ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی MIT از مکعب های رباتیک خودران با قابلیت تغییر شکل [تماشا کنید]

محققان MIT مکعب های رباتیکی ساخته اند که توانایی بالا رفتن از یکدیگر را داشته و کارهایی مثل چرخیدن، چسبیدن به یکدیگر و پشتک زدن را انجام می دهند. این مکعب ها با خواندن بارکدی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

محققان MIT مکعب های رباتیکی ساخته اند که توانایی بالا رفتن از یکدیگر را داشته و کارهایی مثل چرخیدن، چسبیدن به یکدیگر و پشتک زدن را انجام می دهند.

این مکعب ها با خواندن بارکدی که روی سطوح آنها قرار داده شده، یکدیگر را تشخیص داده و با هم ارتباط برقرار می کنند. این مکعب ها که 16 عدد هستند، توانایی انجام کارهای ساده ای مثل تشکیل خط، دنبال کردن خطوط و نور چراغ را دارند.

مکعب ها «M-Blocks 2.0» نام داشته و در هر کدام از آنها یک چرخ لنگر یا فلایویل (Flywheel) تعبیه شده است. این چرخ 20 هزار دور بر دقیقه چرخیده و با ایجاد تکانه زاویه ای ناشی از ترمز، مکعب رباتیک را به حرکت وا می دارد. در گوشه ها و سطوح مکعب ها آهنربا به کار رفته که منجر به اتصال آنها به یکدیگر می شود.

تیم توسعه دهنده امیدوار است مکعب رباتیک آنها در آینده و هنگام وقوع فجایع به کمک انسان بشتابد. آنها می گویند می توان به کمک این مکعب ها پله های موقت برای دسترسی به پشت بام ساختمان ها ساخت.

مکعب رباتیک MIT

«Daniela Rus»، پروفسور MIT می گوید حرف M در این مکعب ها از کلمات Motion (حرکت)، Magnet (آهنربا) و Magic (جادو) قرض گرفته شده است. او می گوید مکعب ها با پریدن حرکت می کنند، به کمک آهنربا به هم متصل می شوند و از این لحاظ جادویی هستند چون در ظاهر هیچ قطعه متحرکی در آنها دیده نمی شود.

مکعب های رباتیک مذکور فارغ از اینکه روی کدام سطح روی زمین قرار گرفته اند، توانایی حرکت در چهار جهت و در مجموع 24 جهت مختلف را دارند. محققان می گویند در آزمایشاتی که آنها انجام داده اند 90 درصد مکعب ها توانستند یک خط را  به طور موفقیت آمیز تشکیل دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۱۱ آبان ۱۳۹۸

    مثل انیمیشن ۶ بیگ هیرو
    رباط ریز ساخته بود وصل میشد بهم

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱۱ آبان ۱۳۹۸

    Wow

مطالب پیشنهادی