ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قانون رمزنگاری
تکنولوژی

تصویب قانون رمزنگاری جدید در چین

چین قانون رمزنگاری جدیدی را در رابطه با نحوه استفاده دولت، کسب و کارها و شهروندان از تکنولوژی به تصویب رسانده که از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۰ اجرایی می شود. این قانون، رمزنگاری را به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

چین قانون رمزنگاری جدیدی را در رابطه با نحوه استفاده دولت، کسب و کارها و شهروندان از تکنولوژی به تصویب رسانده که از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۰ اجرایی می شود.

این قانون، رمزنگاری را به سه دسته کلیدی، متداول و تجاری تقسیم می کند؛ دسته اول و دوم که مدیریت شان بر عهده مقامات دولتی ذیربط خواهد بود برای حفاظت از اطلاعات محرمانه چین از جمله اسرار دولتی مورد استفاده قرار می گیرد.

براساس این قانون، اطلاعات محرمانه دولتی که از طریق ارتباطات بیسیم یا باسیم ارسال می شوند و همچنین سیستم های اطلاعاتی که این اطلاعات را ذخیره کرده یا انتقال می دهند باید از رمزنگاری کلیدی و متداول برای حفاظت از دیتای خود و تامین امنیت آنها استفاده نمایند.

از آن طرف رمزنگاری تجاری برای حفاظت از اطلاعاتی به کار می رود که محرمانه نیستند و این تکنولوژی مطابق با قوانین چین، توسط شهروندان عادی، پرسنل حقوقی و کسب و کارها به کار خواهد رفت.

قانون رمزنگاری جدید چین کلیه موسساتی که در این زمینه فعالیت دارند را موظف کرده که نوعی سیستم مدیریتی برای این منظور راه اندازی کنند تا امنیت رمزنگاری خود را تضمین نمایند. این مدیران اما نمی توانند از توسعه دهندگان خصوصی رمزگذاری درخواست سورس کد یا اطلاعات اختصاصی شان را نمایند و کلیه اسرار کاری شرکت ها در این زمینه محفوظ و محرمانه خواهد ماند.

چین با تصویب قانون رمزنگاری جدید، امکان توسعه تجاری رمزگذاری و همچنین استفاده از آن را فراهم نموده و کلیه اقشار را به استفاده از آن تشویق می کند. با این همه، توسعه، فروش و استفاده از تکنولوژی رمزگذاری نباید به امنیت کشور و منافع عمومی آسیبی بزند.

در توضیحات پیرامون این قانون آمده است آنهایی که ریسک های امنیتی پیش روی خود را گزارش ندهند و همچنین آنهایی که سیستم های رمزنگاری تست نشده را به فروش برسانند با مجازات روبرو خواهند شد. براساس قوانین فعلی چین در زمینه امنیت سایبری استفاده از رمزگذاری به هر طریقی که امنیت کشور را تهدید کند، مجازات دارد و قانون جدیدی که روز گذشته تصویب شده نیز بندهای مشابه به آن را دارد.

در دورانی که احتمال سرقت اطلاعات حساس شرکت ها و سازمان ها توسط هکرها بسیار بالاست، تصویب چنین قانونی در چین می تواند کسب و کارهای این کشور را در حفاظت هر چه بهتر از دارایی هایشان یاری دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی