ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمله لیزری
تکنولوژی

هک تمام دستیارهای صوتی با لیزر [تماشا کنید]

محققان از روش جدیدی برای هک دستیارهای صوتی خبر داده اند که از طریق پرتوهای لیزر انجام می شود. دستیارهای صوتی با قابلیت های فراوان از اعلام جدیدترین خبرها و شرایط آب و هوا گرفته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

محققان از روش جدیدی برای هک دستیارهای صوتی خبر داده اند که از طریق پرتوهای لیزر انجام می شود.

دستیارهای صوتی با قابلیت های فراوان از اعلام جدیدترین خبرها و شرایط آب و هوا گرفته تا باز و بسته کردن درب منزل و راه اندازی گجت های دیگر، به یکی از اجزای زندگی مدرن تبدیل شده اند. با این حال بسیاری از کارشناسان هشدار داده اند که سپردن موارد امنیتی و مهم به دستیارهایی که هنوز در برابر بسیاری از حملات سایبری آسیب پذیرند، کار چندان عاقلانه ای نیست. پیش از این روش های مختلفی نظیر «حمله دلفین» برای هک این دستگاه ها شناسایی شده بود و حالا نوبت به حمله از طریق لیزر رسیده است.

در این روش مهاجم با تغییر فرکانس لیزر و تاباندن آن روی میکروفون اسپیکر هوشمند، گجت را به گونه ای فریب می دهد که پرتوهای لیزر را به عنوان امواج صوتی دارای معنی تفسیر کرده و دستوراتی را اجرا می کند. ظاهرا تمامی دستیارهای هوشمند در برابر حمله لیزری آسیب پذیرند چرا که محققان این روش را با موفقیت روی گوگل هوم، الکسا، پورتال مینی فیسبوک، گوشی های آیفون XR، آیپد نسل ششم، گلکسی S9 و پیکسل ۲ تست کرده اند.

محققان این نوع حمله را «دستورات نوری» می خوانند. در ویدیویی فوق شاهد دمویی از این روش هستیم که باعث باز شدن درب گاراژ توسط اسپیکر گوگل هوم می شود. تمامی این تجهیزات با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار از فروشگاه آمازون قابل خریداری هستند.

حمله لیزری

کمپانی های تولید کننده برای دفاع در برابر حمله دستورات نوری می توانند دستگاه های خود را به دو میکروفون مجهز کرده و اجرای دستور را هم به شنیدن صدا از هر دو میکروفون مشروط کنند. روش دیگر هم ایجاد یک سپر نوری در برابر دستگاه های مجهز به دستیار صوتی است. گوگل و آمازون از بررسی این تحقیق خبر داده اند اما اپل از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی