ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Piano by Yousician؛ آموزش پیانو در گوشی

موسیقی بخشی جدانشدنی از زندگی ماست و علاوه بر سرگرم شدن باعث آرامش افراد هم می‌شود. افراد بسیاری هستند که دوست دارند ساز‌های مختلفی را یاد بگیرند اما به دلایل مختلف مثل کمبود وقت و ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

موسیقی بخشی جدانشدنی از زندگی ماست و علاوه بر سرگرم شدن باعث آرامش افراد هم می‌شود. افراد بسیاری هستند که دوست دارند ساز‌های مختلفی را یاد بگیرند اما به دلایل مختلف مثل کمبود وقت و پر هزینه بودن کلاس‌های آموزشی ترجیح داده‌اند یادگیری ساز‌های مختلف را فراموش کنند. یک اپلیکیشن تحت عنوان Piano by Yousician تلاش کرده تا آموزش پیانو در گوشی و تبلت‌ها را امتحان کند تا افرادی که وقت ثبت نام در کلاس‌های آموزشی را ندارند از این طریق بتوانند نواختن پیانو را یاد بگیرند.

البته لازم به ذکر است که استفاده از این اپلیکیشن هرگز نمی‌تواند جای همکاری با یک استاد موسیقی را بگیرد. اما به هر ترتیب اپلیکیشنی که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم می‌تواند تا حد نسبتا قابل قبولی شما را با پیانو و نحوه نواختن آن آشنا کند. اگر قصد دارید پیانو یاد بگیرید و وقت ثبت نام در کلاس‌های آموزشی را ندارید، حتما Piano by Yousician را امتحان کنید.

به محض شروع کار با این اپلیکیشن از شما پرسیده می‌شود که چه آهنگ‌های مختلفی را می‌توانید با پیانو بنوازید؟ به عبارت دیگر اپلیکیشن Piano by Yousician تنها برای تازه کار‌ها نیست و حتی نوازنده‌های حرفه‌ای پیانو هم می‌توانند از آن استفاده کنند. گزینه‌های نمایش داده شده از «هیچی» تا «همه چیز» متفاوت هستند. با انتخاب هرکدام از گزینه‌ها سطح دروس نمایش داده شده در بخش‌های بعدی متفاوت خواهد بود.

هرکدام از دروس در این اپلیکیشن در بخش‌های مختلفی ارائه می‌شوند. پیش از شروع هر درس، یک ویدیوی آموزشی کوتاه پخش خواهد شد که افراد با تماشای آن با موضوعات کلی آن درس را ملاحظه خواهند کرد. سپس با استفاده از محیطی گرافیکی کاربر می‌تواند نواختن پیانو را یاد بگیرد. افراد برای نواختن نُت‌های مختلف می‌توانند از کیبورد داخلی گوشی یا تبلت و همچنین کیبورد‌های MIDI استفاده کنند.

اپلیکیشن Piano by Yousician در واقع بدون نیاز به اتصال کیبورد یا پیانو می‌تواند نُت‌های اجرایی توسط کاربر را تشخیص دهد. این نرم افزار صدای محیط را ضبط می‌کند و به این شکل متوجه می‌شود که آیا نُت‌ها در زمان صحیح به صدا در آمده‌اند یا خیر. این ویژگی بسیار جالب Piano by Yousician باعث می‌شود که افرادی که صاحب پیانو هستند بتوانند به راحتی و بدون نیاز به اتصال گوشی به ساز خود از هزاران آهنگ تمرینی موجود در این اپلیکیشن بهره‌مند شوند.

آموزش‌های گام به گام موجود در این اپلیکیشن به خوبی شما را با نحوه نواختن پیانو آشنا می‌کند. اپلیکیشن یاد شده حتی به کاربران می‌گوید که هرکدام از انگشت‌هایشان باید به چه صورت روی کیبورد و هر کدام از نُت‌ها قرار بگیرد. در مراحل بعدی آموزش از کاربر می‌خواهد که به ترتیب بخش‌های مختلف درس را پیش ببرد.

بعد از پایان یافتن هرکدام از بخش‌های یک درس، نرم افزار Piano by Yousician به عملکرد کاربران نمره می‌دهد. هر بخش یک موسیقی کوتاه است که از کاربر می‌خواهد نُت‌های آموزش داده شده را اجرا کند. هر آهنگ کوتاه به چند بخش تقسیم می‌شود و Piano by Yousician به هرکدام از قسمت‌های اجرا شده نمره خواهد داد.

این نمرات باعث می‌شود که دروس بعدی باز شوند و کاربران بتوانند به آموزش‌های بیشتری دسترسی پیدا کنند. در واقع Piano by Yousician تلاش کرده تا به طور پیوسته افراد بتوانند از دروس ساده و آسان به درس‌های دشوارتر دسترسی پیدا کنند تا به این طریق آشنایی بهتری با پیانو داشته باشند.

این اپلیکیشن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که بخش آموزش و چالش جذاب‌ترین آن‌ها هستند. در بخش چالش شما با آهنگ‌های معروف سر و کار دارید و باید سعی کنید با نواختن صحیح آن‌ها بهترین امتیاز را بگیرید. Piano by Yousician امتیاز شما را با همه افرادی که در سرتاسر دنیا از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند مقایسه خواهد کرد و می‌توانید ببینید که دیگران با چه امتیاز‌هایی چالش‌ها را پشت سر گذاشته‌اند.

سازندگان Piano by Yousician بر ادعا می‌کنند که در این اپلیکیشن می‌توانید بیش از ۱۵۰۰ آهنگ معروف و شناخته شده بیابید و با استفاده از پیانو آن‌ها را بنوازید. این کار همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم می‌تواند با استفاده از کیبورد داخلی اپلیکیشن نواخته شود و هم این که می‌توانید با استفاده از پیانو یا کیبورد MIDI دروس و بخش‌های مختلف آن را پشت سر بگذارید.

کافیست به تنظیمات اپلیکیشن بروید و از آنجا ساز مد نظر خود را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که استفاده از کیبورد داخلی اپلیکیشن Piano by Yousician تنها در دروس سطح مقدماتی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و برای پشت سر گذاشتن دروس پیشرفته تر باید کیبورد MIDI یا پیانو داشته باشید. همانطور که پیش‌تر گفتیم Piano by Yousician به صدای محیط گوش می‌کند و نیازی نیست به روش‌های مختلف گوشی خود را به سازتان متصل کنید.

به طور کلی می‌توان گفت اپلیکیشن Piano by Yousician با استفاده از متد‌های مختلف و جدید در تلاش است تا آموزش پیانو را برای کاربرانش ساده‌تر از همیشه کند. در نسخه رایگان این نرم افزار شما می‌توانید هر روز یکی از دروس چند بخشی آن را پشت سر بگذارید. برای دسترسی‌های بیشتر باید اشتراک ماهیانه Piano by Yousician را تهیه کنید. البته لازم به ذکر است که دروس ابتدایی این اپلیکیشن تا حد قابل قبولی شما را با مسائل ابتدایی نواختن پیانو آشنا خواهند کرد.

یک بار دیگر باید به این موضوع اشاره کنیم که این اپلیکیشن هرگز نمی‌تواند تاثیر یک استاد موسیقی را داشته باشد و تنها برای آموزش‌های ابتدایی توصیه می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که اگر همین حالا هم می‌توانید پیانو بنوازید این اپلیکیشن با ارائه نُت‌های مختلف می‌تواند شما را سرگرم کند و همچنین تسلطتان بهبود ببخشد.

Piano by Yousician

Piano by Yousician

سازنده: Yousician قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 60 / 265.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی