ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توانیتو به دنبال برگزاری تورهای گردشگری و راه‌اندازی تخفیف گروهی برای معلولان است

تیم توانیتو قصد دارد در آینده وارد حوزه‌های جدیدی از خدمات برای توان‌یابان شود و برای یک طرح بلند مدت ۵ ساله برنامه‌هایی چیده که در آن موضوعاتی همچون خدمات گردشگری معلولان و خدمات رفاهی، ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | ۲۰:۱۰

تیم توانیتو قصد دارد در آینده وارد حوزه‌های جدیدی از خدمات برای توان‌یابان شود و برای یک طرح بلند مدت ۵ ساله برنامه‌هایی چیده که در آن موضوعاتی همچون خدمات گردشگری معلولان و خدمات رفاهی، نظیر تخفیف‌های گروهی مختص این افراد و همچنین کرادفاندینگ برای توان‌یابان به چشم می‌خورد.

امروز (۱۴ آبان) در نشست دوستانه توانیتو با فعالان NGOها، «وجید رجبلو» مدیرعامل این پلتفرم که خود از توان‌یاب‌های شناخته شده است، اعلام کرد که هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد روزی برسد که مدیرعامل یک مجموعه شود و با ساز و کارهای یک بیزینس واقعی دست و پنجه نرم کند. او ضمن تشکر از محل کار اشتراکی باکس که دفتر توانیتو در آن قرار گرفته تاکید کرد که جرقه اولیه این استارتاپ در دل مجموعه رعد بوده و حالا مراحل رشد و بلوغ خود را طی می‌کند.

به گفته رجبلو مخاطب اصلی توانیتو جامعه معلولان است و در کنار این افراد، سالمندان هم دیگر مخاطبین خدمات توانیتو هستند.

«آزاده سه دهی» مدیر مارکتینگ توانیتو تاکید دارد که جامعه سالمندان بالای ۶۵ سال در ایران جامعه بزرگی است که ۴۴ درصد آنها نوعی از معلولیت را تجربه می‌کنند. او می‌گوید بیماران خاص و بستری شده موقت خانگی نیز جزو مشتریان مجموعه توانیتو هستند و این استارتاپ قصد ارائه خدمات حرفه‌ای و با نظارت دقیق را به تمامی مشتریان خود دارد. سه‌دهی خدمات توانیتو را در چندین دسته معرفی می‌کند و می‌گوید:

«خدمات پزشکی و پیراپزشکی، خدمات آرایشگاهی، آموزشی و تحصیلی، توان بخشی و فیزیوتراپی و نیازهای عمومی از جمله سرویس‌هایی است که در توانیتو به چشم می‌خورد.»

به گفته مسئولان توانیتو، آینده راه این استارتاپ بسیار روشن است و آنها قصد دارند در بخش‌های جدیدی شروع به فعالیت کنند. درواقع یک برنامه ریزی بلند مدت ۵ ساله تعیین و تنظیم شده که در آن موضوعاتی همچون خدمات گردشگری معلولان و خدمات رفاهی نظیر تخفیف‌های گروهی مختص این افراد و همچنین کرادفاندینگ برای توان‌یابان به چشم می‌خورد. سه‌دهی همچنین خبر می‌دهد که توانیتو قصد دارد در ایجاد فضاسازی مناسب شهری برای توان‌یابان نیز با نهادها و شرکت‌های گوناگون مذاکره کند و در این راه مشارکت داشته باشد.

مدیر مارکتینگ توانیتو همچنین به موضوع ایجاد فضای کار برای توان‌جویان اشاره می‌کند و می‌گوید: «باید توان‌یابان خودشان را قبول کنند و استعدادشان را بروز دهند. برخی از آنها می‌توانند کارآفرین باشند و برخی از آنها نیز باید به سازمان‌ها و شرکت‌ها معرفی شوند. ما در توانیتو هم‌اکنون این کار را انجام می‌دهیم و در آموزش افراد توان‌یاب علاقه‌مند نیز مشارکت می‌کنیم.»

شرکت سرمایه‌گذاری «توسعه دانش‌بنیان سینا» (سینا وی‌سی) چند ماهی است که اولین تزریق سرمایه در این مجموعه را انجام داده. «محمد رازینی»، مدیرعامل سینا وی‌سی در گفتگو با دیجیاتو تاکید می‌کند که مجموعه آنها هیچ تفاوتی بین توانیتو و دیگر شرکت‌های زیر نظرشان ندارد و آنها باور دارند که نباید تفاوتی بین توان‌یابان و دیگران در بیزینس گذاشت: «وحید رجبلو هم همانند هر بیزینس‌من و کارآفرین دیگری است و با مشکلات این حوزه دست و پنجه نرم می‌کند. او هم توانایی‌های خاص و ناتوانی‌های خاص خودش را مانند هر انسان دیگری دارد و در این راه تاکنون به خوبی قدم گذاشته است.»

رازینی به دیجیاتو می‌گوید که آنها افق روشنی برای توانیتو را دیده‌اند و چند ماه پیش، پس از انجام مذاکرات تصمیم گرفته‌اند تا در توانیتو سرمایه‌گذاری کنند چرا که باور دارند جمعیت چند میلیونی معلولان در کشور باید خوشحال‌تر زندگی کنند: «رجبلو خود یکی از همین توان‌یابان است و می‌تواند مشکلات بخشی از این افراد را لمس کند و آنها را بفهمد. برای همین کاری که انجام داده درست پیش می‌رود.»

توانیاب‌ها و موضوع توانمندسازی در دو الی سه سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. افراد توانیاب که بیش از ۱۱ درصد جامعه ما را تشکیل می‌دهند، به دلیل مشکلات و چالش‌های مختلف از فرهنگی تا شهری، حضور کمرنگ‌تری در جامعه دارند و شرایط بهره‌مندی از فرصت‌های زیادی برای آن‌ها فراهم نیست. همین مسأله، دلیلی شد برای «وحید رجبلو» تا به راه‌اندازی کسب و کاری برای کمک کردن به توانیاب‌ها فکر کند و امروزه توانسته با داشتن بیش از ۲ هزار مشتری، کار خود را در این حیطه گسترش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی