ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل توانیتو: وجود یک پلتفرم برای بهبود زندگی توان‌یابان در کشور کافی نیست

مدیرعامل توانیتو باور دارد که وجود یک استارتاپ در حوزه توان‌یابان کافی نیست و بر این موضوع تاکید دارد که باید دیگران نیز در این حیطه وارد عمل شده تا بتوان زندگی جامعه چند میلیونی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

مدیرعامل توانیتو باور دارد که وجود یک استارتاپ در حوزه توان‌یابان کافی نیست و بر این موضوع تاکید دارد که باید دیگران نیز در این حیطه وارد عمل شده تا بتوان زندگی جامعه چند میلیونی توان‌یابان را به بهبودی رساند. مدیر مارکتینگ توانیتو نیز با تاکید بر اینکه آنها یک برنامه بلند مدت ۵ ساله برای رسیدن به اهدافشان دارند اعلام کرد که قصد دارند در پایان سال دوباره به جذب سرمایه فکر کنند.

«وحید رجبلو» در گفتگو با دیجیاتو عنوان می‌کند که اساسا تاسیس توانیتو به خاطر این بوده که بتواند تحرک و جنبشی در میان توان‌یابان سراسر کشور ایجاد کند و آنها را مجاب به فعالیت نماید. به گفته رجبلو او حاضر است هر کمکی که از دست خود و تیمش برمی‌آید برای ایجاد یک یا چند پلتفرم دیگر پیرامون حوزه توان‌یابان انجام دهد تا مسیر زندگی این افراد دچار تحول شود. او اذعان دارد که توانیتو به نوعی تبدیل به یک رهبر بازار شده و این مساله واهمه‌ای را برای او ایجاد کرده:

«بسیاری از توان‌یابان با من تماس می‌گیرند و راهنمایی می‌خواهند. اگر توانیتو شکست بخورد، بحث فقط شکست یک استارتاپ نیست بلکه شکست یک امید است.»

او می‌گوید بیش از ۲۵ میلیون نفر در ایران در دسته مشتریان توانیتو قرار می‌گیرند (با احتساب توان‌یابان و سالمندان) ولی در حال حاضر این مجموعه به بیش از دو هزار کاربر رسیده است. او در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر چرایی این آمار نسبتا کم در برابر جامعه مشتریان می‌گوید: «ما کمتر از یک سال است که به طور رسمی کارمان را شروع کردیم و همچنین من جدا از مدیریت سایت باید مراقب سلامتی خود نیز باشم.»

«آزاده سه‌دهی» مدیر مارکتینگ توانیتو نیز در گفتگو با دیجیاتو درباره مشتریان دو هزار نفری مجموعه می‌گوید که آنها هنوز دو هفته نشده که کمپین‌های تبلیغاتی رسمی خود را آغاز کرده‌اند و تازه چند ماه است که توانستند جذب سرمایه‌کنند. او اما باور دارد که آینده توانیتو بسیار روشن است و از همین رو فعلا برای جذب سرمایه‌ جدید دست نگه داشته‌اند:

«جذب سرمایه برای هر تیم استارتاپی یک مساله جذاب است. ما هم بعد از تزریق اولین سرمایه، با انبوه پیشنهادات سرمایه‌گذاری مجدد روبرو شدیم ولی قصد نداریم فعلا سرمایه دوم را به تیم وارد کنیم. ما برنامه‌های قوی در همین ماه‌های پیش رو داریم و با همین سرمایه اولیه که به دست آورده‌ایم، برنامه‌های متعددی را در نظر داریم که تا قبل از پایان سال جاری رشد ما را بسیار زیاد خواهد کرد. توانیتو هم‌اکنون هم یک رشد ده برابری را در خود مجموعه تجربه کرده و باور داریم که این رشد در تعداد کاربرانمان نیز به زودی به چشم خواهد آمد.»

رجبلو با اشاره به سازمان‌های دولتی و نحوه همکاری آنها می‌گوید که متاسفانه هیچ‌گونه همکاری کاربردی با توانیتو از سوی مراکز و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی صورت نپذیرفته است. او می‌گوید کسی در این مجموعه‌ها نمی‌خواهد گامی بردارد و انگار که جملگی آنها خسته هستند و انرژی برای ایجاد یک تغییر ندارند.

به گفته رجبلو نگاه سنتی در این سازمان‌ها وجود دارد و آنها همچنان باور ندارند که توان‌یابان زندگی جدید و مدرنی را با استفاده از تکنولوژی می‌توانند آغاز کنند. آزاده سه‌دهی این موضوع را بیشتر باز می‌کند و می‌گوید:

«ما فقط وعده شنیدیم و عملی ندیدیم. با مراکز و نهادهای مختلفی که با توان‌یابان و سالمندان در ارتباط هستند صحبت کردیم ولی به بهانه‌های مختلف ما را از رسیدن به جامعه کاربرانشان باز می‌دارند. حضور ما در جلسات و مراسم‌های این سازمان‌ها می‌تواند مفید باشد ولی هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. حتی زمانی که می‌گوییم با هزینه خودمان برای جامعه کاربران تان پیامک تبلیغاتی ما را بفرستید، از این کار هم سرباز می‌زنند.»

توان‌تک از معدود رویدادهایی بود که در الکامپ سال گذشته درباره استارتاپ‌های حوزه معلولین برگزار شد.

مدیر مارکتینگ توانیتو تاکید دارد که نهادها و سازمان‌های دولتی در خارج کشور بسیار بیشتر از داخل کشور به مسائل توان‌یابان نگاه می‌کنند و با نگاهی مدرن و فناورانه سعی در حل مشکلات این قشر از مردم دارند.

مدیرعامل توانیتو اما مشکلات این استارتاپ را صرفا در عدم همکاری سازمان‌های دولتی نمی‌داند و باور دارد که خود توان‌یابان نیز باید دست از طلبکاری دائمی بردارند و قدمی برای بهبود زندگی خود بردارند.

رجبلو خبر از برگزاری یک رویداد مهم در آستانه روز جهانی معلولان در دهم آذرماه توسط توانیتو می‌دهد و تاکید دارد در این رویداد قصد دارند که مسابقه‌ای میان توان‌یابان و غیرتوان‌یابان برگزار کنند و آنها را به صورتی برابر در یک مسابقه ویلچر سواری قرار دهند؛ او به دیجیاتو می‌گوید که در این رویداد از توان‌یابان کشور و همچنین مدیران استارتاپ‌ها و نهادهای دولتی هم دعوت به عمل آورده می‌شود و قصد دارد که وزیر ارتباطات را نیز روی ویلچر بنشاند تا در کنار او و دیگر شرکت‌کنندگان، مسابقه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی