ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فتوشاپ برای آیپد منتشر شد

ادوبی در خلال کنفرانس سالانه «مکس» از فتوشاپ ویژه آیپد رونمایی کرد که بسیاری از ابزارهای نسخه دسکتاپ را در خود جای داده است. کمپانی ادوبی حدود یکسال قبل از تصمیمش برای ارائه فتوشاپ در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

ادوبی در خلال کنفرانس سالانه «مکس» از فتوشاپ ویژه آیپد رونمایی کرد که بسیاری از ابزارهای نسخه دسکتاپ را در خود جای داده است.

کمپانی ادوبی حدود یکسال قبل از تصمیمش برای ارائه فتوشاپ در تبلت های اپل خبر داده بود و حالا به وعده خود عمل کرده. نسخه ۱.۰ فتوشاپ آیپد به گونه ای باز طراحی شده که با اپل پنسل نسل اول و دوم سازگار بوده و بسیاری از ابزارهای اصلی نسخه دسکتاپ برای ترکیب، روتوش و ماسک کردن لایه ها را داشته باشد. ادوبی قید برخی قابلیت ها مثل ابزار قلم و تایملاین انیمیشن را زده اما تاکید کرده که نسخه فعلی هنوز در ابتدای راه است.

در این نسخه نوار ابزار شامل مواردی مثل قلم مو، تایپ، کلون استامپ، براش ترمیم و انتخابگر است و در سمت چپ کادر جاخوش کرده. پنل لایه ها همراه با ابزارهای تنظیم رنگ، اشباع، روشنایی و کنتراست نیز در طرف چپ قرار گرفته است. پنل های دیگری نیز برای تنظیماتی نظیر ماسک کردن لایه ها، گردینت و مودهای ترکیب در نظر گرفته شده اند.

فتوشاپ آیپد

هرچند برخی از بتا تسترها به خاطر عدم برآورده شدن انتظاراتشان ناامید شده بودند اما «پم کلارک»، مدیر محصول فتوشاپ در واکنش گفته ورژن اول فتوشاپ آیپد روی روندها و وظایف اصلی که به کار اغلب کاربران می آیند، متمرکز است. فتوشاپ آیپد در بازه های زمانی کوتاه تری نسبت به نسخه دسکتاپ به روز می شود که هدف از ان دریافت سریعتر بازخوردها از کاربران و ارائه قابلیت های جدید بر مبنای نیاز آنهاست.

یکی از کارهایی که ادوبی برای یکپارچه سازی نسخه های دسکتاپ و آیپد انجام داده همگام سازی ادیت تصاویر از طریق سرویس ابری Creative Cloud است. زمانی که کاربر یک فایل PSD را در فضای ابری ذخیره می کند، فرمت آن به صورت خودکار به PSDC تغییر کرده و تمام ویرایش ها به صورت خودکار در آن ذخیره می شود. حتی در صورتی که سیستم آفلاین باشد، تغییرات کش شده و بعد از آنلاین شدن ذخیره می شوند. دیگر اپ های ادوبی نظیر Fresco و Aero هم با این فرمت سازگاری دارند.

فتوشاپ آیپد

فتوشاپ در اپ استور ارائه شده و برای اجرای آن باید iOS 13.1 و نسخه های بعدی آن را دانلود کرده باشید. مدل های سازگار با این اپلیکیشن شامل آیپد پرو (۱۲.۹، ۱۰.۵ یا ۹.۷ اینچی)، آیپد نسل پنج، آیپد مینی و آیپد ایر ۲ است. فتوشاپ آیپد تنها در اختیار مشتریان Creative Cloud است که ارزانترین پلن اشتراکی آن برای فتوشاپ و لایت روم ۹.۹۹ دلار هزینه دارد. ادوبی در این کنفرانس اعلام کرد که ایلاستریتر را هم سال آینده به آیپد می آورد اما به زمان دقیق آن اشاره ای نکرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی