ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

شرکت‌های آمریکایی به زودی مجوز تجارت با هواوی را دریافت می‌کنند

به نظر می رسد که مشکلات تجاری بین آمریکا و چین که بیشتر گریبان هواوی را گرفته است، وارد فاز جدیدی شده و به نفع کمپانی چینی تمام خواهد شد. وزیر تجارت آمریکا درمصاحبه‌ای گفته ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

به نظر می رسد که مشکلات تجاری بین آمریکا و چین که بیشتر گریبان هواوی را گرفته است، وارد فاز جدیدی شده و به نفع کمپانی چینی تمام خواهد شد. وزیر تجارت آمریکا درمصاحبه‌ای گفته است که احتمالا چندین شرکت می‌توانند معاملات تجاری خود را با این غول تکنولوژی شروع کنند.

آقای ویلبر راس (Wilbur Ross) به بلومبرگ گفته است مجوزهایی که باعث می‌شود شرکت های آمریکایی بتوانند دوباره با هواوی تجارت کنند، به زودی از راه خواهد رسید. البته وی خاطر نشان کرد که ممکن است دولت آمریکا به تمام این ۲۶۰ کمپانی مجوز ندهد و شرکت‌ها باید فرض کنند که مجوزی از سوی وزارت تجارت دریافت نخواهند کرد.

آقای راس اشاره‌ای نکرده است که کدام کمپانی‌ها چنین مجوز‌هایی را دریافت می‌کنند و به نظر می‌رسد در ابتدا تنها چندین شرکت بزرگ واقع در سیلیکون ولی می‌توانند تجارت خود با هواوی را از سر بگیرند. برای مثال مهمترین شریک تجاری این کمپانی در آمریکا، گوگل است که به دلیل مراودات اخیر، کمپانی چینی نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل در گوشی‌های جدید خود استفاده کند.

هواوی

با این وجود معافیت فعلی هواوی نیز در صورت تمدید نشدن، باعث می‌شود این کمپانی توانایی بروزرسانی دستگاه‌های فعلی خود که سیستم‌عامل اندروید دارند را از دست بدهد. در نتیجه مجوز دائمی می‌تواند بسیاری از مشکلات میان این دو شرکت را برطرف کند.

اما شاید شرکت‌های ارائه دهنده زیرساخت‌های مخابراتی، به صورت کلی از دریافت مجوز برای تجاری با هواوی محروم بمانند. زیرا مشکل اصلی و اولیه دولت آمریکا و چین بر سر کمپانی چینی و تجهیزات شبکه و زیرساخت‌های مخابراتی آن است. به گفته مقامات آمریکا، به دلیل نزدیک بودن هواوی به دولت چین، ممکن است این کمپانی با تجهیزات شبکه خود، از شهروندان و دولت آمریکا جاسوسی کند. به همین دلیل، شرکت‌های تجهیزات شبکه احتمالا مجوزی دریافت نخواهند کرد.

در صورتی که معافیت تجارت شرکت‌های آمریکایی با هواوی عملی شود، شاید بتوان گفت که کمپانی چینی با قدرت بیشتر به عرصه بین‌ المللی بازگردد و بار دیگر شاهد سرویس‌های گوگل در گوشی‌های این کمپانی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی