ایرپاد پرو اپل چند روز پیش معرفی شد و باید بگوییم که به لحاظ ظاهری یک سر و گردن از نسل قبلی اش بهتر است اما مانند آن تعمیر پذیر نیست. گروه iFixit روز گذشته بعد از کالبدشکافی این سری از هدفونهای وایرلس اپل اعلام کرد که تعمیر آنها «هم غیرممکن است و هم غیر اقتصادی».

کالبدشکافی ایرپاد پرو اپل نشان داد که این محصول در مقایسه با نسل قبلی و نسخه اولیه اش که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد تفاوت های ساختاری دارد و خصوصیت هایی نظیر کنترل های خازنی و حذف نویز فعال به آنها اضافه شده است. استفاده از این سخت افزار در ایرپادهای جدید باعث شده که وزن آنها به اندازه یک سوم وزن نسخه قبلی بیشتر شود و ۵.۴ گرم به هر کدام از ایرفون ها اضافه گردد.

کالبد شکافی ایرپاد پرو

سخت افزار جدید دیگری که در ایرپاد پرو دیده می شود نوعی باتری دکمه ایست که در بدنه اصلی ایرپادها قرار داده شده؛ درست برعکس باتری باریک و کشیده ای که در ساقه نسخه قبلی قرار داشت.

این باتری جدید بسیار شبیه به مدلی است که سامسونگ در گلکسی بادز استفاده کرده اما برخلاف محصول سامسونگ قابل تعویض نیست چرا که کابل آن به بدنه ایرپاد لحیم شده است.

ایرپاد پرو

اما یکی از بخش های قابل تعویض ایرپاد پرو سری های سیلیکونی آن است هرچند که ایربادهای جدید اپل با سری های متفرقه موجود در بازار سازگاری ندارند و باید مستقیما آنها را از اپل تهیه کرد.

با درنظر داشتن تمام آنچه گفته شد ایرپاد پرو محصولی غیرقابل تعمیر است و از این لحاظ برتری مشخصی نسبت به نسل قبلی اش ندارد. گفتنی است اپل نیز پیشتر در مصاحبه با نشریه وایرد این مساله را تایید کرده بود و اعلام نموده بود که به خاطر استفاده از چسب برای متصل کردن دو نیمه بدنه ایرپاد پرو به یکدیگر امکان تعمیر آنها وجود ندارد.