ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشاور ارشد تکنولوژی ترامپ
تکنولوژی

اتهامات مشاور ارشد تکنولوژی ترامپ علیه هواوی در کنفرانسی با حضور این شرکت

Michael Kratsios از مشاوران ارشد تکنولوژی در دولت ترامپ روز گذشته در اجلاس وب (در لیسبون پرتغال) حضور یافت و به انتقاد از کشورهایی پرداخت که با آغوش باز پذیرای شبکه های 5G چین و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

Michael Kratsios از مشاوران ارشد تکنولوژی در دولت ترامپ روز گذشته در اجلاس وب (در لیسبون پرتغال) حضور یافت و به انتقاد از کشورهایی پرداخت که با آغوش باز پذیرای شبکه های 5G چین و تکنولوژی های هوش مصنوعی این کشور می شوند.

او ضمن اشاره به هواوی اظهار داشت که شرکت های چینی قابل اعتماد نیستند چراکه به خاطر برخی قوانین در این کشور موظف هستند با سرویس های اطلاعاتی چین همکاری کنند.

Kratsios در ادامه اعلام کرد که اروپا باید موضع مشخصی همراه با آمریکا اتخاذ کند که پیشتر محدودیت هایی را برای صادرات روی هواوی اعمال کرد و اروپا را ملزم نمود که محصولات این شرکت استفاده نکند.

این فرد که در تدوین سیاست های آمریکا پیرامون تکنولوژی و دیتا نقش موثری ایفا می کند در این باره گفت:

ما شاید روی تمامی جوانب سیاست گذاری پیرامون تکنولوژی هم نظر نباشیم اما روی اصولی که بالاترین اهمیت را دارند با هم اتفاق نظر داریم.

اما به نظر می رسید که برخی افراد حاضر در اجلاس چندان از صحبت های این مقام آمریکا خرسند نیستند و فردی که در انتهای سالن نشسته بود با فریاد نام ادوارد اسنودن (مامور سابق CIA که اسناد محرمانه آمریکا را منتشر کرد و به روسیه گریخت) را فریاد زد و با تشویق حاضران روبرو شد.

مشاور ترامپ

با این حال به نظر نمی رسد که نگرانی های واشنگتن مانعی برای شرکت های اروپایی باشد: از مجموع ۶۵ توافقی که هواوی تاکنون امضا کرده نیمی از آنها مشتریان اروپایی هستند که قصد دارند شبکه 5G خود را با کمک هواوی توسعه دهند.

قانونگذاران اروپایی هم در گزارش اخیری که پیرامون خطرات افزایش حملات سایبری توسط موجودیت های دولتی منتشر کردند از اشاره مستقیم و آشکار به چین و هواوی خودداری نمودند.

Kratsios روز گذشته دیداری با Margrethe Vestager مدیر آنتی تراست اروپا داشت تا در مورد مسائل دیجیتالی با او صحبت کند.

او در صحبت هایش اتهاماتی که پیشتر در نشریه لوموند فرانسه منتشر شده بود را بار دیگر تکرار کرد. براساس این ادعاها پکن دیتای مربوط به دفاتر اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا را برای مدت پنج سال با کمک تجهیزات هواوی به چین انتقال داده است.

هواوی اما ضمن محکوم کردن اظهارات Kratsios آنها را ریاکارانه و به طرز آشکاری اشتباه خواند و اظهار نمود که به دیتای اتحادیه آفریقا دسترسی نداشته است. از آن سو، اتحادیه آفریقا نیز ادعای جاسوسی هواوی را رد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۸ آبان ۱۳۹۸

    خیلی خیلی جالبه!میگه یکی انتهای جلسه دادزد ادوارد اسنودن وهمه تشویق کردند اما به نظرتون اینکار اون طرف اشتباه نبود اصلا وقتی خود اروپا دو تا کمپانی بزرگ مخابراتی داره یعنی شرکت فلاندی نوکیا ودیگری شرکت سوئدی اریسکون ، که جفتشون از غولهای مخابراتی جهانه چه لزومی به چین وحتی امریکا داره!غیر از اینه عده ای در اروپا فقط فقط به فکر جیبشونن!

    • آریا
      آریا | ۱۹ آبان ۱۳۹۸

      گلوبالیست ها یک مشت انگل اند.

  • آریا
    آریا | ۱۷ آبان ۱۳۹۸

    خریت اروپا تمامی نداره

  • MOHAMMAD pourabdullah
    MOHAMMAD pourabdullah | ۱۷ آبان ۱۳۹۸

    واقعیت گفته کمپانی های چینی مجبورن اطلاعت حساس کاربران در اختیار دولت قرار بدن تو ایران هم همینجوری هست.

مطالب پیشنهادی