ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

۸ نکته که باید پیش از تجربه Luigi’s Mansion 3 بدانید

شاید برادر جوان‌تر ماریو به اندازه خودش معروف نباشد، اما افرادی که با او خاطره دارند به همان میزان و حتی بیشتر او را دوست دارند. این لوله‌کش بامزه، در بازی‌های زیادی به عنوان یک ...

احسان زیارانی
نوشته شده توسط احسان زیارانی | ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۰

شاید برادر جوان‌تر ماریو به اندازه خودش معروف نباشد، اما افرادی که با او خاطره دارند به همان میزان و حتی بیشتر او را دوست دارند. این لوله‌کش بامزه، در بازی‌های زیادی به عنوان یک شخصیت فرعی حضور دارد ولی بازی‌هایی که او در آن‌ها شخصیت اصلی باشد، انگشت‌شمار هستند. عمارت لوییجی یکی از آن‌هاست.

در این بازی که حدودا ۲۰ سال پیش منتشر شد، لوییجی برنده عمارتی زیبا در یک بخت‌آزمایی شده بود. او همراه با برادر بزرگ‌ترش، ماریو، به دیدن این عمارت می‌رود اما طی اتفاقات مرموزی ماریو در عمارت ناپدید می‌شود و لوییجی باید به تنهایی به جستجوی برادرش بپردازد. بازی ازسوی منتقدین تحسین شد و با فروش حدود ۲.۵ میلیون نسخه، عملکرد قابل‌قبولی داشت.

نسخه دوم بازی، برخی ایرادات نسخه اول را برطرف ساخت و با فروش تقریبا ۵ میلیون نسخه‌ای به موفقیت بیشتری دست پیدا کرد. نینتندو حالا عمارت لوییجی 3 را برای کنسول سوییچ منتشر کرده پس با ویجیاتو همراه باشید تا به بررسی مهم‌ترین نکات آن بپردازیم.

بازی در یک عمارت جریان ندارد

با این‌که نام بازی عمارت لوییجی است، این بار به جای یک عمارت، لوییجی به همراه ماریو، پرنسس پیچ و چندین تود به یک هتل لوکس چند طبقه برای استراحت و تفریح آمده‌اند. غافل از این‌که این هتل، یک تله زیرکانه است که توسط پادشاه بو (King Boo) طراحی شده.

پس از اقامتی کوتاه در هتل، همه دوستان لوییجی ناپدید می‌شوند و او باید دوباره تک‌ و تنها در هتلی عجیب و ترسناک به دنبال آن‌ها گشته و از دست پادشاه بو و روح‌های خبیث نجاتشان دهد. البته او در این راه کمک‌هایی از دوست قدیمی خود، پروفسور ای. گد (Professor E. Gadd) دریافت خواهد کرد. این پروفسور که در بازی‌های قبلی راهنمای او بود، بار دیگر با ابزار و اختراعات جدید به کمک لوییجی آمده است.

عمارت لوییجی به صورت دو نفره قابل بازی است

یکی از اختراعات جدید پروفسور ای، موجودی ساخته شده از ماده‌‎ای سبز رنگ و لزج به نام گوییجی (Gooigi) است. این موجود دقیقا شبیه به لوییجی بوده و می‌تواند تمام کارهایی که لوییجی قادر به انجامشان است را بدون کوچک‌ترین تغییری انجام دهد. همچنین گوییجی قابلیت‌هایی دارد که او را از لوییجی متمایز می‌سازند. برای مثال او می‌تواند از روی سیخ‌های تیز زمینی بدون آسیب‌دیدن عبور کند و به مکان‌هایی که لوییجی به آن‌ها دسترسی ندارد وارد شود.

البته او بدون ایراد نیست و نقاط ضعفی نیز دارد؛.تماس با آب یا آتش، باعث می‌شود او بلافاصله از بین برود و باید در نزدیکی این مواد بسیار مراقب باشید. در حالت تک نفره، بازیکنان می‌توانند بین کنترل لوییجی یا گوییجی سوییچ کنند و در حالت دو نفره، بازیکن دوم به طور دائمی کنترل گوییجی را در دست خواهد داشت. در صورت دورشدن دو بازیکن از یکدیگر، دوربین بازی عریض‌تر می‌شود تا هردو بازیکن در تصویر بمانند. همچنین فقط لوییجی می‌تواند درها را باز کند و به اتاق‌های جدید برود؛ گوییجی این قابلیت را ندارد و فقط می‌تواند لوییجی را دنبال کند.

ابزار لوییجی ارتقا یافته‌اند

ابزار قدیمی لوییجی به نام Poltergust که از آن‌ها برای مکیدن روح‌ها استفاده می‌کرد، توسط پروفسور ای بهبود یافته و قابلیت‌های جدیدی پیدا کرده است. در کنار قابلیت‌های قدیمی‌اش، پالتِرگاست حالا می‌تواند همزمان با مکیدن روح‌ها، آن‌ها را به جهت‌های مختلف پرتاب کند. با برخورد محکم روح‌ها با اجسام یا روح‌های دیگر، آن‌ها ضعیف‌تر شده و راحت‌تر از بین می‌روند.

از ویژگی‌های جدید دیگر پالترگاست می‌توان به قابلیت پرتاب لوله‌‌بازکن اشاره کرد. لوییجی می‌تواند این لوله‌بازکن را سمت اجسام پرتاب کرده و پس از برخورد آن با جسم مورد نظر، با مکش لوله‌بازکن، آن جسم را نابود کند. همچنین لوییجی می‌تواند مقدار زیادی از هوای فشرده را در اطراف خود آزاد کند که باعث پرتاب روح‌ها به جهات مختلف می‌شود و برای وقت‌هایی که لوییجی محاصره شده بسیار کاربردی است.

مراحل بازی بسیار متنوع هستند

هر طبقه از هتل بازی، طراحی مخصوص خودش را دارد که کاملا با طبقات دیگر متفاوت است. حتی دشمنان بازی نیز با توجه به تِم طبقه‌ای که در آن قرار دارید تغییر می‌کنند. برای مثال یکی از طبقات طراحی شبیه به مقبره‌های درون اهرام مصر دارد یا در یکی دیگر از طبقات با روح‌هایی قرون وسطایی که شمشیر در دست دارند، مبارزه خواهید کرد.

در هر طبقه آسانسوری وجود دارد که لوییجی را به طبقه بعدی خواهد برد، اما دکمه‌ این آسانسورها در دست غول‌های هر طبقه قرار دارند. لوییجی برای پیشروی در هتل باید این غول‌ها را پیدا کرده و آن‌ها را از بین ببرد تا دکمه آسانسور آن طبقه را به دست بیاورد. غول‌های بازی نیز مانند دیگر موارد هر طبقه، کاملا با یکدیگر تفاوت دارند و هرکدام را باید به روش خاصی از بین ببرید. این اقدام از سوی سازندگان باعث می‌شود بازی همیشه حس تازگی را به مخاطب القا کند.

بازی دارای حالت‌های مختلف آنلاین است

یکی از این حالت‌ها ScareScraper نام دارد. در این حالت تا سقف ۸ نفر از بازیکنان باید در طبقات مختلف به انجام ماموریت‌های گوناگون مانند نجات تودها یا از بین بردن روح‌ها بپردازند. با انجام تمام ماموریت‌های یک طبقه، به طبقه بعدی راه پیدا می‌کنید. در صورت اتمام محدودیت زمان ۵ دقیقه‌ای که برای هر طبقه در نظر گرفته شده، بازیکنان شکست خورده و باید دوباره از اولین طبقه شروع کنند. این بخش به صورت ۵ طبقه یا ۱۰ طبقه قابل بازی است. طبقات این بخش توسط موتور بازی به صورت رندوم طراحی شده و با بخش کمپین بازی تفاوت دارند.

حالت دیگر بخش آنلاین، ScreamPark است. در این حالت بین دو تا هشت بازیکن به دو تیم لوییجی‌ها و گوییجی‌ها تقسیم می‌شوند و با یکدیگر در کسب امتیازات به رقابت می‌پردازند. تیم‌ها با نابودی روح‌ها، شکستن وسایل مختلف و جمع‌آوری پول و سکه، امتیاز دریافت می‌کنند و در آخر، تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کرده برنده اعلام می‌شود.

اجسام محیط تخریب‌پذیری زیادی دارند

لوییجی می‌تواند بیشتر اجسام ریز و درشت محیط را با استفاده از پالترگاست و قابلیت‌های جدید آن از بین ببرد. از ظروف و غذاهای مختلف روی میز تا پرده‌ها و حتی درهای بزرگ، همه قابل تخریب هستند. گاهی اوقات با تخریب این اجسام، مقداری سکه پیدا می‌کنید که می‌توانید از آن‌ها برای دریافت آیتم‌های مختلف از پروفسور ای استفاده کنید.

البته این آیتم‌ها سه مورد بیشتر نیستند؛ یکی از آن‌ها سلامتی بیشتری به لوییجی می‌دهد و دو آیتم دیگر در یافتن موارد مخفی موجود در هر طبقه کمک می‌کنند. کمبود آیتم‌های قابل خرید شاید به تجربه کلی این بخش از بازی ضربه بزند اما نابودی وسایل مختلف با پالترگاست و جمع‌آوری سکه‌ها همچنان لذت مخصوص به خودش را دارد.

انیمیشن‌های بازی بسیار جالب هستند

برخلاف صورت‌های جدی قهرمانان بازی‌های ترسناک دیگر مانند لیان از سری رزیدنت اویل، ترس در صورت لوییجی موج می‌زند و تمام بدن او در حال لرزیدن است. به نظر می‌آید مبارزه با روح‌ها حتی برای بار هزارم، باز هم برای لوییجی عذاب‌آور باشد. انیمیشن‌های شخصیت لوییجی به زیبایی تمام ساخته شده و کاملا متوجه حس وحشت او خواهید شد.

نحوه حرف‌ زدن لوییجی با خودش و دیگران بسیار جالب است و با این‌که معنی کلماتی که می‌گوید را متوجه نمی‌شوید، مضمون کلی جملات او را به کمک لحن و انیمیشن‌های صورتش کاملا درک خواهید کرد. چارلز مارتینِت، صداپیشه شخصیت‌ لوییجی و ماریو، واقعا در عمارت لوییجی 3 عالی عمل کرده است.

بخش کمپین بازی ۱۵ ساعت به طول می‌انجامد

عمارت لوییجی اصلی به دلیل کوتاه بودن بیش از حد مورد انتقاد قرار گرفت؛ با کمپینی به طول فقط 2 تا 3 ساعت، عمارت لوییجی یکی از کوتاه‌ترین بازی‌های نینتندو به حساب می‌آمد. نِکست لِول گیمز (Next Level Games)، استودیو سازنده بازی، از این اشتباه درس گرفته و حالا کمپینی طولانی و جانانه برای بازی به وجود آورده است. البته طول ۱۵ ساعت فقط در صورتی است که مراحل اصلی بازی را انجام دهید. در هر طبقه از هتل بازی، پنج الماس مخفی قرار دارند که پیدا کردن همه آن‌ها نیازمند دقت زیاد و گشت‌وگذار تمام اتاق‌های هر طبقه است.

همچنین بعضی از روح‌های بازی، درون آیتم‌های خاصی پنهان شده‌اند. با نزدیک‌شدن به آن‌ها، کنترلر سوییچ شروع به لرزیدن خواهد کرد تا به نحوی بازیکن را در یافتن آن‌ها کمک کند (این قابلیت فقط در کنترلرهایی که دارای HD Rumble هستند پشتیبانی می‌شود). این موارد به تنهایی می‌توانند چندین ساعت به کمپین بازی اضافه کنند.

عمارت لوییجی 3، در روز ۹ آبان‌ماه به صورت انحصاری توسط نینتندو برای کنسول سوییچ منتشر شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی