ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن طراحی ادوبی Fresco برای ویندوز منتشر شد

اپلیکیشن طراحی و نقاشی ادوبی Fresco که اوایل سال جاری میلادی برای آیپد منتشر شده بود، برای ویندوز هم منتشر شد. این نسخه همانند نسخه آیپد، برای مشترکین ادوبی کریتیو کلود رایگان بوده و هزینه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

اپلیکیشن طراحی و نقاشی ادوبی Fresco که اوایل سال جاری میلادی برای آیپد منتشر شده بود، برای ویندوز هم منتشر شد. این نسخه همانند نسخه آیپد، برای مشترکین ادوبی کریتیو کلود رایگان بوده و هزینه اشتراک آن برای کاربران معمولی ماهیانه 9.99 دلار است.

به گفته ادوبی، اولین نسخه ویندوزی اپ فرسکو (Fresco) برای سیستم های دارای قلم (مثل Wacom MobileStudio Pro یا مایکروسافت سرفیس پرو) طراحی شده و همانند ویرایش آیپد، ابزارهایی همچون Vector و Raster برای نقاشی، طراحی و اسکچینگ دارد.

ادوبی Fresco برای ویندوز منتشر شد

ادوبی با اشاره به اینکه نسخه ویندوزی اپ Fresco را کاملا از نو طراحی کرده است، می گوید:

«توسعه این نسخه اصلا کار آسانی نبود ولی با همکاری مایکروسافت و اینتل توانستیم براش ها را به درستی طراحی کرده و از توانایی های سخت افزار بیشترین بهره برداری را ببریم.»

نسخه ویندوزی اپ Fresco نیز همانند نسخه آیپد، از فضای ذخیره سازی ابری ادوبی پشتیبانی کرده و کاربر می تواند به کمک آن بین چندین سیستم جا به جا شده و طراحی های خود را به فتوشاپ یا ایلاستریتر منتقل کند.

به کمک قابلیت فوق کاربران می توانند فایل های PSD را بین فتوشاپ و اپلیکیشن Fresco جا به جا کنند که ایجاد آثار جدید در این اپ و فرستادن آنها به شکل مستقیم به فتوشاپ یا بالعکس را آسان تر می کند.

البته نسخه ویندوزی اپ مذکور نسبت به ویرایش آیپد کاستی هایی هم دارد اما ادوبی در تلاش است تا به زودی قابلیت های نسخه آیپد را به نسخه ویندوز هم بیاورد. این کمپانی در این رابطه گفت:

«چون قابلیت های Fresco مهم هستند و ما قصد داریم آنها را برای تمام پلتفرم ها عرضه کنیم، می خواهیم قابلیت های باقی مانده را هر چه سریع تر به اپلیکیشن اضافه کنیم.»

مهر ماه امسال ادوبی اعلام کرد که نسخه ای از اپ Fresco را برای محصولات مبتنی بر پردازنده ARM (همانند سرفیس پرو ایکس) نیز منتشر خواهد کرد.

نسخه رایگان ادوبی Fresco با قابلیت های محدود برای ویندوز عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی