ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت اج
تکنولوژی

لوگوی جدید مایکروسافت اج رونمایی شد

مایکروسافت از لوگوی جدید مرورگر مایکروسافت اج که بر پایه کرومیوم است رونمایی کرده و به نظر می‌رسد این اقدام، گامی مثبت در راستای رها کردن اینترنت اکسپلورر خواهد بود. لوگوی جدید بیشتر شبیه یک ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

مایکروسافت از لوگوی جدید مرورگر مایکروسافت اج که بر پایه کرومیوم است رونمایی کرده و به نظر می‌رسد این اقدام، گامی مثبت در راستای رها کردن اینترنت اکسپلورر خواهد بود. لوگوی جدید بیشتر شبیه یک موج بوده که شباهت‌هایی هم به حرف کوچک «e» دارد و به خوبی با زبان طراحی فلوئنت همگام شده است.

البته مایکروسافت مانند معمول از لوگوی خود رونمایی نکرده است. این لوگو در قالب یک مینی گیم داخل آخرین نسخه بتای اج قرار گرفته بود و کاربران می بایست با انجام اقدامات مختلفی این لوگوی جدید را مشاهده کنند. با این حال، این لوگو فاصله بسیاری با لوگوی اصلی مایکروسافت اج دارد. به نظر می‌رسد با نزدیک شدن انتشار نسخه کرومیوم این مرورگر، مایکروسافت پوست‌اندازی را از زبان طراحی شروع کرده و لوگوی اج را در راستای لوگوی برنامه‌های آفیس قرار داده است.

مایکروسافت اج

اما نحوه رونمایی این لوگو نیز در نوع خود جالب و نوآورانه است. علاقه‌مندان در ابتدا می‌بایست یک سری عکس‌ها و پازل‌های رمزنگاری شده را پیدا می‌کردند، سپس از لوگوی فعلی مایکروسافت اج در فضای 3D رندر می‌گرفتند. مایکروسافت برای این کار، مدل Obj را درون یکی از عکس‌ها پنهان کرده بود تا کار به این سادگی هم نباشد.

در قدم بعدی، علاقه‌مندان باید ۷ سرنخ مخفی شده در وب سایت اینسایدر مایکروسافت اج را در جاوا اسکریپت می‌نوشتند که بتوانند کلمات کلیدی را از داخل یک ویدیو آموزشی استخراج کنند و به یک مینی گیم برسند. پس از این که مینی گیم اسکی را تمام کردید، لوگوی جدید مایکروسافت اج برایتان نمایش داده می‌شود. البته این بازی مانند بازی‌های کلاسیک قدیمی است که مایکروسافت با بسته سرگرمی ۳ برای ویندوز در سال ۱۹۹۱ منتشر کرد. اگر علاقه‌مند به تجربه این بازی و دیدین لوگوی مایکروسافت هستید، روی این edge://surf/ کلیک کنید.

با این حال هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چه زمانی به صورت رسمی از این لوگو رونمایی می‌کند ولی با توجه به نزدیک بودن کنفرانس ایگنایت هفته بعد، نباید زمان زیادی طول بکشد تا بتوانیم نسخه کرومیوم اج را تجربه کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی