ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل اسنپ: در حال مذاکره و تعامل با شهرداری برای رسیدن به توافق هستیم

مدیرعامل اسنپ می‌گوید این شرکت در حال مذاکره با شهرداری و وزارت کشور برای رسیدن به تفاهم و «رفع ابهام‌های دستورالعمل نظارت بر عملکرد تاکسی‌های اینترنتی» است. ابتدای مهر ماه، «محسن پورسیدآقایی» معاون شهردار تهران ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵

مدیرعامل اسنپ می‌گوید این شرکت در حال مذاکره با شهرداری و وزارت کشور برای رسیدن به تفاهم و «رفع ابهام‌های دستورالعمل نظارت بر عملکرد تاکسی‌های اینترنتی» است.

ابتدای مهر ماه، «محسن پورسیدآقایی» معاون شهردار تهران خبر از ابلاغ دستورالعمل نظارت بر عملکرد تاکسی‌های اینترنتی داد و نهایتاً ۲۲ مهر ماه، تپسی اولین شرکتی بود که با شهرداری تهران قرارداد خود را منعقد کرد. با این حال اسنپ به موارد مختلفی در این دستورالعمل اعتراض داشت و هنوز قراردادی با شهرداری منعقد نکرده است، با این حال، احتمالاً همین مسئله به زودی تغییر خواهد کرد.

«ژوبین علاقبند»، در گفتگو با دیجیاتو و در رابطه با فرآیندی که از ابتدای مهر ماه تاکنون طی شده، می‌گوید:

«در ابتدا ابهاماتی در دستورالعمل برای ما وجود داشت که باعث شد برای رفع آن‌ها تلاش کنیم. در این مدت جلسات متعددی با معاونت علمی، وزارت کشور و نهایتاً معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری داشته‌ایم. اما واقعیت این است که ما در دو سال گذشته روی این دستورالعمل کار کرده‌ایم و نگاه کاملاً مثبتی به آن داریم، چراکه چارچوب مشخصی برای تاکسی‌های اینترنتی فراهم کرده است. به هر حال مانند هر قرارداد دیگری، می‌شود گفت که شاید همه‌ی نقطه نظرات ما در آن وجود ندارد، اما از طرف مقابل شاید همه‌ی نقطه نظرات شهرداری‌ها و وزارت کشور هم در آن لحاظ نشده باشد.»

او توضیح می‌دهد که با این حال، دستورالعمل موجود چارچوبی است که اسنپ به شکل عمده با آن موافق است و از ماه گذشته تا روزهای اخیر جلسات زیادی برگزار شده تا این ابهامات برطرف شوند. مدیر عامل اسنپ در پاسخ به این سوال که مشکل دقیقاً کجاست و نتیجه این بحث‌ها تاکنون به کجا رسیده، می‌گوید:

«یکی از موردهای اصلی، بحث پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است که مشغول رفع ابهام درباره پروسه معافیت از پرداخت آن هستیم. از سوی دیگر شهرداری هم در مقابل باید امکاناتی در اختیار ما قرار دهد که مشغول بحث در رابطه با آن‌ها هستیم و فعلاً این بحث در حال پیش رفتن است.»

او همچنین در پاسخ به این سوال که این دستورالعمل در هر صورت ابلاغ شده و آیا فشاری از سوی وزارت کشور برای اجرای آن وجود داشته یا خیر، می‌گوید:  «اساساً این دستورالعملی است که خود ما دو سال روی آن کار کرده‌ایم و می‌خواستیم که اجرا و انجام شود. این‌طور نیست که ما بگوییم نمی‌خواهیم آن را امضا کنیم که بعداً روی ما فشار باشد. در حال تعامل هستیم و فقط چند مورد ابهام، باقی مانده که اگر برطرف شود، مشکلی نخواهیم داشت.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی