ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت به دنبال تصاحب شرکت فیت بیت

«آلفابت»، کمپانی مادر گوگل به دنبال خرید کمپانی «فیت بیت» (Fitbit) است که در زمینه تولید گجت های پوشیدنی فعالیت می کند. غول موتورهای جستجو با خرید این شرکت به دنبال تصاحب قسمتی از بازار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

«آلفابت»، کمپانی مادر گوگل به دنبال خرید کمپانی «فیت بیت» (Fitbit) است که در زمینه تولید گجت های پوشیدنی فعالیت می کند. غول موتورهای جستجو با خرید این شرکت به دنبال تصاحب قسمتی از بازار اشباع شده دستبندهای سلامتی و ساعت های هوشمند است.

یک منبع که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفته معلوم نیست مذاکرات بین گوگل و فیت بیت به عقد قرارداد ختم شوند. همچنین مبلغ دقیق پیشنهاد داده شده توسط گوگل نیز نامعلوم است.

پس از اعلام این خبر سهام فیت بیت 27 درصد افزایش یافت و با افزودن 330 میلیون دلار به ارزش بازار این شرکت، رقم آنرا به 1.4 میلیارد دلار رساند.

آلفابت به دنبال تصاحب فیت بیت

به نظر می رسد توافق گوگل با فیت بیت را باید تمام شده بدانیم چون سهم این کمپانی از بازار گجت های پوشیدنی به خاطر محصولات ارزان قیمت شرکت هایی مثل هواوی و شیائومی روز به روز کمتر می شود.

تصاحب فیت بیت، کمپانی آلفابت را به بازیگر قویتری در حوزه گجت های پوشیدنی تبدیل می کند و به آن توانایی مبارزه با شرکت هایی همچون اپل را می دهد که اخیراً از جدیدترین ساعت هوشمند خود به نام اپل واچ سری 5 رونمایی کرد.

گوگل با سیستم عامل Wear به ساعت های هوشمند کمپانی های دیگر از جمله فاسیل جان می بخشد ولی خود تولیدکننده ساعت هوشمند نیست.

گوگل استراتژی سخت افزاری خود را «محاسبه محیطی» (Ambient Computing) نامگذاری کرده که به معنی در دسترس بودن خدمات آن در همه مکان هاست. خرید فیت بیت می تواند اهمیت خدمات گوگل در زندگی کاربران را بیشتر کند و آنرا در زمینه تندرستی و سلامتی در کنار شرکت هایی مثل اپل قرار دهد.

کمپانی فیت بیت نیز از این معامله منفعت خواهد برد و پشتیبانی شرکتی همچون آلفابت فروش محصولات این شرکت را افزایش خواهد داد.

فیت بیت از نظر دادن در این رابطه خودداری کرده و آلفابت نیز تا کنون به سوالات در رابطه با این معامله پاسخ نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی