ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واحد موبایل سونی
موبایل

گزارش مالی سونی برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۹ منتشر شد

روز گذشته سونی گزارش مالی خود برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۹ را منتشر کرد و از بالاترین سود عملیاتی خود در این دوره نسبت به بازه های زمانی مشابه در سال های قبل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

روز گذشته سونی گزارش مالی خود برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۹ را منتشر کرد و از بالاترین سود عملیاتی خود در این دوره نسبت به بازه های زمانی مشابه در سال های قبل خبر داد که البته به خاطر تقاضای بالا برای سنسورهای تصویری موبایل آن بوده است. طبق این گزارش سود عملیاتی سونی با رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل به رقم ۲.۶ میلیارد دلار رسید که این رقم ۱۹ درصد بالاتر از میزان برآورد شده قبلی توسط تحلیلگران بود.

سود سونی از واحد سنسور تصویر نیز رشدی ۵۹ درصدی در این بازه داشته و به رقم ۷۱۱ میلیون دلار رسیده است که این نیز مرهون افزایش گرایش شرکت ها به استفاده از آرایه های دوربین چندگانه در محصولاتشان است.

گزارش مالی سونی

خوشبختانه موفقیت واحد سنسورهای تصویری سونی، افت فروش واحد گیمینگ آن را جبران کرد. حدودا شش سالی از معرفی پلی استیشن ۴ می گذرد و فروش بازی های مطرح این روزها نیز روندی کاهشی داشته است. این شرکت پیشتر نمونه های اولیه از PS5 را برای توسعه دهندگان ارسال کرده و در نتیجه امید می رود که در ماه های آتی شاهد رونق کسب و کار آن در بخش گیمینگ باشیم.

فروش واحد موبایل

شاید علاقمند باشید که در مورد واحد موبایل سونی هم بدانید. فروش این واحد در سه ماهه قبل به رقم ۷۱۷ میلیون دلار (۷۷.۷ میلیارد ین) رسید و رشد سود عملیاتی آن در بازه زمانی یاد شده روندی کاهشی داشت. این در حالیست که شرکت مورد بحث در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ توانست فروش ۱۱۴.۹ میلیارد ینی و زیان عملیاتی ۲۹.۸ میلیارد ینی را ثبت کند.

در حالی که مدت زمان زیادی از معرفی گوشی اکسپریا ۱ و عرضه تدریجی آن به بازارهای مختلف نمی گذرد، سونی در سه ماهه تابستان ۲۰۱۹ صرفا ۶۰۰ هزار دستگاه تلفن هوشمند را به مشتریانش در سراسر دنیا فروخته است که این نتایج همانطور که تایید میکنید در مقابل رقبایی چون سامسونگ، اپل و هواوی رنگ می بازد.

واحد موبایل سونی

خود شرکت سونی هم تایید کرده که ابدا انتظار این رقم را نداشته و بار دیگر برآوردهایش از فروش گوشی های اکسپریا در سال مالی ۲۰۱۹ را پایین آورد. حالا این برند ژاپنی انتظار دارد که تا پایان ماه مارس ۲۰۲۰ (زمستان امسال) مجموعا ۳.۵ میلیون موبایل را در سراسر دنیا به فروش برساند که این یعنی ژاپنی ها روی فروش خود در تعطیلات کریسمس و استقبال کاربران از اکسپریا ۵ حساب ویژه ای باز کرده اند.

سونی پیش بینی کرده که در کل سال مالی ۲۰۱۹ مجموعا ۳.۵ میلیون دستگاه موبایل را به فروش خواهد رساند

به بیان دیگر سونی باید دو میلیون گوشی دیگر را تا پایان سال مالی جاری به فروش برساند تا پیش بینی هایش رنگ واقعیت به خود بگیرند و نکته اینجاست که در سه ماهه نخست هر سال سونی ضعیف ترین عملکرد را دارد.

گزارش مالی سونی

فروش بخش سرگرمی

در بخش سرگرمی نیز باید بگوییم که سونی پیکچرز توانست ۱.۳ میلیارد دلار در سه ماهه قبل درآمد داشته باشد (این درآمد در بازه مشابه سال قبل ۰.۹ میلیارد دلار بود) و سود ۲۱۱ میلیون دلاری را به ثبت برساند. گفته می شود این موفقیت تا حدودی به خاطر فیلم اسپایدرمن: دور از خانه (با فروش ۱.۱ میلیارد دلاری در سراسر دنیا) و روزی روزگاری در هالیوود (با فروش ۳۵۶ میلیون دلاری) بوده است.

واحد موسیقی سونی نیز شاهد افزایش فروش و درآمد عملیاتی خود در این بازه بوده که این نیز به افزایش استقبال کاربران نسبت داده می شود.

گزارش مالی سونی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • naser gh
    naser gh | ۹ آبان ۱۳۹۸

    در مجموع عالی بود

مطالب پیشنهادی