ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

نقش صرافی بیتفینکس در دستکاری بازار و قیمت 20 هزار دلاری بیت کوین

محققین می گویند افزایش عجیب و غریب قیمت بیت کوین در پایان سال 2017 میلادی فقط به خاطر بازارسازی یکی از نهنگ ها به وجود آمده است. جان ام. گریفین و امین شمس، به ترتیب ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

محققین می گویند افزایش عجیب و غریب قیمت بیت کوین در پایان سال 2017 میلادی فقط به خاطر بازارسازی یکی از نهنگ ها به وجود آمده است.

جان ام. گریفین و امین شمس، به ترتیب از دانشگاه های تگزاس و اهایو، در نتایج تحقیقات درازمدت و جامع خود آورده اند که دستکاری بازار، عامل اصلی رسیدن قیمت بیت کوین به 20 هزار دلار بوده است.

بر اساس گزارش گریفین و شمس، الگوی تراکنش های شبکه نشان می دهد رمزارز تتر (Tether) حمایت قیمتی را برای دستکاری بازار بیت کوین به وجود آورده. آنها می گویند شواهد موجود از اثر تورمی پول دیجیتال بدون پشتوانه روی قیمت بیت کوین حکایت دارد. تمامی این تراکنش های هدفمند در بازه 1 مارس 2017 تا 31 مارس 2018 و از طریق یک حساب کاربری در صرافی بیتفینکس (Bitfinex) صورت گرفته اند. صرافی بیتفینکس در واقع شرکت خواهر تتر محسوب می شود.

محققین فوق می گویند:

شبیه سازی ها نشان می دهند الگوی تراکنش ها به هیچ وجه تصادفی نبوده. این فرد یا سازمان توانسته تأثیر قابل توجهی روی قیمت بیت کوین بگذارد و هیچ الگوی مشابهی در رفتار دیگر خریداران دیده نمی شود.

البته تتر و بیتفینکس این ادعا را رد کرده اند و نتایج تحقیقات فوق را کاملاً اشتباه می دانند. آنها با انتشار بیانیه ای به نقص بنیادی تحقیقات به خاطر استفاده از داده های محدود اشاره می کنند.

حدود دو سال قبل در تاریخ 16 آذر 1396 قیمت بیت کوین در ادامه رکوردشکنی بی سابقه از مرز 19 هزار دلار رد شد و پس از آن روند نزولی خود را آغاز کرد. در حال حاضر بیت کوین بین 9 تا 10 هزار دلار نوسان دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی