ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش IDC از بازار موبایل؛ رشد ۲۸ درصدی هواوی علیرغم تحریم‌ها

IDC در گزارشی جدید به تحلیل بازار گوشی های هوشمند در تابستان پرداخته که از رشد اندک این بازار و تداوم برتری سامسونگ حکایت دارد. بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC بازار گوشی های هوشمند ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

IDC در گزارشی جدید به تحلیل بازار گوشی های هوشمند در تابستان پرداخته که از رشد اندک این بازار و تداوم برتری سامسونگ حکایت دارد.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ شاهد رشد ۰.۸ درصدی نسبت به چارک دوم و رشد قابل توجه ۸.۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده است. در مجموع طی سه ماهه مذکور ۳۵۸.۳ میلیون دستگاه موبایل به بازار عرضه شده که بخش عمده ای از آن سهم شرکت های چینی بوده است.

بزرگترین تولیدکنندگان موبایل

آنطور که از این گزارش برمی آید سامسونگ با فروش ۷۸.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند همچنان بر رتبه اول بازار تکیه زده است. این حجم از فروش به معنی رشد ۸.۳ درصدی نسبت به سال قبل و قبضه ۲۱.۸ درصد از کل بازار موبایل است.

در رتبه دوم نام کمپانی تحت تحریم هواوی با عرضه ۶۶.۶ میلیون گوشی به چشم می خورد. نکته جلب اینجاست که هواوی علی رغم فشارهای آمریکا و محروم بودن از سرویس های گوگل به رشد ۲۸.۲ درصدی دست پیدا کرده تا ۱۸.۶ درصد بازار را از آن خود کند. بخشی از این موفقیت مدیون پشتیبانی چینی ها از شرکت مذکور پس از تحریم توسط آمریکا است.

بزرگترین تولیدکنندگان موبایل

در رتبه سوم بزرگترین تولیدکنندگان موبایل اپل قرار دارد که علی رغم افت ۰.۶ درصدی طی سال گذشته، ۴۶.۶ میلیون آیفون را به دست کاربران رسانده و ۱۳ درصد بازار را به خود اختصاص داده است. رده های چهارم و پنجم این جدول نیز در اختیار شرکت های چینی شیائومی و چینی است که به ترتیب ۳۲.۷ و ۳۱.۲ میلیون گوشی عرضه کرده اند.

شیائومی در سال گذشته ۳.۳ درصد رشد منفی از خود برجای گذاشته که بدترین عملکرد در میان ۵ رتبه برتر محسوب می شود. شرکت های دیگر نیز طی سه ماهه سوم ۲۰۱۹ در مجموع ۱۰۳ میلیون موبایل فروخته اند اما عملکرد کلی آنها حاکی از افت ۱۴.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yosof
    yosof | ۱۸ آبان ۱۳۹۸

    بازم یه عده میان میگن همه گرفتاریها بخاطر تحریمه
    این حرف همون حرف اصلی مسئولین فعلی کشور هست که مسبب همه گرفتاریها هستن.چطور بازم یه عده حرفشون رو باور دارن خدا میدونه
    چین و روسیه تحریمن اما مشکلی ندارن.یونان و مصر تحریم نیستن اما غرق مشکل هستن و...
    اکثر مسائل برمیگرده به مدیریت درست داخل کشور.گرچه باید با جهان هم ارتباط داشت.منکر این نیستم

مطالب پیشنهادی