ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترک اعتیاد به کمک تحریک عمقی مغز برای اولین بار در آمریکا انجام می‌شود

پژوهشگران قصد دارند اولین عمل جراحی ترک اعتیاد به کمک تحریک عمقی مغز را در آمریکا انجام دهند. در این روش با مختل کردن رفتار عادی مغز، بیمار ترک داده می شود. این روش درمانی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

پژوهشگران قصد دارند اولین عمل جراحی ترک اعتیاد به کمک تحریک عمقی مغز را در آمریکا انجام دهند. در این روش با مختل کردن رفتار عادی مغز، بیمار ترک داده می شود. این روش درمانی برای افرادی مناسب است که تمامی روش های ترک اعتیاد را امتحان کرده اند ولی همچنان از مصرف مواد مخدر رنج می برند.

محققان موسسه علوم اعصاب راکفلر (Rockefeller Neuroscience Institute) از دانشگاه وست ویرجینیای آمریکا می‌خواهند برای اولین بار در ایالات متحده با تحریک عمقی مغز (Deep brain Stimulation) اعتیاد به مواد مخدر را درمان کنند.

تحریک عمقی مغز نوعی عمل جراحی است که در آن الکترودهایی درون مغز بیمار قرار داده می شود. قرار است این روش درمانی روی مردی 33 ساله که سابقه ای 10 ساله در مصرف مواد مخدر، بنزودیازپین ها (Benzodiazepines)، اوردوز و مصرف دوباره مواد پس از ترک را دارد، آزمایش شود.

ترک اعتیاد به کمک تحریک عمقی مغز در آمریکا

در بیمار فوق، الکترودها در بخش لذت و خویشتن داری مغز قرار داده می شوند. سپس یک دستگاه خارجی پالس های الکتریکی را برای مختل کردن رفتار عادی مغز ارسال می کند. در این روش پالس ها مغز را به نوعی تمرین می دهند تا بیمار دیگر برای مصرف مواد مخدر وسوسه نشود. دکتر «علی رضایی» مدیر موسسه علوم اعصاب راکفلر می گوید:

«اعتیاد نوعی بیماری مغزی است که قسمت های پاداش دهی در مغز را درگیر می کند. ما می خواهیم به کمک تکنولوژی های جدید مثل تحریک عمقی مغز، به کسانی که شدیدا به مواد مخدر اعتیاد دارند کمک کنیم.»

ترک اعتیاد به کمک تحریک عمقی مغز توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده و برای درمان بیماری هایی مثل پارکینسون، اختلال افسردگی عمده و بیماری صرع به کار می رود و نتایج امیدوارکننده ای داشته است.

به گفته موسسه علوم اعصاب راکفلر، ایالت ویرجینیای غربی در آمریکا بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر را دارد. موسسه ملی سوء مصرف مواد در آمریکا می گوید سال 2017 نرخ مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد در این ایالت، 49.6 نفر در هر 100 هزار نفر بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی