ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مقایسه جالب تست گوزن مزدا CX-30 و تسلا مدل 3 [تماشا کنید]

نشریه اسپانیایی km77 با هر بار برگزاری تست سخت و پر چالش گوزن (moose test) جنجالی به پا می کند. در جدیدترین ویدیو منتشر شده توسط این نشریه مزدا CX-30 و تسلا مدل 3 اسپرت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۴

نشریه اسپانیایی km77 با هر بار برگزاری تست سخت و پر چالش گوزن (moose test) جنجالی به پا می کند.

در جدیدترین ویدیو منتشر شده توسط این نشریه مزدا CX-30 و تسلا مدل 3 اسپرت چالش تست گوزن را پشت سر گذاشته اند.

در بخش اول مزدا CX-30 به عنوان یک کراس اوور سایز کوچک با سرعت اولیه 77 کیلومتر بر ساعت این آزمون را آغاز می کند که به علت کم فرمانی بیش از حد محور جلو با مخروط ها بر خورد می کند. با این وجود راننده آزمون یادآور شده است که خودرو در حین گذر از این موانع احساس امنیت خوبی را به راننده منتقل می کند.

tesla-model-3-top-gear-drag-race-video

در نهایت مزدا CX-30 با حداکثر سرعت 74 کیلومتر بر ساعت بدون برخورد با مخروط ها این آزمون را با موفقیت پشت سر می گذارد که در مجموع عملکرد به نسبت معمولی به حساب می آید.

در بخش دوم شاهد آزمایش تسلا مدل 3 اسپرت هستیم که مجهز به دو موتور الکتریکی است. پیش از این تسلا مدل 3 در این آزمون شرکت کرده بود که رقم بسیار خوب 83 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده بود.

این نشریه اسپانیایی پس از آسفالت مجدد سطح مسیر تسلا مدل 3 را بار دیگر برای این آزمایش مورد بررسی قرار داد. در این آزمایش نیز همچون بار قبل از لاستیک های میشلن برای تسلا مدل 3 استفاده شده است.

تست گوزن

در این آزمایش نیز مدل 3 مجددا موفق به ثبت رکورد 83 کیلومتر بر ساعت شد و طبق اعلام این نشریه سیستم بازیاب انرژی تسلا توانسته تا کم فرمانی محور جلو را به حداقل میزان خود برساند. با افزایش سرعت گرچه تسلا مدل 3 کنترل خود را از دست نمی دهد با این وجود به مخروط های کناری برخورد می کند.

پیش از این در مطلبی به بررسی عملکرد ضعیف و دور از انتظار جگوار I-Pace  در این آزمایش پرداخته بودیم که می توانید این مطلب را در اینجا مطالعه کنید.

در ادامه می توانید ویدیو مربوط به تست گوزن این دو خودرو را تماشا کنید.

نتایج این تست نشان می دهد که برخلاف تصورات قبلی، خودروهای برقی می توانند با مهندسی مناسب و توزیع یکنواخت وزن باتری ها، در زمینه هندلینگ نیز در رده های بسیار درخشان ظاهر شوند و پایداری فراتری نسبت به خودروهای رایج (مجهز به موتورهای درون سوز) را ارائه دهند.

این درحالیست که هنوز تولید خودروهای برقی با موتورهای مخصوص درون چرخ ها فراگیر نشده است و در صورت تولید انبوه این تکنولوژی، حتی احتمال افزایش مجدد سطح پایداری این خودروها نیز وجود خواهد داشت و این در حالیست که مهندسی خودروهای درون سوز به نهایت خود رسیده است و حتی محصولات شاخص از خودروسازانی نظیر پورشه نیز نمی توانند تست گوزن را در سرعت های بیش از 83 کیلومتر بر ساعت پشت سر بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی