ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تعداد رانندگان تاکسی های اینترنتی
تکنولوژی

شکست اوبر در دادگاه؛ ثبت نام راننده جدید همچنان ممنوع است

شکایت اوبر از شهرداری نیویورک به خاطر محدود کردن تعداد رانندگان تاکسی های اینترنتی از سوی دادگاه رد شد. تابستان پارسال شورای شهر نیویورک با تصویب قانونی جدید تعداد خودروهای فعال زیر نظر اوبر، لیفت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

شکایت اوبر از شهرداری نیویورک به خاطر محدود کردن تعداد رانندگان تاکسی های اینترنتی از سوی دادگاه رد شد.

تابستان پارسال شورای شهر نیویورک با تصویب قانونی جدید تعداد خودروهای فعال زیر نظر اوبر، لیفت و دیگر سرویس های مشابه را محدود کرده و آنها را تا یکسال از استخدام رانندگان جدید منع کرد. تصویب این قانون اعتراض اوبر را در پی داشت چرا که نگران تمدید آن بودند؛ دغدغه ای که چندان هم بی دلیل نبود و شهرداری قانون مذکور را برای یکسال دیگر تمدید کرد. زمانی که اعتراض های اوبر راه به جایی نبرد، کمپانی اقدام به شکایت علیه شهرداری کرد، حالا اما مراجعه قضایی هم دست رد به سینه اوبر زده اند.

تعداد رانندگان تاکسی های اینترنتی

به گفته «لایل فرانک»، قاضی دادگاه عالی نیویورک، استدلال های اوبر در رابطه با اینکه مقامات شهر نیویورک پا را از اختیارات خود فراتر گذاشته اند، قانع کننده نیست. وی ادعاهای این شرکت درباره تناقض محدودیت ثبت نام رانندگان جدید با طرح نرخ گذاری ترافیکی را هم رد کرده است.

این طرح بخشی از یک بسته قانونی گسترده‌تر است که با هدف کنترل بیشتر تاکسی های اینترنتی توسط شورای شهر نیویورک تصویب شده و به امضای شهردار «دی بلازیو» هم رسیده است. این بسته علاوه بر منع ثبت‌نام رانندگان جدید، حداقل حقوقی را هم برای آنها در نظر گرفته و بهانه کاهش ترافیک شهری ساعت دور زدن در خیابان ها برای یافتن مسافر را نیز محدود کرد. اوبر علیه این قوانین هم به دادگاه شکایت برده اما هنوز رای آن اعلام نشده است.

اوبر در واکنش از رد شکایتش ابراز تاسف کرده و مدعی شده که قوانین محدود کننده رانندگان را مجبور کرده برای ادامه کار به اجاره ماشین روی بیاروند.

از طرف دیگر اتحادیه تاکسیرانی نیویورک شکست اوبر در دادگاه را یک پیروزی برای رانندگان خوانده است. رییس این اتحادیه مدعی شده که اوبر و لیفت خیابان ها را از ماشین اشباع کرده اند و حالا با رد این شکایت باید از هدر دادن هزینه و وقت دیگران برای مبارزه با قانون جدید دست بردارند.

 

تماشا کنید: اوبر اسکوبر راه اندازی شد؛ اولین سرویس اشتراک گذاری زیردریایی جهان

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی