ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرچ گوگل دیگر محتواهای فلش را فهرست بندی نمی‌کند

ادوبی، اوایل مرداد ماه سال 96 اعلام کرد که پشتیبانی از فلش را تا انتهای سال 2020 به طور کامل قطع می کند و حالا گوگل هم به تازگی اعلام کرده که در چند هفته ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

ادوبی، اوایل مرداد ماه سال 96 اعلام کرد که پشتیبانی از فلش را تا انتهای سال 2020 به طور کامل قطع می کند و حالا گوگل هم به تازگی اعلام کرده که در چند هفته آینده، محتوای فلش یا فایل های Shockwave Flash را فهرست بندی یا ایندکس نخواهد کرد.

هدف گوگل از این کار نمایش بهترین محتواها با توجه به سرچ کاربر است. تا پیش از این سرچ گوگل به صفحه هایی که فلش در آنها به کار رفته بود امتیاز می داد، تقریباً شبیه صفحه هایی که کد Embed یوتیوب در آنها قرار داده شده؛ ولی به خاطر محبوبیت HTML5 استفاده از این فناوری دیگر منطقی نیست و افزونه آن یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف آن است.

سرچ گوگل تا پایان 2019 دیگر محتواهای فلش را فهرست بندی نمی کند

بسیاری از مرورگرهای بزرگ از جمله مایکروسافت اج، کروم، فایرفاکس و سافاری به صورت پیش فرض محتوای فلش را مسدود می کنند.

تغییرات در سرچ گوگل تاثیری روی کاربران ندارد و بیشتر به عنوان هشداری برای توسعه دهندگان است تا خود را با تغییرات وفق داده و برای مفیدتر کردن سایت های خود از تکنولوژی های مدرن استفاده کنند.

فلش تا همین چند سال پیش کاربرد زیادی در مرورگر داشت و در بسیاری از بازی ها، انیمیشن ها و المان های تعاملی استفاده می شد اما با گذشت زمان این تکنولوژی نتوانست متناسب با بالغ شدن اینترنت، با آن رشد کرده و خود را با آن وفق دهد و حتی به یک عامل دردسرساز و ریسک امنیتی تبدیل شد.

یکی از عوامل مرگ فلش شباهت زیادش به یک سیستم عامل مجازی با طراحی پیچیده بود که آنرا به طعمه خوبی برای هکرها تبدیل می کرد.

گوگل اوایل مرداد ماه امسال فلش را در کروم 76 مسدود کرد. موزیلا نیز اواخر دی ماه 97 این تکنولوژی را در فایرفاکس به طور پیش فرض غیر فعال کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی