ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

موسس میلیاردر هواوی: ترامپ برای دیدارم به چین بیاید، هواپیمای من کاغذی است

رن ژنگفی مدیرعامل هواوی در پنلی که روز چهارشنبه این هفته برگزار شد اظهار داشت اگر دونالد ترامپ می خواهد با او صحبت کند باید به چین سفر کند. در این پنل از رن سوال شد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۸

رن ژنگفی مدیرعامل هواوی در پنلی که روز چهارشنبه این هفته برگزار شد اظهار داشت اگر دونالد ترامپ می خواهد با او صحبت کند باید به چین سفر کند. در این پنل از رن سوال شد که چرا برای مذاکره مستقیم و دیدار با ترامپ به واشنگتن سفر نمی کند و او در پاسخ چنین گفت:

من هیچ کانال ارتباطی با ترامپ ندارم. من شماره موبایل او را ندارم.

هرچند وقتی از او سوال شد که اگر شانس صحبت با ترامپ را پیدا کند آیا با او وارد مذاکره می شود یا خیر او چنین گفت:

بله قطعا!

آقای رن در ادامه گفت:

ترامپ چندین جت خصوصی دارد و می تواند هر زمان که دلش خواست به چین بیاید اما من جت خصوصی ندارم. هواپیمای من از کاغذ ساخته شده و اگر باران ببارد ممکن است سقوط کند!

هواوی دومین تولیدکننده بزرگ تلفن همراه در دنیاست و در زمینه ساخت و تولید تجهیزات شبکه نیز حرف اول را در دنیا می زند. پیشتر نشریه فوربس ثروت خالص آقای رن ژنگفی را برابر با ۱.۴ میلیارد دلار برآورد کرده بود.

نشریه فوربس ثروت خالص آقای رن ژنگفی را برابر با ۱.۴ میلیارد دلار برآورد کرده

جالب است بدانید که مدیرعامل هواوی سابقه ای بس طولانی در رابطه با اظهارات مبهم و سردرگم کننده اش نسبت به ترامپ دارد.

در اسفند ماه گذشته و بعد از آنکه منگ ونژو دختر آقای رن که سمت مدیر ارشد مالی هواوی را در اختیار دارد در کانادا دستگیر شد رن از دونالد ترامپ با عنوان یک رئیس جمهور فوق العاده یاد کرد.

دیدار رن ژنگفی با ترامپ

اما بعد از آنکه نام هواوی در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفت رن اظهار داشت که اگر ترامپ به او زنگ بزند به تماسش جواب نمی دهد و یک ماه بعد گفت شاید خیلی مشغله داشته باشد و نتواند به تماس تلفنی ترامپ پاسخ بدهد. او اضافه کرد که نمی تواند انگلیسی حرف بزند.

اظهارات روز چهارشنبه رن در حالی مطرح می شود که چین و آمریکا در حال نزدیک شدن به مرحله نخست از فرایند عقد قرارداد تجاری شان هستند و این یعنی تامین کنندگان آمریکایی احتمالا قادر خواهند بود مجددا محصولاتشان را به هواوی بفروشند.

رن در پنل روز چهارشنبه خاطر نشان کرد:

جنگ تجاری از همان ابتدا اهمیتی برای من نداشت. ما فروشی در آمریکا نداریم و در نتیجه جنگ تجاری میان دو کشور هیچ تاثیری روی هواوی ندارد.

منگ وانژو مقابل منزلش در کانادا

البته که هواوی موبایل های خود را به بازار آمریکا عرضه نمی کند اما به خاطر لابی گری های آمریکا با همپیمانانش جلوی بسیاری از قراردادهای تجاری این کمپانی با کشورهای اروپایی برای تامین تجهیزات 5G گرفته شده است.

رن همچنین تایید کرد که قرار گرفتن نام هواوی در فهرست سیاه آمریکا روی هواوی اثر گذاشته و امکان دریافت مجوز و نصب اپ های گوگل روی پرچمدار میت 30 را از آن گرفته است. امکان استفاده از سرویس های گوگل برای اغلب مشتریان غربی هواوی اهمیت بالایی دارد هرچند که به گفته رن این تاثیر روی منطقه غیر چینی بیشتر از محدوده چین بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی