ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

tesla-enhanced-summon-app (3)
خودرو

قابلیت فراخوان هوشمند تسلا یا یک راننده مست؟ [تماشا کنید]

چند هفته پیش و در روزهای پایانی سپتامبر بود که تسلا با ارایه آپدیت نرم افزاری Software Version 10.0، قابلیت های جدیدی را به برخی از محصولات خود اضافه کرد. یکی از قابلیت های بسیار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

چند هفته پیش و در روزهای پایانی سپتامبر بود که تسلا با ارایه آپدیت نرم افزاری Software Version 10.0، قابلیت های جدیدی را به برخی از محصولات خود اضافه کرد. یکی از قابلیت های بسیار جالب این آپدیت، فراخوانی هوشمند (Smart Summon) نام دارد. با استفاده از این قابلیت مالکین می توانند بدون رفتن به پارکینگ، خودروهای تسلا را به ورودی یا محل حضور خود فرا بخوانند.

tesla-enhanced-summon-app (1)

اگر چه فراخوانی هوشمند ایده ای خلاقانه و کاربردی به نظر می رسد، اما ویدیوهای منتشر شده نشان می دهند هنوز نمی توان به طور کامل به عملکرد و توانمندی های آن اعتماد کرد. عملکرد فراخوانی هوشمند گاه آنقدر انتقاد برانگیز بوده که نشریه کنسیومر ریپورتس آن را به یک راننده مست تشبیه کرده است!

اخیرا ویدیوی دیگری از عملکرد نامطمئن قابلیت Smart Summon تسلا در یک پارکینگ منتشر شده است. در این ویدیو که می توانید آن را در انتهای مطلب مشاهده فرمایید، شاهد فراخوانی تسلا مدل X توسط مالک آن هستیم.

در ابتدا این کراس اوور الکتریکی با قرار گرفتن در دنده عقب به درستی از جایگاه خود خارج می شود. اما پس از این کار، مدل X به جای اینکه مستقیم به سمت مالک بیاید ناگهان به سمت چپ می پیچد. این اتفاق دقیقا در لحظه ای رخ می دهد که یک دستگاه هوندا آکورد در حال عبور از کنار مدل X بود.

با توجه به اینکه ویدیو از فاصله دوری ضبط شده، مشخص نیست که آیا برخوردی بین هوندا آکورد و تسلا مدل X رخ می دهد یا خیر؛ هر چند در صورت برخورد هم بعید است آسیبی جدی به دو خودرو وارد شده باشد.

شاید دلیل اصلی اشتباه تسلا مدل X در انتخاب مسیر، با نبود خط کشی در پارکینگ مرتبط باشد. احتمالا می دانید که عملکرد سیستم هدایت نیمه خودکار تسلا تا حد زیادی به وجود خطوط سفید در مسیر وابسته است.

گفتنی است تنها چند روز پس از ارایه آپدیت Software Version 10.0، سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا – موسوم به NHTSA – اعلام کرد در صورت تشخیص غیر امن بودن قابلیت فراخوانی هوشمند، هیچ تاخیر یا تردیدی در اتخاذ اقدامات قانونی علیه تسلا نخواهد داشت.

گفتنی است که مشکل این فناوری محدود به یک ویدیو خاص نمی شود و طی روزهای اخیر، آزمایشات متعددی در خصوص عملکرد تسلاهای مجهز به فناوری فراخوان منتشر شده که اغلب آن ها از حرکت غیر دقیق و مشکل ساز خودروهای مربوطه حکایت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ آبان ۱۳۹۸

    ظرف راننده هوندا گرخیده .اومد فحش بده دید کسی پشت فرمون نیست ? ? ?

مطالب پیشنهادی