ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فضاپیمای X-37B
تکنولوژی

فضاپیمای X-37B پس از رکوردشکنی در فضا به زمین برگشت

فضاپیمای X-37B یکی از پروژه‌های بلندپروازانه‌ و البته محرمانه نیروی هوایی آمریکا است که توانسته رکورد پیشین خود را بهبود ببخشد و به ماموریت ۷۸۰ روزه خود در مدار زمین پایان دهد. در ابتدا قرار ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۶ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۱

فضاپیمای X-37B یکی از پروژه‌های بلندپروازانه‌ و البته محرمانه نیروی هوایی آمریکا است که توانسته رکورد پیشین خود را بهبود ببخشد و به ماموریت ۷۸۰ روزه خود در مدار زمین پایان دهد.

در ابتدا قرار بود این فضاپیما تنها ۲۴۰ روز در مدار زمین قرار گیرد و ماموریت‌های خود را انجام دهد. با این حال این فضاپیمای ساخته بوئینگ، ابتدا رکورد ۷۱۷ روز ۲۰ ساعت و ۴۲ دقیقه را شکست و اکنون در یک فرود غافلگیرانه در مرکز فضای کندی پس از ۷۸۰ روز، رکورد قبلی خود را بهبود بخشید.

بر اساس گفته‌های مرکز «Rapid Capabilities» نیروی هوایی آمریکا، فضاپیمای X-37B توانسته است تمام ماموریت‌های محول شده به آن را به طور کامل انجام دهد و با موفقیت فرود بیاید. البته همانطور که پیش‌تر نیز گفته بودیم، این فضاپیما، کاملا پروژه‌ای محرمانه بوده و اطلاعاتی از محموله‌ و حتی اهداف آن در دسترس نیست. با این حال پیش از این برخی از مقامات دولتی به محتویات داخل فضاپیمای X-37B اشاره‌هایی کرده بودند.

فضاپیمای X-37B

آن طور که مقامات گفته بودند، داخل فضاپیمای X-37B یک پخش کننده حرارتی وجود داشته که از آن برای تست «تجهیزات الکترونیکی آزمایشگاهی» استفاده می‌شده است. همچنین یک لوله حرارتی نیز برای خنک نگه داشتن آن‌ها در طول پرواز های طولانی مدت تعبیه شده است. برخی از مقامات نیز خبر از یک پیشرانه یونی اثر هال داده‌اند‌. با این وجود انتظار می‌رود که فضاپیمای X-37B چندین ماهواره کوچک نیز در فضا رها کرده باشد.

با این حال، پنج ماموریت فضاپیمای X-37B اولین و آخرین ماموریت‌های محرمانه و طولانی مدت نیروی هوایی آمریکا نیست. قرار است که این فضاپیما و همچنین دیگر فضاپیماها، به انجام کار‌های سری در مدار زمین بپردازند. پرواز بعدی فضاپیمای X-37B در سال ۲۰۲۰ خواهد بود و از ایستگاه «Cape Canaveral» پرواز خود را شروع خواهد کرد.

فضاپیمای X-37B انتظارات را بالا برده است و قطعا برای بهبود رکورد خود تلاش‌های بیشتری خواهد کرد. با این وجود این بار باید بیش از ۲ سال در مدار زمین قرار گیرد. باید دید آیا می‌تواند از پس آن براید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۶ آبان ۱۳۹۸

    من فکر میکنم بیشتر برای تعمیر ماهواره های جاسوسی استفاده بشه این همه ماهواره نظامی بالاخره به تعمیر نیاز داره

  • naser gh
    naser gh | ۶ آبان ۱۳۹۸

    قرار بود ایران هم ماهواره پرتاب کنه پس چی شد

مطالب پیشنهادی