ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آموزش ساخت کیف پول تلگرام و دریافت رمزارزهای رایگان [تماشا کنید]

تلگرام دیروز نسخه آزمایشی کیف پول رمزارز گرم را منتشر کرد که با استفاده از آن می توان این ارز دیجیتال را با کاربران دیگر داد و ستد کرد. در این راهنما روش ساخت کیف ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

تلگرام دیروز نسخه آزمایشی کیف پول رمزارز گرم را منتشر کرد که با استفاده از آن می توان این ارز دیجیتال را با کاربران دیگر داد و ستد کرد. در این راهنما روش ساخت کیف پول و دریافت ۲۰ واحد مجانی از این رمزارز را مرور کرده ایم.

هدف از توسعه ارز مجازی گرم و کیف پول آن ایجاد بستری برای پرداخت در پیام رسان تلگرام و اپ های دیگر است. به عبارت دیگر با استفاده از گرم می توانید به کاربران دیگر خدمات ارائه کرده یا محصولی بفروشید اما به جای پول نقد از آنها گرم دریافت کنید.

ارزهای دریافتی در کیف پول مجازی ذخیره می شوند و می توان در صرافی‌های آنلاین آنها را نقد کرد یا به جای پول برای کاربران دیگر فرستاد. البته پروژه تلگرام هنوز در مرحله آزمایشی به سر می برد و فعلا جایی برای خرید یا فروش این ارز مجازی راه اندازی نشده است.

برای ساخت کیف پول تلگرام باید در سایت رسمی پروژه TON نسخه مخصوص ویندوز، لینوکس یا macOS کیف پول را دانلود کرد. حجم نسخه ویندوز تنها ۱۴ مگابایت است و بعد از دانلود هم مثل هر اپ دیگه ای با چند کلیک ساده نصب می شود.

کیف پول تلگرام

بعد از نصب اپ دو گزینه به نمایش درمی آید که برای ساختن کیف برای روی Create my wallet کلیک کنیم. در صفحه بعد تلگرام ساختن کیف را تبریک می گوید اما برای ادامه کار باید روی Continue کلیک شود. در این مرحله ۲۴ کلمه محرمانه نشان داده می شود که کاربر باید آنها را با همان ترتیب ذخیره کند چون نه تنها بعدا برای دسترسی به کیف به آنها نیاز دارد، بلکه در صفحه بعد هم تلگرام ۳ مورد از آنها را به صورت تصادفی از کاربر می پرسد.

کیف پول تلگرام

اگر با پیام زیر مواجه شدید کافی است چند ثانیه صبر کرده و دوباره روی Continue کلیک کنید.

برای مثال اینجا ما باید موارد ۳، ۱۶ و ۲۴ را وارد کنیم. فراموش نکنید که این کلیدها محرمانه هستند و نباید آنها را در اختیار فرد دیگری قرار داد. در مرحله باید رمز عبوری برای تایید تراکنش ها انتخاب شود که همیشه قبل از ارسال رمزارز برای افراد دیگر از کاربر پرسیده خواهد شد. با توجه به اهمیت بالای این رمز، بهتر است در آن از ترکیب اعداد و حروف استفاده شود. خب کار تمام است و حالا ما یک کیف پول تلگرام داریم.

آموزش کیف پول تلگرام

برای دریافت رمزارز گرم از دیگران باید آدرس کیف پول را که شناسه ای منحصر به فرد است برای آنها ارسال کنیم. با کلیک روی Recive Grams این آدرس در قالب شناسه و QR کد نمایش داده می شود. تلگرام برای آزمایش این قابلیت باتی را توسعه داده که به صورت رایگان به هر کاربر چندین رمزارز گرم می دهد. برای دریافت این رمزارزها کافی است به بات test_ton_bot در تلگرام وارد شده و بعد از کلیک روی Start آدرس کیف پول را برای آن ارسال کنیم.

در این مرحله بات از کاربر می خواهد مقدار ارزهای مورد نظرش را وارد کند. بعد از کلیک روی عدد مورد نظر فرایند انتقال شروع می شود که با توجه به آزمایشی بودن این نسخه انتقال رمزارزها به کیف مدتی طول می کشد.

رمزارز مجانی

بعد از واریز در کیف پول تلگرام گزینه Send یا ارسال برای انتقال رمزارز گرم به افراد دیگر فعال خواهد شد. در این منو ۳ کادر وجود دارد که به ترتیب باید در آنها آدرس کیف طرف مقابل، تعداد گرم ها و یک توضیح کوتاه را وارد کنیم. البته درصد بسیار کمی از گرم های ارسالی به عنوان کارمزد انتقال کسر خواهند شد.

همانطور که گفتیم کل این پروژه هنوز در مرحله آزمایشی به سر می برد و سایت یا اپ مشخصی برای خرید و فروش گرم ارائه نشده اما انتظار می رود که در آینده نزدیک به صورت کامل راه اندازی شود. آنطور که تسترهای این سیستم گفته اند، سرعت تراکنش در شبکه بلاکچین تلگرام فوق العاده بالاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • mahmood
    mahmood | ۲۸ آبان ۱۳۹۸

    چرا دروغ میگید و ملت رو گول میزنید! این گرم ها روی testnet هستن و هیچ ارش واقعی ندارن و نخواهند داشت. متاسفم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی