر قانونی خارج شود.

چین نیز طبق انتظار واکنش خوبی به این اتفاق نخواهد داشت و اگر به این نتیجه برسد که آمریکا در محدود کردن شرکت های چینی زیاده روی کرده دست به تلافی خواهد زد. در این صورت برخی شرکت ها تصمیم می گیرند که با اعمال تغییراتی در تکنولوژی خود همچنان دسترسی به بازار آمریکا را حفظ کنند و برخی دیگر با نادیده گرفتن این بازار محصولات خود را در دیگر نقاط دنیا به فروش می رسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ آبان ۱۳۹۸

    خیلی خوبه

مطالب پیشنهادی