ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقطه کور
تکنولوژی

راه حل خلاقانه نوجوان ۱۴ ساله برای حذف نقطه کور رانندگان [تماشا کنید]

نوجوانی ۱۴ ساله موفق شده است یکی از بزرگترین مشکلات رانندگان را حل کند و برنده جایزه ۲۵ هزار دلاری مسابقه MASTERS شود. این دختر آمریکایی توانسته مشکل نقطه کور راننده که توسط ستون A سمت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۰

نوجوانی ۱۴ ساله موفق شده است یکی از بزرگترین مشکلات رانندگان را حل کند و برنده جایزه ۲۵ هزار دلاری مسابقه MASTERS شود. این دختر آمریکایی توانسته مشکل نقطه کور راننده که توسط ستون A سمت سرنشین ایجاد می‌شود را با راه حلی ساده ولی نوآورانه حل کند.

الینا گسلر (Alaina Gassler) اهل ایالت پنسیلوانیا در مسابقه‌ای تحت عنوان «افزایش امنیت خودرو با برطرف کردن نقاط کور» که توسط جامعه علمی MASTERS برگزار شده بود شرکت کرده و توانسته جایزه اصلی ۲۵ هزار دلاری را به خاطر ایده خلاقانه‌اش کسب کند.

یکی از معضلاتی که رانندگان با ستون‌های ماشین دارند، کور کردن بخشی از دید آن‌هاست. الینا بدون داشتن گواهی نامه یا حتی تجربه رانندگی توانسته این معضل را به کمک یک وبکم و قطعات چاپ سه بعدی حل کند.

وی وبکم را روی سطح خارجی ستون A سمت شاگرد نصب کرده و تصویر آن را با استفاده از پروژکتور روی قطعات نصب شده بر ستون ماشین انداخته. به این ترتیب، نمای بیرونی ماشین به راننده نشان داده شده و عملا نقطه کور از بین می‌رود. در ادامه می‌توانید ویدیو کارکرد آن را مشاهده کنید:

پیش از این بسیاری از خودروسازان تلاش کرده بودند تا به نوعی مشکلات نقطه کور رانندگان را از بین ببرند. بسیاری از آن‌ها آینه‌های جانبی را با دوربین عوض کرده بودند. بسیاری هم سعی دارند تا با اضافه کردن دوربین‌های متعدد این کار را انجام دهند.

با این حال، ایده الینا هنوز به مرحله استفاده عمومی نرسیده و راه طولانی در پیش دارد. یکی از مشکلات آن گران بودن تکنولوژی استفاده شده برای پرینت 3D است. در صورتی هم که تولید کنندگان خودرو از این ایده استقبال کنند، احتمالا آن را به عنوان آپشنی گران قیمت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

البته با گذشت زمان و فراگیر شدن استفاده آن توسط تمام خودروسازان، می‌توان انتظار داشت که استفاده از راه حل برطرف کردن نقطه کور، فراگیر شده و همچنین با قیمت بسیار کم‌تری در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۱۴ آبان ۱۳۹۸

    همۀ ماشین‌های این ویدئو شاسی بلند بودن :))

  • sadeq
    sadeq | ۱۲ آبان ۱۳۹۸

    عجیبه چنین ایده ای برنده شده
    درصورتی که سر آدم تو ماشین مثل دوربینی که استفاده شده ثابت باشه کار میکنه
    ولی اگر سر جلو و عقب بشه الزما دیگه چیزی که اونجا نشون داده میشه نقطه کور شما نیست
    مگر اینکه سر طرف اسکن بشه موقعیتش تشخیص داده میشه متناسب با حرکت سر زاویه دوربین بیرون تغییر کنه

مطالب پیشنهادی