ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

5 نوآوری بی سرانجام ال جی در دنیای موبایل

ال جی که تا همین چند سال قبل یکی از برترین سازندگان موبایل جهان بود، مدتیست روزگار خوشی را سپری نمی کند. با این حال کاهش سهم بازار این شرکت محبوب کره ای را نمی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ آبان ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

ال جی که تا همین چند سال قبل یکی از برترین سازندگان موبایل جهان بود، مدتیست روزگار خوشی را سپری نمی کند. با این حال کاهش سهم بازار این شرکت محبوب کره ای را نمی توان به فقدان نوآوری نسبت داد.

در واقع ال جی یکی از نوآورترین شرکت های دنیای موبایل بوده و هیچگاه از عرضه فناوری های جدید ابایی نداشته است. در ادامه پنج مورد از نوآوری های ال جی در این حوزه را مرور می کنیم که البته هیچ کمکی به جایگاه این شرکت و بهبود وضعیت آنها نکرد.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض را می توان یکی از مهم ترین نوآوری های ال جی دانست. گوشی های ال جی چند سالیست که به این دوربین مجهز هستند. اول ال جی V10 دوربین سلفی دوگانه را با یک لنز استاندارد و یک لنز فوق عریض به دنیای موبایل آورد و سال بعد ال جی جی 5 توانست این موضوع را به یکی از ویژگی های اصلی پرچمداران تبدیل کند.

اگرچه هیچکس در آن زمان توجهی به دوربین فوق عریض نکرد، ولی امروزه همه با تعریف و تمجید فراوان از آن حرف می زنند و اپل هم در خانواده آیفون 11 به زعم خودش این فناوری را از نو اختراع کرد. حتی پیکسل 4 به خاطر انتخاب لنز ثانویه تله فوتو به جای فوق عریض مورد شماتت کارشناسان قرار گرفته است.

رزولوشن QHD

ال جی جی 3 اولین گوشی تولید انبوه جهان با نمایشگر QHD (رزولوشن 2560×1440 پیکسل) محسوب می شود که در سال 2014 معرفی شد. البته متأسفانه شرکت کره ای کمی عجله کرد و با اولویت قرار دادن رزولوشن، دیگر ویژگی های نمایشگر از جمله روشنایی و دقت تصویر را از یاد برد.

شارژدهی باتری ال جی جی 3 هم چنگی به دل نمی زد و در نهایت، بالاترین رزولوشن دنیای موبایل توجه چندانی را از سوی منتقدین به خود جلب نکرد.

فریم استیل

اپل هنگام معرفی آیفون X و سپس آیفون XS با فریم استیل، روی صحنه فخر فروشی می کرد و حتی آیفون 11 پرو هم از این ویژگی بهره می برد. فریم استیل حس استحکام و زیبایی را توأمان به شما هدیه می دهد. البته استفاده از این ماده در بدنه موبایل به سال 2015 و ال جی V10 بر می گردد.

اشتباه ال جی این بود که فریم استیل را با پنل پلاستیکی در پشت بدنه همراه کرد، چون می خواست همچنان باتری قابل تعویض را به عنوان ویژگی اصلی گوشی هایش حفظ کند. در هر حال ال جی V10 هم نتوانست جایگاه ال جی را در دنیای موبایل بالاتر بیاورد.

نمایشگر منعطف

ال جی G Flex

مدت ها قبل از اینکه سامسونگ با گلکسی فولد و هواوی با میت ایکس به دنیای گوشی های تاشو قدم بگذارند (و البته در گردابی از مشکلات فنی دست و پا بزنند) ال جی با معرفی فلکس و فلکس 2 نمایشگرهای اولد انعطاف پذیر و خم شونده را به دنیای موبایل آورد.

جی فلکس ساختار منحنی داشت، اما می توانستید آن را با فشار به طور کامل صاف کنید. پس از رفع فشار، گوشی دوباره به حالت اصلی بر می گشت. بعد از آن هم ال جی جی 4 به صفحه اولد خمیده مجهز شد، اما توفیقی حاصل نکرد و شرکت کره ای به کل دست از آن برداشت.

کنترل حرکتی از راه دور

ال جی

پیکسل 4 با معرفی چیپ رادار و ژست های حرکتی جدید، بسیار نوآورانه به نظر می رسد. با این فناوری شما دست خود را جلوی گوشی حرکت داده و برنامه های خاص را کنترل کنید.

این فناوری هم برای اولین بار توسط ال جی و در قالب گوشی پرچمدار جی 8 معرفی شد. دوربین Z ال جی جی 8 به شما اجازه تغییر ولوم، تغییر آهنگ یا اجریا بعضی برنامه ها را می داد. البته کنترل حرکتی از راه دور هنوز به تکامل نرسیده و تا کاربری شدن، راه درازی در پیش دارد.

نوآوری های بی سرانجام
چند سال جلوتر می آییم، همین چند ماه پیش بود که کره ای ها از LG G5 پرده برداشتند، اولین تلفن همراه ماژولار در میان بزرگان. اگرچه Fairphone 2 عملا اولین تلفن همراه ماژولار دنیا محسوب می شود که به ورژن نهایی رسید اما هیچ گاه به اندازه G5 بزرگ و قابل ستایش نبود که بخواهیم آن را وارد بازی کنیم. دوستان G5 واقعا تغییرات جذابی را به ارمغان می آورند که این دستگاه را بسیار متمایز جلوه می دهد.

نوآوری واژه ایست که در تمام مراسم های رونمایی موبایل به دفعات شنیده می شود، ولی ظاهراً تعبیه فناوری های نوین در گوشی های پرچمدار، به تنهایی کفایت نمی کند.

شکی نیست ال جی مهارت مهندسی بالایی دارد ولی در دیگر حوزه ها، به خصوص در بخش مارکتینگ لنگ می زند. آیا این شرکت می تواند دوباره وارد جریان اصلی دنیای موبایل شود؟

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۷ آبان ۱۳۹۸

    قدیما به شدت عشق الجی داشتم و همیشه ستایشش میکردم مثلا G2وG3وG4رو داشتم و عاشقشون بودم G4رو سه سال استفاده کردم که هنوزم تو خونه دارمش یعنی از وقتی G2با دکمه های پشتیش اومد گرفتمش و دوستش داشتم چون طراحی نوآورانه و به شدت کاربردی بود ولی بعد G5دیگه نتونست نظرمو جلب کنه و به سامسونگ رو آوردم یادمه الجی با درخشش تو سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ تا سومین تولید کننده موبایل هم رسید ولی بعدش افت وحشتناکی کرد به حدی که حتی منم الان از وضعش خبر ندارم حتی نمیدونم پرچمدار سال ۲۰۱۹ش اسمش چیه.....

    • Ali Reza
      Ali Reza | ۷ آبان ۱۳۹۸

      منم‌ بعد اینکه گلکسی اس ۲ داشتم و از دستش دادم میخواستم گوشی بگیرم که بین ال جی جی ۲ و گلکسی اس ۴ جی ۲ رو انتخاب کردم و خیلیم ازش راضی بودم، جی ۳ خریدم خیلی بلندگوهای عالی داشت منتها بعدش دیگه‌ نرفتم سراغش کسایی هم که جی ۴ خریدن شکایت از سوختن بردش میدادن، الانم ژیائومی دارم و خیلیم راضیم و دیگه اصلا از ال جی و سری هاش بی خبرم به قول شما نمیدونم پرچمدار سال ۲۰۱۹ اش چی هست

مطالب پیشنهادی