ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کانتر پوینت
تکنولوژی

جدیدترین گزارش کانتر پوینت از بازار موبایل؛ حفظ جایگاه هواوی و ظهور تکنو

گزارش شرکت تحلیلگر بازار کانتر پوینت در رابطه با فروش گوشی‌های هوشمند تا فصل سوم سال ۲۰۱۹ منتشر شده است. بر اساس این گزارش‌، فروش گوشی‌ها تقریبا تغییر نکرده و چیزی در حدود ۳۸۰ میلیون ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

گزارش شرکت تحلیلگر بازار کانتر پوینت در رابطه با فروش گوشی‌های هوشمند تا فصل سوم سال ۲۰۱۹ منتشر شده است. بر اساس این گزارش‌، فروش گوشی‌ها تقریبا تغییر نکرده و چیزی در حدود ۳۸۰ میلیون دستگاه تاکنون در سال ۲۰۱۹ فعال شده است.

اگر نگاهی به فروش گوشی‌های هوشمند بیاندازیم، متوجه می‌شویم که تا فصل سوم سال ۲۰۱۸، حدود ۳۷۹.۸ میلیون گوشی هوشمند فروش رفته است، در حالی که در همین بازه در سال ۲۰۱۹، تنها ۲۰۰ هزار دستگاه بیشتر توسط کاربران خریداری شده است. با این حال کانتر پوینت می‌گوید روند نزولی فروش گوشی هوشمند که ۷ سال مالی متوالی ادامه داشته است، بالاخره شکسته شده و شاهد افزایش فروش در این زمینه هستم.

بر اساس گزارش چند پایگاه تحلیل‌گری دیگر نیز مشخص شده است که در چین به دلیل نزدیک بودن به سال نو، حدود ۶٪ شاهد افزایش فروش گوشی هوشمند بوده‌ایم. همچنین در هند نیز کاربران منتظر شروع شدن تعطیلات دیوالی هستند تا گوشی‌های جدید خریداری کنند. در نتیجه احتمال افزایش این ارقام نیز وجود دارد. یا این حال، فروش دیگر بازار‌ها چنگی به دل نمی‌زنند.

کانتر پوینت

برای مثال کمپانی هواوی همچنان حضور قدرتمندانه خود را در بازار چین حفظ کرده است ولی با توجه به دسترسی نداشتن به سرویس‌های گوگل، سهم بازار خود در خاورمیانه، اروپا و آمریکای لاتین را از دست داده است. در نتیجه می‌توانیم تاثیرات کشمکش‌های چین و آمریکا را در فروش محصولات هواوی مشاهده کنیم. رقبای این غول چینی مانند سامسونگ و شیائومی از این قضیه نهایت استفاده را کرده‌ و به میزان قابل توجهی دستگاه‌های بیشتری را در این بازار‌ها فروخته‌اند.

البته چند کمپانی کم‌تر شناخته شده نیز در این گزارش دیده می‌شود که در نوع خود جالب است. برای مثال می‌توان گفت که فروش برند ریلمی قابل پیش بینی بود، ولی حضور برند تکنو در میان ۱۰ گوشی پرفروش، جالب است. با این حال کمپانی‌های معروف ال‌جی و موتورولا نیز با کاهش فروش مواجه شده‌اند. نکته دیگر که کمی توجهمان را به خودش جلب کرد، محو شدن کمپانی باسابقه سونی در این لیست است و شاید بهتر باشد این کمپانی تجدید نظری در استراتژی خود برای حضور بازار موبایل داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی