ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیروی کار حرفه‌ای
کسب و کار

نتایج یک تحقیق جنجالی: جای نیروی کار حرفه‌ای در شهرهای کوچک نیست

بر اساس یک مطالعه جنجالی اشتغال متخصصان در شهرهای کوچک باعث هدر دادن منابع می شود و این افراد باید در کلان شهرها و کنار هم زندگی کنند. این پژوهش توسط محققان دانشگاه پرینستون و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۶

بر اساس یک مطالعه جنجالی اشتغال متخصصان در شهرهای کوچک باعث هدر دادن منابع می شود و این افراد باید در کلان شهرها و کنار هم زندگی کنند.

این پژوهش توسط محققان دانشگاه پرینستون و بانک فدرال صورت گرفته و بر اساس آن باید نیروی کار حرفه‌ای نظیر پزشکان، وکلا، مدیران و متخصصان کامپیوتر را در شهرهای بزرگ گرد هم آورد، حتی اگر اینکار به قیمت پرداخت دستمزد بیشتر به پرسنل معمولی تمام شود:

افراد دارای مهارت های شناختی و غیر روتین (CNR) بسیار مفید و در عین حال کمیاب هستند. بهره وری این افراد با زندگی کنار دیگر کارکنان CNR به شکل چشمگیری افزایش پیدا می کند. بنابراین جذب آنها در شهرهای کوچکتر با ترکیب جمعیتی ناهمگون باعث هدر رفتن منابع می شود.

این مطالعه مدعی است برای جلوگیری از هدر رفت این منابع باید آنها را در شهرهای بزرگ گرد هم آورد و در عوض کارکنان معمولی را به شهرهای کوچکتر منتقل کرده و به رشد این مناطق کمک کرد.

نیروی کار حرفه‌ای

راهکار این محققان برای متمرکز کردن افراد با مهارت های شناختی و تبدیل کلان شهرهایی نظیر سان‌فرانسیسکو و نیویورک به قطب دانش این است که متخصصان ساکن در این مناطق مالیات اضافه ای به دولت بپردازند تا در نهایت به دست کارکنانی برسد که به شهرهای کوچکتر منتقل شده اند. به باور محققان با اجرای این سیاست کلان شهرها خلوت تر و کوچکتر می شوند که به افزایش بازدهی کارکنان CNR منجر می شود.

از طرف دیگر بعضی از شهرهای بزرگ مثل میامی و لاس وگاس کماکان به هاب دانش تبدیل نمی شوند چون عمده فعالیت آنها در حوزه هایی نظیر فروش است که چندان به کارکنان CNR نیاز ندارد.

به محض انتشار این گزارش غیرمعمول انتقادها علیه آن شروع شد. به باور برخی کاربران شبکه های اجتماعی پیاده سازی این سیاست باعث تبعیض های نژادی و طبقاتی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۱۲ آبان ۱۳۹۸

    مطالعه جنابعالی؟ ?
    لعنت بر کیبورد گوشی ?

مطالب پیشنهادی