ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندای HDC-6 Neptune معرفی شد؛ کشنده ای هیدروژنی با طراحی مدرن

کمپانی هیوندای از یک کِشنده مفهومی در نمایشگاه خودروهای تجاری آتلانتا رونمایی کرد. این مفهومی HDC-6 Neptune نامگذاری شده و در رده کشنده های سنگین کلاس 8 قرار می گیرد. هدف از توسعه این کانسپت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ آبان ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

کمپانی هیوندای از یک کِشنده مفهومی در نمایشگاه خودروهای تجاری آتلانتا رونمایی کرد. این مفهومی HDC-6 Neptune نامگذاری شده و در رده کشنده های سنگین کلاس 8 قرار می گیرد. هدف از توسعه این کانسپت ارزیابی بازار خودروهای تجاری ایالات متحده توسط هیوندای اعلام شده است.

88036516-hyundai-hdc-6-neptune-concept-2

کشنده HDC-6 Neptune ظاهری بسیار مدرن و پیشرفته دارد. کره ای ها می گویند در طراحی این کانسپت زیبا از سبک هنر تزئینی (آرت دکو) پیروی شده و طراحان از قطارهای سریع السیر دهه 30 میلادی الگوبرداری کرده اند، همچنین هیوندای تاکید می کند قطارهای زیبایی که Henry Dreyfuss برای خطوط ریلی نیویورک خلق کرده، سرلوحه طراحان این شرکت قرار گرفته اند.

39cbb548-hyundai-hdc-6-neptune-concept-4

شیشه بسیار بزرگ جلویی را می توان از شاخص ترین ویژگی های کانسپت هیوندای HDC-6 Neptune توصیف کرد. این شیشه به طرفین نیز امتداد یافته و سطحی یکپارچه را ایجاد نموده است.

با نگاه دقیق تر به تصاویر اتاق HDC-6 Neptune معلوم می شود که این کانسپت فاقد آینه های جانبی رایج بوده و به جای آنها از چند دوربین استفاده شده است. تصاویر زنده این دوربین ها درون فریم هایی جالب در داخل کابین به راننده نمایش داده می شوند.

a8bf53cc-hyundai-hdc-6-neptune-concept-5

شاید فکر کنید که خطوط افقی موجود در قسمت زیرین اتاق، صرفا جنبه تزئینی دارند؛ اما باید گفت این خطوط در واقع نقشی همانند شبکه جلوپنجره داشته و خنک کنندگی را به میزان حداکثر می رسانند. در قسمت جانبی هم یک پله جمع شونده به چشم می خورد که با خطوط مذکور به شکلی هنرمندانه ترکیب شده است.

b355b2ed-hyundai-hdc-6-neptune-concept-6

وظیفه تامین نیروی مورد نیاز مفهومی هیوندای HDC-6 Neptune را پیشرانه ای هیدروژنی بر عهده دارد که البته فعلا اطلاعاتی درباره مشخصات آن در دست نیست. خودروساز کره ای با اشاره به مزیت هایی چون دامنه حرکتی زیاد، ظرفیت حمل بار بالا، زمان سوختگیری بهینه تر و هزینه های نهایی کمتر، پیشرانه های هیدروژنی را برای کشنده های سنگین ایده آل می داند.

در کنار HDC-6 Neptune، هیوندای از یک تریلر مفهومی نیز با نام Nitro ThermoTech پرده برداری کرده که برای حمل کالاهای فاسد شدنی در مسافت های طولانی کاربرد دارد. این تریلر با همکاری شرکت Air Liquide توسعه یافته و از سیستم تولید سرمای کرایونیک نیتروژن سود می برد. هیوندای ادعا می کند سیستم یاد شده در مقایسه با نمونه های رایج تا 90 درصد کربن کمتری بر جای می گذارد.

0e31bc6b-hyundai-hdc-6-neptune-concept-3

به گفته کره ای ها این سیستم کارکرد بی صدایی داشته و در زمانی کوتاه تر داخل تریلر را سرد می کند. علاوه بر این تریلر پیشرفته هیوندای با محیط زیست سازگارتر بوده و پنل های آن جنسی از پلیمر تقویت شده دارند. استفاده از این پنل ها مزایایی چون افزایش مقاومت جداره ها، بهبود راندمان حرارتی و کاهش وزن را در پی دارد.

58fdec6a-hyundai-hdc-6-neptune-concept-8

شایان ذکر است هیوندای تولید سالانه 500 هزار خودروی هیدروژنی تا سال 2030 را هدفگذاری کرده و رونمایی از کانسپت اخیر گامی در جهت تحقق این هدف محسوب می شود. با توجه به اینکه تکنولوژی پیل سوختی در مراحل ابتدایی بوده و زیرساخت های چندانی برای آن فراهم نشده است، هیوندای راه دشواری را پیش رو خواهد داشت. در حال حاضر این کمپانی کراس اوور هیدروژنی نکسو را روی خط تولید دارد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی