۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی

سرگرمی‌های عالی برای جیب‌های خالی

۱۷ آبان ۱۳۹۸ ۴.۶ ذخیره

این روزها لپ‌تاپ‌های گیمینگ روز به روز قدرتمندتر از گذشته می‌شوند، اما پر واضح است که با این وضع اقتصادی هر کسی نمی‌تواند یک کامپیوتر همراه مجهز به کارت گرافیک RTX 2080 خریداری کند. برخی از ما ترجیح می‌دهیم لپ‌تاپی کوچک و سبک داشته باشیم تا در هر مقطعی بتوانیم آن را باز کرده و استفاده کنیم، اما می‌دانیم که این کار یعنی صرف نظر کردن از تجربه بسیاری از بازی‌های روز دنیا.

همچنین توصیه می‌شود که مطلب مرتبط با بازی برای کامپیوتر دخترانه را نیز از ویجیاتو بخوانید.

اما خوشبختانه در عصری هستیم که بازی‌های مستقل متعدد روانه بازار می‌شوند و پلتفرمی به نام استیم در اختیار داریم که منبعی بی‌انتها برای عناوین کلاسیک و ساده است؛ بازی‌هایی که به سادگی هر چه تمام‌تر روی سیستم‌های معمولی و لپ‌تاپ‌های ضعیف، و حتی کامپیوترهایی که صرفا دارای پردازنده گرافیکی مجتمع با پردازنده اصلی هستند اجرا می‌شوند.

در همین راستا لیستی از بهترین بازی‌ها برای لپ‌تاپ‌های ساده و سیستم‌های ضعیف را گرد هم آوردیم تا بتوانید برای ساعت‌های متمادی و بدون تحمیل فشار سنگین به سخت‌افزارتان، سرگرم باشید. این عناوین تلفیقی از ژانرهای مختلف بوده و سنین مختلف را پوشش می‌دهد تا حداقل چند نمونه از آنها با سلیقه شما مطابق باشد.

این نکته را مد نظر داشته باشید که لیست بازی‌های کامپیوتری زیر، اغلب عناوین چند سال اخیر را در اولویت قرار داده؛ بدون شک شما همین حالا می‌توانید بازی‌های قدیمی زیادی مثل مکس پین، Half-Life 2 و یا Doom را به راحتی روی سخت‌افزارتان اجرا کنید. با ویجیاتو همراه باشید.

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو
یک بازی روگ‌لایک که تجربه سرگرم‌کننده و استراتژیک بازی‌های کارتی را با المان‌های جذابی از عناوینی مثل The Binding of Isaac یا Risk of Rain همراه می‌سازد و در آن رلیک‌هایی وجود دارند که نحوه بازی کردن شما را دست‌خوش تغییر خواهد کرد.

اگر خوش شانس باشید، بعد از مدتی به خداوندگار بازی‌های دک-بیلدینگ کارتی تبدیل خواهید شد. مثل بهترین عناوین روگ‌لایک و کارتی، Slay the Spire طعم خوش رضایت را پس از پیدا کردن کمبوهای مناسب به بازیکن القا می‌کند. دشمنانی که پیش از این تهدیدی کابوس‌وار بودند، از آن لحظه به مگس‌هایی مزاحم تبدیل شده که به سادگی کشته می‌شوند. گیم پلی بازی به طور کلی به قدری سرگرم‌کننده و جذاب است که می‌توان تعداد دفعات زیادی آن را از نو تجربه کرد و هر بار کمبوهایی تازه و کارت‌های قدرتمندتر به دست آورد، ضمن اینکه هر شخصیت اصلی بازی به طور کل سبک متفاوتی دارد.

Into the Breach

یک بازی استراتژی نوبتی جذاب و به یاد ماندنی از سازندگان FTL، و یکی از بهترین عناوین مستقل سال ۲۰۱۸ میلادی. این بازی به شدت ارزش تجربه چندباره را داشته و انواعی از مکانیزم‌ها و تاکتیک‌هایی را پیش رویتان قرار می‌دهد که می‌توان در هر کدام از آنها متبحر شد.

یکی از کارشناسان در رابطه با این بازی می‌نویسد: «دقیق، رنج‌آور، چالش‌ برانگیز، به شکل دیوانه‌وار پاداش‌دهنده؛ Into the Breach مجموعه‌ای مختصر از بهترین تاکتیک‌هایی است که تاکنون در صنعت گیم وجود داشته.»

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو

Untitled Goose Game

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو
بازی نامگذاری نشده غاز حسابی کوتاه است و در عین حال نیازی به سخت‌افزاری قوی ندارد. اگر از وقتی این بازی منتشر شده در سطح اینترنت، به خصوص شبکه‌های اجتماعی گشته باشید، بدون شک حجم بی‌شمار Meme‌های این عنوان را مشاهده کرده‌اید؛ حتی کار تا جایی پیش رفت که غاز ماجراجو را در انواعی از بازی‌ها مثل Resident Evil 2 و GTA V ماد می‌کنند.

Untitled Goose Game یک بازی معمایی مخفی‌کاری بامزه و جذاب است که در آن کنترل غاز فضولی را در روستایی از بریتانیا بر عهده می‌گیرید. یکی از منتقدان در رابطه با این بازی می‌نویسد: «واقعا به خاطر نمی‌آورم آخرین عنوانی که تجربه کردم و تا این حد برایم بامزه و خنده‌دار بود، چه زمانی بوده است».

Amid Evil

مدتی پیش شاهد احیای سبک شوتری سنتی، با ظاهر، گرافیک و سبک طراحی مراحل قدیمی و شناخته شده‌ای مانند Quake و Hexen توسط بازی Amid Evil بودیم. این عنوان را کاوری موفق از بازی‌های شوتر دهه نود میلادی می‌نامند که پر از تبرهای حماسی، شمشیرهایی که بخارهای سبزی متصاعد می‌کردند و نارنجک اندازهایی که سیاره‌ایی در اندازه مینیاتوری به عنوان اسلحه ظاهر می‌کردند، بود.

هر منطقه از این بازی طراحی و ظرافت و در عین حال دشمنان منحصر به فرد خودش را دارد، بنابراین هرگز تکراری نمی‌شود. علاوه بر این به خاطر طراحی وفادارش به دهه ۹۰ میلادی، الهاماتی را تداعی می‌کند که نوستالژی خالص است.

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو

Magic: The Gathering Arena

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو
بازی ویدیویی که شایسته نام جادو است. طی سالیان اخیر تعداد بسیار زیادی بازی کارتی جمع کردنی با حال و هوای جادو منتشر شده، اما The Gathering Arena دقیقا همان تجربه واقعی جادویی است که انتظارش را دارید و حسابی هم سرگرم‌کننده است.

سخت‌افزار مورد نیاز این بازی در سطح دستگاه‌های سال ۲۰۱۱ است و لپ‌تاپ‌های مدرن به سادگی می‌توانند آن را اجرا کنند. ناگفته نماند که این عنوان کاملا رایگان است.

Celeste

یکی از بهترین پلتفرمرهای چند سال اخیر با یک دلیل خوب و موجه: Celeste ترکیبی از مکانیزم‌های کنترلی چالش‌برانگیز، ارضا‌کننده، موسیقی شگفت‌انگیز و داستانی پویا و گویا است که به خصوص اگر تجربه‌ای از افسردگی داشته باشد، با گوشت و خون حس می‌شود. اگر هم صرفا به ژانر سکوبازی (همان پرشی خودمان) علاقه داشته باشید، باز هم Celeste تجربه‌ای ناب را پیش رویتان قرار خواهد داد.

این بازی ظرافتی مشابه با Super Meat Boy داشته و انجام مجدد چالش‌هایش تنها چند ثانیه طول می‌کشد، اما به قدری رضایت بخش است که از خوشحالی مشت‌هایتان را به هوا می‌فرستید. مثل هر پلتفرمر دیگری، Celeste را می‌توان به خوبی با ماوس و کیبورد بازی کرد، اما امتحانش با کنترلر هم خالی از لطف نیست.

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو

Sunless Skies

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو
مثل Sunless Seas که نسخه قبلی این عنوان است، Sunless Skies به نوعی ترکیبی از ماجراجویی روگ‌لایک، و نقش‌آفرینی تعاملی است؛ اما در این زمینه به مراتب بهتر از قبل عمل کرده. میانگین نمرات بازی مورد بحث ۹۰ از ۱۰۰ است و یکی از منتقدان در رابطه‌اش می‌نویسد: «به خاطر چگونگی قرار گرفتن المان‌های مختلف این بازی در کنار یکدیگر و داستانی جذاب که به شکلی شگفت‌آور روایت می‌شود، تا هنگامی که چطور غرور شما باعث مرگ خودتان خواهد شد و تلاش برای بقا را با روح و روان خودتان لمس می‌کنید، این بازی به شما کمک می‌کند تا دریابید مرگ معنایی دارد.»

بودجه ساخت Sunless Skies از طریق جمع‌سپاری کیک‌استارتر تهیه شده و روی هر سیستم عاملی که روی لپ‌تاپ خودتان داشته باشید، مثل ویندوز، macOS و لینوکس قابل بازی است.

Opus Magnum

هر چیزی که در مورد این بازی بگوییم، تمجید و تعریف است، اما این موضوع را می‌توان به تمام بازی‌های معمایی و پازل‌گونه خلاقانه و جذابی که استودیو Zachtronics ساخته بسط داد. اگر طرفدار سبک سایبرپانک هستید، پیشنهاد می‌کنیم Exapunks را تجربه کنید، اما چرا گزینه اول Opus Magnum است؟

در این بازی کاربر می‌بایست یک ماشین را با استفاده از ابزار و برنامه‌های مختلف مربوط به آنها اسمبل کند. بازیکن راه حل‌های متفاوتی را برای حل هر مشکل می‌تواند پیدا کند، اما چالش اصلی جایی است که باید این کار را در کمترین زمان ممکن، با کمترین هزینه ممکن و در کوچکترین فضای ممکن انجام دهید. لذت به سرانجام رساندن این چالش‌ها که از اجزای ساده تشکیل شده‌اند بی‌نظیر است. به من اعتماد کنید.

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو

West of Loathing

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو
بامزه‌ترین بازی سال ۲۰۱۷، و شاید بامزه‌ترین عنوان نقش‌آفرینی که تاکنون تجربه کرده‌ایم. این بازی برای این است که به دنبال جوک بگردید، نه لوت. این جوک‌ها و لطیفه‌ها در هر بخشی از دنیای بازی، حتی در منوی اصلی نیز پیدا می‌شوند و پیدا کردنشان یکی از لذت‌بخش‌ترین چالش‌ها است.

West of Loathing همچنین یک نقش‌آفرینی سرگرم‌کننده و خلاقانه است که کلاس‌های مختلفی را ارائه کرده و نوآوری‌هایی فراتر از استانداردهای ژانر دارد. مثلا می‌توانید سیفون یک توالت را بکشید تا XP کسب کنید، در انبار کاه دنبال سوزن بگردید یا در معدنی مشغول جست‌و‌جوی گوشت شوید. این بازی چندباره ارزش تجربه چندباره دارد.

Baba is You

بهترین بازی معمایی سال ۲۰۱۹؟ بدون شک با اسمی به یاد ماندنی طرف هستیم. این بازی در مورد هل دادن بلوک‌هایی ساده است، اما در عین حال برای هل دادن کلماتی هم هست که به دستورات تبدیل می‌شوند. کاربر باید این قوانین را شکسته تا بتواند از موانع عبور کند و به مقصد هر مرحله معمایی برسد. توضیح دادن این بازی در لغت کمی سخت است، اما به محض اینکه آن را تجربه کنید به خوبی با آن ارتباط برقرار خواهید کرد.

مثلا یکی از مراحل چالش جالبی دارد. بلوک‌هایی که کنار هم قرار گرفته نوشته Baba is You، که در واقع تداعی‌کننده ماهیت شما است. باید حواستان باشد مجبور نشوید ارتباط بین آنها را از بین ببرید و جمله شکسته شود، وگرنه دیگر شما وجود نخواهید داشت و نمی‌توانید بازی را ادامه دهید. هر مرحله از این بازی روش‌های جالبی پیش رویتان می‌گذارد و قابلیت تکرار بالایی دارد.

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو

Unavowed

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو
جدیدترین بازی ماجراجویی سازندگان بازی Blackwell یعنی استودیو Wadjet Eye، اثر موفق دیگری در کارنامه توسعه‌دهندگان است. داستانی که شیاطین، موجودات فراطبیعی، جن‌گیری و المان‌هایی جنایی و پلیسی را همراه یکدیگر قرار داده و تجربه Point & Click جذابی به ارمغان آورده است.

از دید کارشناسان، بازی Unavowed ماجراجویی شگفت‌انگیزی پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد که نمونه ایده‌آلی از عناوین Point & Click مدرن است. هرچند نقص‌های کوچکی مثل ضعف طنزپردازی و صداگذاری نه چندان دلنشین در آن دیده می‌شود، اما با این حال می‌توان با ارفاق از کنار آنها گذشت.

Cuphead

بدون شک این بازی را می‌شناسید؛ با توجه به طراحی ساده و انمیشن‌های گرافیکی دو بعدی، Cuphead احتمالا یکی از زیباترین بازی‌هایی است که می‌توانید روی لپ‌تاپ یا سیستم‌های ضعیف و قدیمی بازی کنید. این بازی ترکیبی هوشمندانه از Gunstar Heroes و سایر پلتفرمرهای جذاب دهه ۹۰ بوده که با باس‌فایت‌های چند مرحله‌ای همراه شده.

Cuphead با وجود دشواری نسبی، لایه‌ها و آموزه‌هایی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که به خوبی می‌توان از آنها روش مبارزه و فتح کردن مراحل را فرا گرفت. علاوه بر این موسیقی متن جذاب و هنر طراحی کاراکترها و محیط نیز به قدری دل‌نشین هستند که می‌توان تا ساعت‌های زیادی از آن لذت برد.

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو

Undertale

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو
بازی نقش‌آفرینی سال ۲۰۱۵ توسعه‌دهنده مستقل Toby Fox به این علت به یکی از موفق‌ترین‌های سبک تبدیل شد، چون حتی به قول معروف روی تستر هم اجرا می‌شود. البته نه به این معنا که با بازی سرگرم‌کننده‌ای طرف نیستیم؛ برای علاقه‌مندان به بازی‌های نقش‌آفرینی، Undertale رنگارنگ، جذاب و ماجرایی به یاد ماندنی از میان رفتارها و عادات روزمره زندگی است.

با یک اسکلت قرار عاشقانه بگذارید، یک سگ را پرورش دهید (یا بکشید)، حسابی در مورد ماجرای رابطه موش و پنیر تحقیق و تفحص کنید. Undertale باعث می‌شود در مورد هر اقدامی تردید کنید، البته به جز اینکه در مرحله اول بازی را بخرید.

Darkest Dungeon

یک بازی گشت‌و‌گذار و کنکاش جذاب و هیجان‌انگیز در سیاه‌چاله‌ها، که یادآور Lovecraft بوده و روایتی شنیدنی و کوئست‌هایی واقعا پر از استرس و وحشت را ارائه می‌کند.

وقتی با المان‌های ترسناک و چالش‌های سخت در سیاه‌چاله‌ها روبرو می‌شوید، استرس بازیکن بالا می‌رود، و استرس خیلی زیاد باعث می‌شود تغییراتی در شخصیت آنها ایجاد شود و یا در نهایت حتی دیوانه شوند. این موضوع حساسیت و هیجان شدیدی را در کاربر ایجاد می‌کند. اگر دکتر طاعون شما قابل‌اتکاترین عضو گروه بوده، اما هر چند دقیقه یک بار به همراهانش توهین می‌کند، چرا باید استرسش را بالا برد؟ اگر در این بازی کشته شوید دیگر ظاهر نخواهید شد، اما قابلیت تکرار Darkest Dungeons به قدری بالا است که هرگز از آن خسته نخواهید شد.

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو

Stardew Valley

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو
یک بازی مستقل بی‌نظیر که دنیای مزرعه‌داری بی‌نظیر Harvest Moon را به شکلی ایده‌آل به کامپیوتر آورده. مزرعه خود را به قدری پرورش دهید تا به امپراطوری سبزیجات جهان تبدیل شود، به گشت‌و‌گذار در دنیا بپردازید، در مورد زندگی همسایگانتان بدانید، عاشق شوید و مهاجرت کنید.

گرافیک ساده این بازی اجازه می‌دهد روی هر نوع لپ‌تاپ یا کامپیوتری به ساده‌ترین شکل ممکن اجرا شود و بتوانید رویاهای‌تان را در سبکی سنتی و دوست داشتنی از زندگی تجربه کنید.

Gorogoa

یک بازی پازلی مبتکرانه، با المان‌های نقاشی دستی و جذاب. گوروگوآ به جای قرار دادن داستانی نه چندان مرتبط کنار پازل‌هایی ساده، داستانش را به شکلی مفهومی و به یاد ماندنی با حل پازل‌هایش روایت می‌کند. این دقیقا بخشی است که بازی را خاص و منحصر به فرد کرده و جذابیتش را دوچندان نموده.

سبک این بازی به گونه‌ای است که بخش‌هایی متفاوت از چند نقاشی دستی پیش رویتان قرار می‌گیرد، و شما باید با کنکاش در آنها بخش‌های مرتبطی را پیدا کنید که با کنار هم قرار گرفتنشان، داستانی را دنبال می‌کنند و روایت کلی را پیش می‌برند.

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو

Heat Signature

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو
ساخته شده توسط یکی از دبیران سابق PC Gamer یعنی تام فرانسیس، که اتفاقا بازی محبوب و ساده Gunpoint را خلق کرده، Heat Signature یکی از عناوینی است که به فضا رفته، نگهبانانی هوشمند داشته و از انواعی از گجت ها برای انجام مراحل استفاده می‌کند.

این بازی در سبک اکشن مخفی‌کاری، حسابی با لپ‌تاپ‌ها و سخت‌افزارهای قدیمی سازگار بوده و به اعتقاد منتقدان، خلاقیتی همراه با پیچیدگی دارد که می‌تواند ساعت‌های متمادی و برای دفعات تکراری سرگرم‌کننده باشد.

Torment: Tides of Numenera

استودیو InXile از موتور گرافیکی ساخته شده توسط Obisian برای بازی Pillars of Eternity برای ساخت Torment: Tides of Numenera استفاده کرده؛ این بازی که به عنوان دنباله معنوی Planescape: Torment شناخته می‌شود، با سبکی از نقش‌آفرینی به دنیای Torment باز گشته و نشان می‌دهد چه المان‌هایی همان نسخه قبلی را به یاد ماندنی کرده.

این بازی هم به سادگی روی انواعی از لپ‌تاپ‌ها و سخت‌افزارهای ضعیف اجرا می‌شود، در عین حالی که اغلب المان‌های سبک نقش‌آفرینی را در خود جای داده و از دید کارشناسان یکی از جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌های ژانر این سال‌ها است.

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو

Portal 2

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو
در این مرحله می‌توانستیم هر بازی با موتور گرافیکی به خصوصی که مناسب سیستم‌های ضعیف است را معرفی کنیم؛ اما در حالی که این روزها Half-Life 2 را می‌توان با انواعی از مادهای گرافیکی و با جلوه‌های بصری بهتری تجربه کرد، Portal 2 با وجود قدمتی که دارد همچنان یکی از جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های سبک پازلی است.

حتی اگر مجبور باشید تنظیمات گرافیکی بازی را روی ۸۰۰ در ۶۰۰ و جزئیات پایین قرار دهید، چیزی از سرگرمی آن کم نمی‌شود. شما این بازی را به خاطر گرافیکش بازی نمی‌کنید؛ شما به خاطر صداگذاری‌های شگفت‌انگیز و زیبای استفن مرچنت، جی.کی سیمونز و الن مک‌لین این بازی را تجربه می‌کنید.

Minecraft

یکی از عمده سوالاتی که این روزها در سطح اینترنت دیده می‌شود این است که «آیا سخت‌افزار من ماینکرفت را اجرا می‌کند؟» که پاسخش «بله احتمالا» است. موجانگ تا جایی که می‌توانسته دنیای بی‌انتهای ماینکرفت را برای کاربران پی‌سی بهینه‌سازی کرده.

وقتی صحبت از عناوینی که قرار است روی سخت‌افزارهای ضعیف و لپ‌تاپ‌ها اجرا شوند در میان است، احتمالا ماینکرفت بهترین بازی از جهت سرگرم‌کنندگی مداوم و امکان تجربه دوباره خواهد بود. به خصوص با در نظر گرفتن این موضوع که این روزها دوباره بازار این فرنچایز ده ساله داغ شده و انواع بی‌شماری از مادهایش را می‌توان در سطح اینترنت یافت.

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو

Civilization V

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو
فرنچایز Civ معمولا یکی از اولین گزینه‌ها است وقتی صحبت از اجرای بازی روی سیستم‌های قدیمی به میان می‌آید. فقط اگر گرفتار این بازی شدید نباید ما را به خاطر دیر خوابیدن و این‌جور مسائل سرزنش کنید.

این عنوان نیازی به توضیح ندارد، اما اگر احتیاج به نیم نگاهی وجود دارد بهتر است بدانید در این عنوان رهبری یکی از تمدن‌های بشری از دوران ماقبل تاریخ را به دست گرفته و با دیگر تمدن‌ها به رقابت می‌پردازید.

Game Dev Tycoon

این یکی جزو خطرناک‌ترین بازی‌هاییست که می‌توانید روی هر کامپیوتر و موبایلی تجربه‌اش کنید. Game Dev Tycoon مدیریت یک استودیوی بازیسازی را از زمان ظهور این سرگرمی به شما می‌سپارد و و در بازه‌ای ۳۵ ساله (که می‌شود حدوداً ۵ ساعت گیم‌پلی در هر مرتبه) باید استودیو را گسترش دهید، طراحان بیشتر استخدام کنید و بازی‌های موفق بسازید.

برای هر بازی می‌توانید اتمسفر داستانی و ژانر انتخاب کنید، روی جنبه‌های مختلف مثل گیم‌پلی، گرافیک، دیالوگ‌ها، طراحی جهان و… سرمایه‌گذاری کنید و منتظر نمرات منتقدانی باشید که گاهی هیچ رحمی نشان نمی‌دهند. این بازی زندگی‌تان را مختل خواهد کرد!

۲۲ بازی برای کامپیوترهای قدیمی و لپتاپ‌های معمولی - ویجیاتو
منبع: PC Gamer
کپی شد https://vgto.ir/1jf
نظرات (۸۶)
4.6 8 امتیازها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
86 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
دیدگاه درون خطی
نمایش تمام نظرات

ببینید یه بازی قدیمی بود خیلی قدیمی اسمشو نمیدونم مرحله آخرش رو میگم با یک مرحله دیگه یادمه میگم
بازی خیلی قدیمیه پدرم بازی میکرد مرحله آخرش اینجور بود که باید هلیکوپتر رو میزدی ولی پدرم سیم تیره برق بود فکر کنم زد خورد به هلیکوپتر و لای اون باله هاش گیر کرد و هلیکوپتر افتاد
بازی هم فکر کنم سوم شخص بود
خیلی ممنون میشم بگید اسمشو اگه کسی میدونه

رفقا من یه بازی رو یادمه اگه میشه اسمش رو بهم بگید
آیکون بازی عکس یه کلاه خود بود
خود بازی هم تو دسته استراتژیک بود اینطوری که باید چند تا سپاه رو مدیریت میکردیم و می‌جنگیدیم با نیروهای دشمن
یه جوری تو مایه های روم توتال وار بود
اگه میشه لطف کنید و بگید که اسمش چی بوده?

من کامپیوترم ماینکرافت رو نمی اره در چه سطح از بدبختی هستم نیم ساعت لودینگ طول کشید گرافیک هم پایین ترین حالت بود

من قبلا یه بازی میکردم هم داخل بازی موتور داشت هم ماشین و میتونستی تم موتورت رو عوض کنی اسمشو یادم نیس

سلام ببخشید میشه بگید چطوری بازی های قدیمی اندروید پایین را روی گوشی اندروید بالا اجرا کرد باتشکر

سلام به همگی
بچهها من دنبال یه بازی کامپیوتر قدیمی هستم که اسمش یادم نیست اما روند بازی اینطوری بود که یه تعدادی روح تقریبا شبیه کاراکتر های فیلم کسپر بهت میداد و باید اهالی خونه رو میترسوندی تا فرار کنن. یه نمای سه بعدی از خونه در اختیارت میذاشت و میتونستی تاحدی زاویه دوربین عوض کنی و با دستکاری تو هر قسمت از خونه و ترساندن اهالی مرحله رو رد میکردی. تو رو خدا هر کی اسمشو میدونه یا لینکی ازش داره بگه

سلام من دنبال یه بازی قدیمی ویندوز xp ام توش یه موجود سبز کاپیتان یه کشتی چوبی بود بعد با پول رو کشتی تفنگ و توپ و چرخ و سازه میزاشتی بعدش با یه کشتیه دیگه رو زمین جنگ تک به تک میکردی لطفا اگه بلدید بگید دنیا رو براش گشتم

سلام
من دنبال یه بازی قدیمی هستم
تو سبک نقش افرینی
اول شخص
و زامبی کش هست و
این بازی داخل جنگل و با یه ادم هایی با تن ابی و یه تعداد اردوگاه مثل سرخ پوست ها دارد میگردم
خیلی جست وجو کردم اما پیدا نکردم

سلام دنبال راهی ام بتونم بازی
Wheels of steel, American long haul
کرک کنم، اگه بلدین تلگرام پیام بدین SAJJAD_GH4

سلام یه بازی قدیمی بود یه سری موجودات کوچیک باید براشون راه نجات میشاختی مثلا پله میزدن واس خودشون کسی میدونه اسمش چیه

سلام دوستان یه بازی هس که مدت هاست دنبالشم یه جور موجودات بودن شبیه ایموجین اما سه بعدی توی جعبه چوبی و آهنی که اون موجودات رنگی بودن و باید با اسلحه ای که با یه سیم از سقف اویزانه موجودات اون جعبه هارو نجات می‌دادی که اون موجودات رنگارنگ بودن واگه چند تا از یه رنگ درست میکردی اونا آزاد میشدن
دشمن اون هم یه سنگ سبز بود که وقتی نزدیک اون میشدن رنگشون پس از مدتی سیاه میشدن
هر کی اسم بازی رو می‌دونه به ایمیله
yoseufnikzad@gmail.com pm بده
یا پیج ahoor_a2005 رو فالو کنه جواب رو دایرکت کنه خواهش میکنم اگه اسمش رو میدونین بگین

سلام دنبال یه بازی قدیمی میگردم تو سبک ساخت و ساز خونه و اینا بود . قضیه اینجوری بود که چند تا پسر و دختر بودن میرفتن یه جای باستانی بعد کشیده میشدن داخلش سر از یه جای عجیب جنگلی در میاوردن بعدش ساخت و ساز باید میکردی تا از یه پل بگذری بعد از دنیای جنگلی بتونی فرار کنی بعد انگار یه کسایی که توی ماه هایی به دنیا اومدن رو میتونستی ازدواج بدی یا برای گرفتن یه چیزی نیاز به یه این ماهی و نیاز به یه این ماهی داشتی ممنون میشم کمکم کنین پیداش کنم.

سلام یه بازی قدیمی بود که یه پسره با تفنگ توی قصر ها و تالار های قدیمی و باستانی میزد اسکلت هارو میکشت یا یه سری غول های کوچیک بودن که وقتی با تیر میزدیم از خونشون دوباره همونا ساخته میشدن یه مرحلشم یه غول بزرگ یه چشم داشت کسی میدونه اسمشو خیلی دنبالشم

سلام با تشکر از سایت خوبتون
من یه بازی رو یادمه مال بیش از پونزده سال پیش تو کامپیوتر بازی میکردم البته خیلی مبهم یادمه
اینطور بود که انگار ما شکارچی بودیم تو جنگل برفی بعد باید حیوونای عظیم الجثه شکار میکردیم مثل ماموت فکر کنم با گوزنو اینا..اگه مثلا حواستم نبود یه دفعه حیوونا میومدن تو دلت میخوردنت
ممنون میشم اگه کسی یادشه اسم بازیو به من بگه با تشکر

سلام مه چن سال پیش ی بازی میکردم درباره ی مرد توی جنگل بود که تو هر بخش از بازی یکی از بچهاشو پیدا میکرد تو مرحله آخرم زنشو پیدا کرد بعد مثلا ی بخش از بازی جهنم بود ی بخشش زمستون و.. اگ کسی اسمشو میدونه لطفا بگه خیلی دنبالش میگردم

سلام چن سال پیش ی بازی میکردم درمورد ی مرد توی جنگل بود که توی هر بخش از بازی یکی از بچهاشو پیدا میکرد تو مرحله اخرم زنشو پیدا کرد بعد مثلا ی بخش از بازی جهنم بود بخش دیگه زمستون بود اگ کسی اسمشو میدونه بگه لطفا خیلی دنبالشم

سلام من یه کامپییوتر ضعیف ویندوز ایکس پی با رم ۱ دارم که هیچ بازی رو اون نصب نمیشه لطفا یکی اسم یه بازی بگه که با اون سازگار باشه ممنون از لطفتون

سلام من حدود ۷ ساله پیش یه بازی تو کامپیوترم داشتم که فقط با موس کار میکرد یعنی نیاز به کیبورد نداشت
تعدادی ادم در یک جنگل بودن که مثلا اون جنگل رو تمیز میکردن و زباله هارو جمع میکردن بعد توت از درخت میکندن اگه کسی اسم بازی رو میدونه لطفا بگه خیلی کقته دنبالشم

چه فایده ایی داره وقتی لینک دانلود نزاشتین

سلام یه بازی چن سال پیش داشتم چهار نفر اول بازی بودن
چهارتاشون اول توی یه خونه زندونی بودن یکیشون خودشو نجات میده و بعد بقیه رو نجات میده و بعدش از همون خونه کوله پشتی با مهمات رو برمیداشتن
بهتر از اونکه اینکه خودت میتونستی یکی از اونا باشی.

سلام خیلی وقت پیش تقریبا ۱۲ سالی میشه که من یه بازی میکردم اکشن اول شخص بود نمیدونم اسمش چی بود اگه کمکم کنید اسمشو پیدا کن ممنون میشم برای واضح شدن باید بگم که مرحله اول که شروع میشد دونفر بودند یکی از اونا میره زیر هواپیما بعد محافظی رو که اونجاس با تفنگش خفه میکنه در تمام مدت نفر دومی که بازیکن باشه با دوربین تفنگش اونو زیر نظر داره بعد اینکه محافظ کشته میشه نفر دوم با سرعت خودشو به هواپیما میرسونه و هر دوشون سوار میشن اولی تو راه کشته میشه و بازیکن باید تا آخر باری تنها پیش بره، آخر مرحله رسیدن به قسمت خلبانه که وقتی اونجا رسید هواپیما سقوط میکنه بازیکن دوباره که به هوش میاد داخل بیمارستانه.
مرحله دومش از داخل هلی کوپتر شروع میشه که دارن برای ماموریت جدید میرن…
حالا اگه کسی اینو بازی کرده لطفا به منم اسمشو بگید خیلی دنبالش گشتم ولی نتونستم پیدا کنمش.

دوستان مشخصات این بازی که میگم هر کی میدونی اسمشو بگه لطفا
تقریبا بازی برای ۱۵ ۲۰ سال پیشه
به عنوان اول شخص تو یه جاهای قدیمی و جنگل و شهرای قدیمی یه سری جن و روح رو میکشتی

سلام من یه بازیو حدود ده سال پیش داشتم و الان چند ساله دنبالشمو پیدا نمیشه
یه مرد تنها تو یه جایی شبیه جنگل بود بعد دوربین از بالا نشون میداد بازیش جهان ازاد بود و میتونستی هرجا میخوای بری و یه چیزایی پیدا کنی مثلا سرپناه برای شب غذا و…
مشعلو این چیزاام داشت بعضی ادماهم بودن که میشد باهاشون ماعمله کرد یا بعضیاشونم ادمای خوبی نبودن و باهامون می جنگیدن
خیلی لطف می کنین اگه اسمشو بهمبگین واقعا دیگه خسته شدم اونقد گشتم
راستی مدل دوربینش مثل بازیه alien shooter بود

سلام کسی اسم این بازیو میدونه یه بازی دو نفره مبارزه ای بود هم میشد با کامپیوتر مبارزه کرد هم دو نفرمون بعد اینکه من اسم این بازیو فراموش کردم کاراکتر هاش مثل انیمه ها بودن بعضی از کاراکتراش که یادمه یع دختر بود شلوار لیش یه پاش سالم بود یه پاش تا زانو کوتاه بود مثل شلوارک یه کاراکتر دیگه اش بود وقتی به سمت عقب و حلو خرکت میکرد غیب میشد و لباس بلند چینی ژاپنی طور تنش بود اکثرا سبز بود لباسش با موهای سفید و اینکه نور ابی یهو پرت میکرد یه کاراکتر دیگه بود اسلحه داشت ازین شکاری قدیمیا من ۶سالم بود این بازیو انجام میدادم و جلد و سی دی رو دور انداختن اولین بازیم بود الان که ۲۲ سالمه واقعا خیلی از فروم ها و کلوپا رو گشتم چون بازی معروفی هم نبود کسی چیزی ازش نمیدونه خواهش میکنم اگه اسمشو میدونید بگید

سلام من دنبال یه بازی قدیمی کامپیوتری ام که اهرام مصر بود ظاهر بازی یه پسر با جند نفر رفته بود سفر بعد داستان بازی این بود که تو هر مرحله باید مثلث های هم رنگ رو باهم جور میکردیم و هر چندین مرحله یکی از اهرام مصر کامل میشد روی مثلث ها علامت چشم بود اما اصلا ایم بازی یادم نمیاد

ی بازی بود ی پسر بچه با موهای نارنجی راه میرفت تو ی زمین سرسبز
ک موانعی سر راهش میومد مثل دریاچه و حیوونای دیگ
با ماوس نقاشی میکشیدیم رنگشم نارنجی بود با نقاشیا از اون موانع رد میشدیم
کسی اسمشو میدونه؟خیلی دنبالشم خاطرس همش

سلام من قبلا یه بازی داشتم تصویر از بالا بود و همین که وارد بازی میشدی بغل یه هواپیما بودی یه کلت داشتی و موجوداتی بهت حمله میکردند بازی خیلی خوبی بود اگر کسی اسمشو میدونه بگه ممنون

سلام من یه بازی داشتم تصویر از بالا بود اولش که وارد بازی میشدی کنار یه هلکوپتر سقوط کرده بودی یه موجوداتی بهت حمله میکردن و تو یه تفنگ کلت داشتی خیلی بازی خوبی بود اگر کسی اسم اونو میدونه بگه ممنون

سلام من یه بازی میکردم که الان اسمشو یادم رفته.یه مرد بود یه سویشرت کلاه دار پوشیده بود از دیوار بالا میرفت دستاش به چاقو تبدیل میشد به هر کس میتونس تبدیل بشه.اگه میشه کمکم کنین لطفا

یه بازی بود که یه کرکتره گربه بودی میرفتی چه مدونم ما جرا جویانه بود مال ۱۰ سال پیشه

من یه بازی میکردم خیلی خوب بود اسمش این بود fram fryzi

یه بازی خیلی قدیمی بود که اول تو دریا یه باکتریه بعد ماهی میشه کم کم هی برزگ میشه و یه حیوون میشه.۵ سالم بود بازی میکردم کسی میدونه چی بود؟؟؟ میدونم توضیحم خیلی چرته

سلام من دنبال ی بازی هستم اکشن برای سال ۲۰۰۸ یا پایین تره سوار جیپ میشد و موتور کراس و پند تا مپ مختلف هم داشت بهش میگفتیم کماندوییو

سلام من دنبال یه بازی میگردم که حداقل ده سال پیش بازی میکردم اول که وارد بازی میشدی باید یکی از شخصیت ها خانواده رو انتخاب میکردی با یک اسم بعد یک حالت سفر مانند بود که به هر شهر میرفتی یه بازی باید میکردی مثل پازل جفت کردن کارت ها و یکی از قسمتاش این بود که در یک تصویر پر از اشیا چند وسیله یا گیاه یا حیوان که به انگلیسی زیر تصویر نام برده شده رو پیدا کنیم فکر کنم عکس یه قطار یک خرس روی آیکون و تصویر شروع بازی بود. کسی میدونه اسمش چیه؟

سلام. یه بازی بود به سبکه کارتی استراتژی که یه دختره سوار کار بودش که یه مسیر رو باهاش میرفتیم و نزدیکه دشمنا میشدیم باهاشون درگیر میشد و نزدیک دریا هم میشدیم سوار کشتی میشد هرچی هم پیش مبرفتیمودشمنا رو شکست میدادبم کادتای بهتری میگرفتیم مقل اژها جادوگر یا اژدهای اسکلتی
خیلی وقته دنباله بازیم

سلام . این بازی می دونید اسمش چیه . تو صفحه یه راه بود بعد که دکمه رو می زدیم توپ با فشار فنر وارد صفحه می شد بعد یه سری مانع بود که توپ می خورد به اونا صداهای جانبی هم داشتن بعد دوتا دست گیره پایین بود که با اونا نمی زاشتیم توپ بره بیرون توپ که می خورد به مانع ها امتیاز می گرفتیم . می دونید اسم بازیش چیه ؟؟؟

سلام من تقریبا ۴ ماهه دارم دنبال یه بازی میگردم
اون کدوم بازی بود که ادمک ها روی هوا بودن بعد رو هوا همدیگه رو میزدیم
لطفا اسمشو بگین کاملا یادم رفته

کسی اسم این بازیو بلده؟:/
ایکون: عقاب قرمز رنگ با بک گرونده طوسی
توضیحات:
تو این بازی تفنگی ما یه تیم ۴نفره امریکایی بودیم که تو حین بازی میتونستیم با دکمه های ۱و۲و۳و۴ بین شخصیتا عوض بشیم،یه شخصیت ام فور داشت و فرمانده بود،یکی تیربارچی بود ، یکی تو کار بمب و سی فور بود و اخریشم تک تیر انداز بود و همینطور یه ماشینم داشتیم!
بازی طوری بود که هر شخصیت کیف خودشو داشت و میتونست ایتم هایی مثل اسلحه و نارنجک و دوربین و ارپیچی و جعبه جون و سی فورو … حمل کنه
منطقه بازیم تو عراق بود و دشمنمون هم عراقی بودن
سال تولیدشم قطعا زیر ۲۰۰۷/۲۰۰۶عه
و چن تا نسخه داره(حداقل ۲تا نسخه از این بازی هست)

bazi roller coaster ro nadarid? model ghadimi

یکی دیگه سبک استراتژیک هستش هیروهاش اگر بمیرن چندجنگجوکه نزدیکش بشن جون میگیرن فک کنم خدایان روم باشه وقتی رو یک سرباز کلیک میکردی میگفت بورستاکما یا میگفت بروسیشیا خیلی دنبالشم

سلام دنبال یک بازی هستم که آیکنش آچار فرانسه خیلی جالبه سوم شخصه و چند نفر رو تو شهر کمک میکنه و اونها با تیم تشکیل میدن باید تو شهربجنگی و هرکدومشون کشته بشه دیگه زنده نمیشه خیلی جالب بود

بچه ها من دنبال یه بازی ام که یه آقا قد کوتاه با کت و شلوار قهوه ای بودکو تو یه فضای کاملا سفید چند تا مکعب بود و این اقائه رو تک تکشون میپرید رو هر کدوم میرف محو میشدن
خیلی دنبالش گشتم?

من دنبال یه بازیه قدیدمیم که توی فضا بود فک کنم بعد مرغ پرتاب میکردن و.. واقعا چیزی ازش یادم نیست جز اینکه خیلیی خوب بود اگه چیزایی که گفتم شمارو یاده بازی ای میندازه لطفا بگین مرسی

بچه ها من دنبال یک بازی قدیمی بود که اسمشو یادم نیس یک نفر بود تو آینده میرفت چیزای مثل مدال ازاد میکرد یکی از مدال ها نامرئی میکرد یک دیگه برمیگردن خونه مینونید بگید اسمش چیه؟؟ لوگو بازیش یک دایره با ۳ تا نقطه درونش

عالی

86
0
نظرت رو حتما بهمون بگو!x