ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی آلفابت
تکنولوژی

گزارش مالی آلفابت منتشر شد: کاهش ۲۳ درصدی سود در سه ماهه سوم ۲۰۱۹

روز گذشته آلفابت گزارش عملکرد خود در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۹ را منتشر کرد و از درآمد ۴۰.۴۹ میلیارد دلاری اش در این بازه خبر داد. فصل سوم سال مالی ۲۰۱۹ سه ماهه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

روز گذشته آلفابت گزارش عملکرد خود در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۹ را منتشر کرد و از درآمد ۴۰.۴۹ میلیارد دلاری اش در این بازه خبر داد. فصل سوم سال مالی ۲۰۱۹ سه ماهه تابستان را در بر می گیرد و ظاهرا در این بازه، آلفابت نتوانسته انتظارات تحلیلگران را برآورده کند.

شرکت مادر گوگل در گزارش خود از درآمد ۱۰.۱۲ دلاری خود بابت هر سهم خبر داده که کمتر از ۱۲.۴۲ دلار مورد پیش بینی است. سود فصلی آلفابت هم با افت ۲۳ درصدی همراه بوده که این نیز ناشی از سرمایه گذاری های شرکت مورد بحث در بخش های تحقیق و توسعه و مارکتینگ بوده است.

براساس این گزارش درآمدهای آلفابت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل (یعنی رقم ۲۲.۷۴ میلیارد دلار) ۲۰ درصد افزایش داشته و درآمد عملیاتی و سود خالص آن نیز در این بازه به ترتیب برابر با ۹.۱۷ و ۷.۰۶ میلیارد دلار گزارش شده بود.

برای آنکه درک بهتری از این ارقام داشته باشید شاید بد نباشد اشاره کنیم که فصل گذشته درآمد و سود خالص آلفابت به ترتیب برابر با ۳۸.۹۴ و ۹.۱۸ میلیارد دلار بود؛ به بیان دیگر درآمدهای گوگل مطابق با انتظاراتش بوده اما درآمدهای آن بابت هر سهم خیر!

سوندار پیچای مدیرعامل گوگل ضمن بی توجهی به کاهش سود آلفابت در این باره گفت:

من به شدت از پیشرفت به دست آمده در سه ماهه سوم خرسندم و این پیشرفت قطعا به خاطر دستاوردهای اخیر ما در زمینه سرچ و رایانش کوانتومی و البته درآمدهای خوب ما از سرچ موبایل، یوتیوب و کلاود ناشی می شود. ما همچنان تلاش می کنیم که سودمندترین سرویس ها را به کاربران و شرکایمان ارائه کنیم و فرصت های زیادی را در این رابطه پیش رو داریم.

دیگر درآمدهای گوگل که شامل سخت افزار، پلی استور و کلاود می شوند درآمدی بالغ بر ۶.۴۲ میلیارد دلار داشتند که این درآمد در بازه زمانی مشابه سال قبل برابر با ۴.۶ میلیارد دلار بود.

آلفابت همچنین تزریق پول به پروژه های دیگر خود را از درآمدهای تبلیغاتی بی بهره بوده اند در فصل اخیر نیز ادامه داد. واحد موسوم به Other Bets که پروژه هایی نظیر اتومبیل های خودران و طرح سلامت Verily را شامل می شود در فصل گذشته ۹۴۱ میلیون دلار را صرف هزینه های عملیاتی خود کرد که این هزینه ها در طول بازه زمانی مشابه در سال قبل برابر با ۷۲۷ میلیون دلار بود.

آلفابت قصد دارد گزارش مربوط به درآمدهای خود در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ را طی جلسه ای با سرمایه گذاران و خبرنگاران در میان بگذارد و جزئیات بیشتری را در این رابطه ارایه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی