ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ربات دو پا با تقلید از انسان تعادلش را حین دویدن حفظ می‌کند [تماشا کنید]

محققان رباتی دو پا و با قابلیت کنترل از راه دور ساخته اند که با تقلید از انسان، تعادل خود را حین پریدن و دویدن حفظ می کند. محققان می گویند ساخت این وسیله گامی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

محققان رباتی دو پا و با قابلیت کنترل از راه دور ساخته اند که با تقلید از انسان، تعادل خود را حین پریدن و دویدن حفظ می کند. محققان می گویند ساخت این وسیله گامی مهم برای تولید ربات های انسان نما با توانایی انجام کارهای موثر است.

یکی از چالش های اصلی در ساخت ربات های دو پا، طراحی آنها به شکلی است که فشار وارد کردن یا هل دادن جسم را بدون از دست دادن تعادل و افتادن روی زمین انجام دهند. پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه ایلینوی، رباتی دو پا و فرمان پذیر ساخته اند که می تواند با تقلید از انسان، تعادل خود را حین دویدن و پریدن حفظ کند.

ربات مذکور که بیشتر شبیه یک پایین تنه با دو پا است، قابلیت کنترل از راه دور توسط انسان را دارد. فرد می تواند با پوشیدن جلیقه مخصوص، داده های حرکتی بدن خود و همچنین نیروهای وارد شده از طرف زمین به آن را به وسیله منتقل کند.

این جلیقه به فرد اجازه می دهد تا ربات را کنترل کرده و حرکات او را حس کند. در صورتی که ربات در حال از دست دادن تعادل خود باشد، فشاری به جلیقه وارد می شود و کنترل کننده با تنظیم کردن بدنش، تعادل خود و وسیله را حفظ می کند. محققان به کمک این روشِ حفظ تعادل که «Balance Feedback» نام گرفته، تعادل ربات را از راه دور پس از پریدن و درجا زدن حفظ کردند.

پژوهشگران معتقدند از آنجا که کنترل کننده توانایی یادگیری و تطبیق دادن خود را دارد، ربات می تواند کارهایی را انجام دهد که تا پیش از این هرگز تمرین نکرده بوده است. این وسیله دو پا که «HERMES» نام گرفته، توانست به کمک این روش کارهایی همچون ریختن قهوه در فنجان، خرد کردن چوب با تبر و خاموش کردن آتش به کمک کپسول آتش نشانی را انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ آبان ۱۳۹۸

    یعنی چی با پا قهوه ریخته

مطالب پیشنهادی