ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

a8f96f22-kia-futuron-concept-6
خودرو

کانسپت کیا Futuron معرفی شد؛ برداشتی آزاد از شاسی بلندهای برقی آینده

کمپانی کیا از یک خودروی کانسپت جدید با نام Futuron رونمایی کرد. این خودرو که در کلاس شاسی بلندهای کوپه جای می گیرد، در نمایشگاه بین المللی ایمپورت اکسپو چین (CIIE) در معرض دید عموم ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

کمپانی کیا از یک خودروی کانسپت جدید با نام Futuron رونمایی کرد. این خودرو که در کلاس شاسی بلندهای کوپه جای می گیرد، در نمایشگاه بین المللی ایمپورت اکسپو چین (CIIE) در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نام جدیدترین کانسپت کیا از ترکیب کلمه Future (به معنای آینده) و حرف اضافه On ساخته شده؛ انتخاب این نام نشان می دهد که مفهومی مذکور در واقع پیش نمایشی از محصولات آتی خودروساز کره ای بوده و المان ها و عناصر ظاهری آن بزودی در مدل های این شرکت نمود پیدا خواهند کرد.

7de8d442-kia-futuron-concept-5

طراحی جسورانه و بدنه پویای کیا Futuron اولین موضوعی است که در نگاه نخست به تصاویر این خودروی مفهومی جلب توجه می کند. مثل اغلب اتومبیل های کانسپت، چرخ های Futuron ابعاد غیر متعارفی داشته و در مقایسه با بدنه بسیار بزرگ دیده می شوند.

e06b7690-kia-futuron-concept-3

جلوپنجره موسوم به پوزه ببر کیا در این مفهومی نیز به چشم می خورد؛ اما اگر با دقت بیشتری به این المان نگاه کنیم، خواهیم دید که نسبت به قبل رشد ابعاد داشته و اکنون کل عرض خودرو را در بر گرفته است. با توجه به اینکه پیشتر در تیزرهای K5 2020 یا همان اپتیما نیز شاهد بهره گیری از جلوپنجره ای عریض و سرتاسری بوده ایم، به نظر می رسد در آینده نزدیک همه تولیدات کیا با این مشخصه راهی بازار خواهند شد.

kia-futuron-concept_100722907
در طراحی چراغ های کانسپت کیا Futuron از شکل سحابی و ابرهای ستاره ای الهام گرفته شده است

همانطور که از یک کانسپت مدرن انتظار می رود، نیروبخش کیا Futuron هم پیشرانه ای کاملا الکتریکی است. درباره جزئیات این پیشرانه اطلاعات چندانی منتشر نشده، اما می دانیم که به لطف سیستم تمام چرخ محرک، هر چهار چرخ از نیروی تولیدی پیشرانه بهره مند هستند.

782b396f-kia-futuron-concept-4
کیا سقف کانسپت Futuron را با اقتباس از UFO و بشقاب پرنده طراحی کرده است

شاسی بلند کوپه و مفهومی کیا طولی برابر با 4850 میلی متر دارد. نکته جالب اینکه فاصله محوری این خودرو دقیقا برابر با 3000 میلی متر است که مشابه آن کمتر در دنیای واقعی وجود دارد. ارتفاع خودرو نیز 1550 میلی متر اعلام شده است.

فضای داخلی کیا Futuron درست مثل نمای ظاهری آن بسیار خاص و آینده نگرانه احساس می شود. از آنجایی که این خودرو به فناوری خودران سطح چهارم مجهز شده، فرمان آن جمع شونده بوده و با داشبورد یکپارچه می شود.

387b0cc8-kia-futuron-concept-2

صندلی های Futuron در حالت های مختلف قابل تنظیم هستند تا سرنشینان بتوانند سفرهایی بسیار راحت را تجربه کنند؛ همچنین بخش اعظمی از سقف از شیشه ساخته شده تا در صورت خوابانیدن صندلی ها، امکان تماشای آسمان شب برای افراد حاضر در کابین وجود داشته باشد. کره ای ها برای ادای احترام به فرهنگ چینی ها از طرح پوست اژدها در بخش های مختلف کابین استفاده کرده اند.

Kia-Futuron-Concept-front-three-quarters-02
نوع باز شدن درهای کیا Futuron، یکی از ویژگی های منحصر بفرد این خودروی مفهومی به شمار می رود

علی رغم جذابیت های زیاد، بعید است که مفهومی Futuron با چراغ سبز مدیران کیا مواجه شده و به مرحله تولید انبوه برسد؛ اما همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، عناصر ظاهری این شاسی بلند کوپه از این پس به DNA محصولات کیا اضافه خواهند شد.

گفتنی است پیش از این و در نمایشگاه خودروی ژنو نیز کمپانی کیا از کانسپتی تمام الکتریکی به نام Imagine رونمایی کرده بود. این کانسپت هدفی جز به رخ کشیدن توانمندی های طراحان کیا نداشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی