ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار تبلت
تکنولوژی

گزارش IDC از بازار تبلت؛ سیطره اپل و عقب نشینی هواوی و سامسونگ

موسسه تحقیقاتی IDC در جدیدترین گزارش خود از رشد بازار تبلت در سه ماهه گذشته و سیطره اپل بر این حوزه خبر داده است. بر اساس برآوردهای IDC در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ فروش تبلت ها نسبت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

موسسه تحقیقاتی IDC در جدیدترین گزارش خود از رشد بازار تبلت در سه ماهه گذشته و سیطره اپل بر این حوزه خبر داده است.

بر اساس برآوردهای IDC در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ فروش تبلت ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱.۹ درصد رشد داشته است. به گفته کارشناسان این موسسه به لطف ارائه محصولات جدید از جمله آیپد و فایر ۷ در این فصل ۳۷.۶ میلیون تبلت در سراسر جهان به فروش رسیده است.

سهم اپل از این بازار ۱۱.۸ میلیون دستگاه بوده که به معنی سیطره کوپرتینویی ها بر ۳۱.۴ درصد از کل بازار تبلت است. بخشی از این موفقیت حاصل عرضه مدل جدید آیپد در ماه های گذشته عنوان شده. IDC بر این باور است که مجهز بودن آیپدها به کانکتور هوشمند برای اتصال کیبورد در کنار سیستم عامل اختصاصی، باعث جذب خریداران به تبلت های اپل بوده اند.

بازار تبلت

رتبه دوم جدول در اختیار آمازون است که در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ توانسته ۱۴.۵ درصد بازار را از آن خود کند. این موفقیت به معنی رشد ۲۵.۶ درصدی است که به واسطه عرضه مدل جدید فایر ۷ و فروش ویژه در پرایم دی محقق شده است.

سامسونگ اما با افت ۱۳.۹ درصدی نسبت به پارسال تنها ۴.۶ میلیون تبلت را عرضه کرده و با در اختیار داشتن ۱۲.۳ درصد به جایگاهی بهتر از سوم دست پیدا نکرده. نیمی از کل این تبلت ها هم از سری Tab A هستند که کماکان محبوبیت بالایی میان خریداران دارند.

دیگر بازیگران اصلی بازار مورد بحث دو کمپانی چینی هواوی و لنوو هستند که مسیری کاملا متفاوت را طی کرده اند. اولی به خاطر تحریم و فشار از سوی آمریکا با ۴.۴ درصد کاهش فروش ۳.۶ میلیون دستگاه را عرضه کرده و ۹.۵ درصد این حوزه را در اختیار دارد اما لنوو با رشد ۷.۶ درصدی نسبت به سال گذشته توانسته ۲.۵ میلیون تبلت بفروشد که به معنی سهم ۶.۷ درصدی از این بازار رو به رشد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی