ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باگ اپ استور امتیازات 20 میلیون کاربر را دو روزه پاک کرد

اخیراً باگی در اپ استور امتیازات و بررسی های حدود 10 میلیون نفر از کاربران آمریکایی و بیش از 20 میلیون نفر از کاربران دنیا را در تنها دو روز پاک کرده است. شرکت تحلیلگر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

اخیراً باگی در اپ استور امتیازات و بررسی های حدود 10 میلیون نفر از کاربران آمریکایی و بیش از 20 میلیون نفر از کاربران دنیا را در تنها دو روز پاک کرده است.

شرکت تحلیلگر ساکن نیویورک به نام Appfigures این باگ را کشف و گزارش کرده است. شرکت هایی مثل گوگل، مایکروسافت، نایک و دیزنی از گزند این باگ در امان نبوده اند و بسیاری از توسعه دهندگان کوچکتر نیز از آن آسیب دیده اند.

به گفته شرکت فوق، بیش از 300 اپ از حدود 200 توسعه دهنده تحت تاثیر این باگ قرار گرفته اند که منجر به پاک شدن امتیازات 22 میلیون نفر از کاربران در تنها دو روز شده است.

اپ استور

شرکت Appfigures در وبلاگ خود در مورد این باگ نوشت که به طور میانگین، امتیازات اپلیکیشن ها در کشورهایی که این باگ آنها را تحت تاثیر قرار داده، 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته شرکت مذکور برخی از اپ ها بیشتر از بقیه آسیب دیده اند؛ مثلاً اپلیکیشن های هولو (Hulu) و دراپ باکس به ترتیب حدودا 95 و 85 درصد از امتیازات خود در کشور ایالات متحده را از دست داده اند. اپلیکیشن شرکت های استار باکس، آمازون پرایم ویدیو و Walgreens نیز از این باگ دچار ضرر شده اند.

البته این اتفاق به مذاق برخی از توسعه دهندگان خوش آمده است. امتیازاتی که کاربران به اپ ها می دهند از اهمیت بالایی برخوردار است و به دیده شدن هر چه بیشتر اپلیکیشن در اپ استور و نهایتاً دانلود بیشتر منجر می شود.

به لطف این باگ، به اپلیکیشن هایی که تعداد زیادی امتیاز منفی داشته و حالا دیگر آنها را ندارند، بهای بیشتری داده می شود و از آن سو، اپ هایی که کاربران رضایت بالایی از آنها داشته اند کمتر دیده شده و در نتیجه نرخ دانلود آنها افت می کند.

برخی از توسعه دهندگان می گویند که اپل به منظور از بین بردن امتیازات جعلی دست به این پاکسازی گسترده زده است. این شرکت وجود این باگ را تایید کرده و در حال بازگرداندن امتیازات پاک شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Parsa7710
    Parsa7710 | ۹ آبان ۱۳۹۸

    Okk

مطالب پیشنهادی