ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خبرهای صنعت خودرو جهان؛ از اخراج مدیرعامل رنو تا ادغام PSA و FCA

با نزدیک شدن به پایان سال 2019 میلادی و رکود به نسبت شدید در بازارهای جهانی و کاهش رشد شرکت ها صنعت خودروسازی خود را آماده یک طوفان اقتصادی حتی بزرگ تر از رکود دهه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۵

با نزدیک شدن به پایان سال 2019 میلادی و رکود به نسبت شدید در بازارهای جهانی و کاهش رشد شرکت ها صنعت خودروسازی خود را آماده یک طوفان اقتصادی حتی بزرگ تر از رکود دهه قبل می کند. این تنها چالش بزرگ پیش روی صنعت خودروسازی نیست و فشار دولت ها بر سر حرکت سریع تر به سمت خودروهای برقی و هیبریدی باعث شده تا شاهد یک تکاپوی اساسی باشیم. در ادامه به مهم ترین خبرهای صنعت خودرو جهان در هفته گذشته می پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

 

خبر اول هفته به شرکت پورشه و سخنان جالب مدیر مالی و IT این شرکت آقای "لوتز ماسکه" تعلق می گیرد.

"شهرهای بزرگ به دنبال کاهش ترافیک هستند و تنها سرمایه گذاری در خودروسازی پاسخگوی آینده ما نخواهد بود. اگر شما به دنبال تکه ای از این کیک هستید باید در استارتاپ ها و راه حل های نوین حل ترافیک سرمایه گذاری کنید. در حال حاضر عموم مشتریان ما تا 4 دستگاه پورشه از ما می خرند اما در آینده نزدیک این رقم به 1 یا نهایت 2 دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد".

در حال حاضر پورشه برنامه اشتراکی خود را در ایالات متحده آمریکا کلید زده است که امکان دسترسی به 22 مدل از این شرکت را با پرداخت رقم بسیار کمی فراهم می کند. این برنامه به زودی در اروپا و آسیا نیز آغاز خواهد شد. اگر قرار باشد تا 60 درصد مردم جهان در شهرها زندگی کنند. فروش خودروها روز به روز کاهش پیدا خواهد کرد. پورشه به دنبال حاشیه سود 15 درصدی است و با این وضعیت امکان حفظ این حاشیه سود را نخواهد داشت.

 

خبر دوم هفته نیز به شرکت رنو تعلق می گیرد. این شریک تجاری نیسان-میتسوبیشی با اخراج شبانه مدیرعامل آن آقای "تیری بولور" خبرساز شد. طبق گزارش فایننشال تایمز شریکت تجاری این شرکت یعنی نیسان حضور آقای تیری بولور در این گروه خودروسازی را پس از رسوایی مدیرعامل کل یعنی "کارلوس گون" و دستگیری آن را تاب نیاورده است و او را کارلوس گون دوم می داند.

آقای بولور این اقدام هیئت مدیره را یک کودتا و در دست گرفتن قدرت توصیف کرده است. به طور کلی این شرکات بزرگ تجاری وضعیت چندان مطلوبی ندارد و در راس شرکت نیسان نیز چندین جا به جایی صورت گرفته است. همچنین با اعلام کاهش حاشیه سود شرکت رنو و کاهش فروش در بازارهای مهم همچون آرژانتین و ترکیه رنو را در شرایط سختی قرار داده است تا بیش از پیش احتمال پیدا شدن شریک تجاری جدید برای رنو یعنی FCA(فیات کرایسلر) محتمل شود.

اما این تنها خبر مرتبط با شرکت رنو در هفته گذشته نبود. این شرکت قصد دارد تا خودروی برقی بزرگ تری به نسبت رنو زویی برای رقابت با تسلا مدل 3 و فولکس واگن ID 3 تولید کند. رنو برنامه دارد تا سال 2022 میلادی 8 مدل تمام برقی را معرفی کند.

Hybrid Toyota Camry 2019

خبر بعدی به تویوتا و لکسوس تعلق می گیرد. این غول بزرگ صنعت خودروسازی میزان وارانتی باتری مدل های هیبریدی شرکت خود را به 10 سال و یا 240 هزار کیلومتر افزایش می دهد.

همچنین بخش های مهم قوای محرکه برقی همچون موتور، تبدیل کننده و قسمت های الکترونیکی شامل 8 سال و یا 160 هزار کیلومتر وارانتی می شود.

تویوتا به عنوان رهبر بازار خودروهای هیبریدی در جهان شناخته می شود و بیش از 44 درصد بازار خودروهای هیبریدی ایالات متحده آمریکا در اختیار این شرکت است.

 

خبر چهارم نیز به تسلا و حضور جنجالی اش در پیست نوربرگ رینگ آلمان باز می می گردد. طبق گزارش ها پس از تست اولیه مدل S در ماه گذشته این شرکت با تغییراتی دوباره برای انجام آزمایشات قوای محرکه جدید خود موسوم به "Plaid" به این پیست مشهور بازگشته است. اما در همان تست های اولیه با تصادف مواجه شده است و در حال حاضر این شرکت تنها مدل آبی رنگ را برای تست و ثبت رکورد احتمالی در این پیست دارد.

خبر آخر هفته نیز به کیا اپتیما و توقف فروش آن در بازار انگلستان تعلق می گیرد.

با کاهش فروش خودروهای سدان در بازارهای مهم جهانی، کیا مجبور شد تا فروش تنها سدان خود را در این بازار متوقف کند و تنها مدل رده بالای خود یعنی استینگر آن هم با موتور V6 را در این بازار به فروش برساند.

در سال 2018 کیا تنها 14 هزار دستگاه از اپتیما را در سرتاسر اروپا به فروش رسانده است که کمتر از 10 درصد رقمی است که فولکس واگن توانسته مدل محبوب خود یعنی پاسات را به فروش برساند.

همچنین فروش استینگر نیز جالب توجه نیست و تنها 3820 دستگاه از این خودرو در سرتاسر اروپا به فروش رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی