ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

tesla-model-s-porsche-taycan-top-gear-results 2
خودرو

اشتباه در تدوین یا تحریف واقعیت؟ ایلان ماسک تاپ گیر را “Low Gear” نامید

نشریه انگلیسی تاپ گیر اخیرا با مقایسه ویدیویی پورشه تایکان توربو S و تسلا مدل S پرفورمنس خبرساز شده است. همانطور که در مطلب مربوطه به اطلاعتان رساندیم، در این مقایسه جذاب دست اندرکاران تاپ ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

نشریه انگلیسی تاپ گیر اخیرا با مقایسه ویدیویی پورشه تایکان توربو S و تسلا مدل S پرفورمنس خبرساز شده است. همانطور که در مطلب مربوطه به اطلاعتان رساندیم، در این مقایسه جذاب دست اندرکاران تاپ گیر دو خودروی برقی را در سناریوهای مختلف از جمله مسابقه درگ یک چهارم مایل در برابر هم قرار داده و در نهایت پورشه تایکان توربو S به عنوان برنده انتخاب می شود.

اما تنها چند روز پس از انتشار ویدیوی مقایسه، اتهاماتی نسبت به ارایه آمار و ارقام اشتباه در آن مطرح شده؛ در کنار این موضوع ایلان ماسک نیز تنظیمات تسلا مدل S در مسابقه درگ را نادرست عنوان کرده و با انتشار توئیتی تاپ گیر را “Low Gear” نامیده است! مدیرعامل تسلا با این لقب به نوعی فلسفه نام مجله انگلیسی را به نوعی مورد تمسخر قرار داده است!

نکته جالب توجه اینکه تاپ گیر با صدور بیانیه ای رسمی ارایه اعداد اشتباه در ویدیو را پذیرفته است. در این بیانیه نشریه انگلیسی ادعا می کند رکوردهای تسلا مدل S پرفورمنس در مصاف با پورشه تایکان توربو S واقعی نبوده و ارقام درج شده قبلا در یک مقایسه دیگر با مرسدس C63 بدست آمده اند.

تاپ گیر افزوده از آنجایی که آن ارقام بهتر از رکوردهای مقایسه اخیر با تایکان توربو S بوده اند، از آنها استفاده شده است. این مجله پرطرفدار خودرویی تاکید کرده مسابقه درگ تایکان توربو S و مدل S پرفورمنس پنج بار تکرار شده و در هر بار این سدان آلمانی بوده که به برتری رسیده است. همچنین به گفته دست اندرکاران تاپ گیر حالت Ludicrous+ که برای شتابگیری های فوق سریع کاربرد دارد، در تسلا مدل S پرفورمنس فعال بوده و باتری هر دو خودرو ظرفیتی برابر با 85 درصد داشته اند.

اگر چه تاپ گیر در بیانیه خود به طور صریح می گوید حالت Ludicrous+ در تسلا مدل S پرفورمنس فعال بوده، اما ویدیویی که از داخل کابین این سدان آمریکایی گرفته شده نشان می دهد خودرو در حالت Range قرار داشته است. با انتخاب این حالت، اولویت خودرو به پیمایش بیشترین مسافت ممکن تبدیل می شود که آن هم افت شتابگیری را در پی دارد.

مساله دیگر اینکه در مقایسه تاپ گیر شتاب صفر تا 60 مایل برای تایکان توربو S برابر با 2.61 ثانیه و برای مدل S پرفورمنس 2.68 ثانیه اعلام می شود. در صورت صحت این رکوردها باید نتیجه گرفت که سدان آلمانی باید از همان ابتدای شروع حرکت از رقیب آمریکایی پیش بیفتد، حال آنکه در ویدیو شاهد استارت بهتر مدل S پرفورمنس هستیم؛ نکته تامل برانگیز دیگر اینکه هنگام حرکت با سرعت 83 مایل در ساعت، هنوز پورشه تایکان توربو S در آینه های مدل S پرفورمنس دیده می شود!

porsche vs Tesla

در هر حال این احتمال نیز وجود دارد که دست اندرکاران تاپ گیر به خاطر جذاب تر کردن مقایسه خود از برش هایی متفاوت در مرحله تدوین استفاده نموده باشند.

بد نیست اشاره کنیم تسلا مدل S پرفورمنس پیشتر توانمندی های خود را در پیست مخصوص درگ نشان داده و با شکست دادن برخی از برترین مدل های اسپرت شتاب بالای خود را به رخ کشیده است. رکوردهایی که این اتومبیل برقی در مسابقات درگ یک چهارم مایل ثبت کرده، بعضا تا یک ثانیه بهتر از زمان اعلام شده از سوی تاپ گیر است.

چنانچه موفق به تماشای ویدیوی مقایسه ای تاپ گیر نشده اید، می توانید در ادامه آن را مشاهده فرمایید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ آبان ۱۳۹۸

    اروپایی های نژاد پرست متقلب. خیلی زورشون گرفته صنعت 150 ساله خودرو سازیشون توسط یک کمپانی نو ظهور غیر اروپایی به چالش گرفته شده و عقب مونده. تا جایی که جدیدترین ماشینشون رو با یک ماشین طراحی 8 سال پبش با تقلب برنده میکنن? ?

  • سعید
    سعید | ۱۵ آبان ۱۳۹۸

    من فکر میکردم حداقل اون وری ها برای چند دلار بیشتر دهنشون اب نمیفته حق رو باطل نمیکنن اما انگار هر جه بری اسمون همین رنگه!?

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۴ آبان ۱۳۹۸

    تخت گاز بدون مجری های اصلیش یه برنامه چرته
    واقعا برا کی مهم بوده چرت پرت های اینا
    ادم اگه برنامه اتومبیل بخواد خب میره برنامه جرمی کلارکسون میبینه

    • Erfanalone۹۲
      Erfanalone۹۲ | ۱۴ آبان ۱۳۹۸

      هر روز منتظرم فصل چهار گرند تور بیاد

مطالب پیشنهادی