ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

از توسعه مرکز نوآوری تا تولید کاتالیست داخلی؛ آخرین دستاوردهای هولدینگ قطعه سازی رایزکو

این روزها نمایشگاه بین المللی صنعت قطعه سازی در حال برگزاری است و قطعه سازان ایرانی ای که موفق شده اند با گذر از گزند مشکلات در شرایط تحریمی در این نمایشگاه شرکت کنند، آخرین ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵

این روزها نمایشگاه بین المللی صنعت قطعه سازی در حال برگزاری است و قطعه سازان ایرانی ای که موفق شده اند با گذر از گزند مشکلات در شرایط تحریمی در این نمایشگاه شرکت کنند، آخرین دستاوردها و برنامه های خود را در این نمایشگاه ارائه می دهند. یکی از شرکت های بسیار مطرح در این زمینه که دست بر قضا نقشی تعیین کننده در پیشبرد روند داخلی سازی قطعات خودرو دارد، اروند پیشرو است که تولید مجموعه های سوخت رسانی را بر عهده دارد و با برگزاری نشستی خبری، شرایط خاص این شرکت را در چند ماه اخیر تشریح کرد.

آرمان موسوی، مدیرعامل شرکت اورند پیشرو با اشاره به اینکه این شرکت تصمیم به داخلی ساز گسترده تر مجموعه های سوخت رسانی در راستای کاهش ارزبری تولید خودرو گرفته است از دستاورد های بزرگ مجموعه اروند پیشرو در توسعه نسل تازه سیستم های باک، کنیستر و قطعات پلاستیکی و لاستیکی مربوط به مسیر سوخت رسانی سخن گفت. اما در عین حال به گفته ایشان، وضعیت اقتصادی نیز به هیچ عنوان مساعد نیست و مطالبات هلدینگ رایزکو از یکی از خودروسازان به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گفته آرمان موسوی: «تعدادی از چک های خودروسازان نیز برگشت خورده و با شرایط دشواری روبه رو هستیم. در این شرایط، صنعت قطعه سازی با سیلی صورتش را سرخ نگه می‌دارد و در این وضعیت شاهد بی مهری‌هایی نسبت به قطعه‌سازان هم هستیم.»

وی در ادامه با بیان اینکه امکان ارتقاء استانداردهای سیستم سوخت رسانی تا سطح یورو ۶ را دارا هستیم؛ اضافه کرد: «پلت فرم سوخت رسانی سه خودروی پژو ٣٠١؛ ٢٠٠٨ و سیتروئن C۳ نزدیک به هم است و تا حدودی در این پلت فرم‌ها داخلی‌سازی صورت گرفته است.»

قطعه سازی

مدیرعامل اورند پیشرو تصریح کرد: «از تولید ۷ هزارمین پژو ۲۰۰۸ به بعد کل سیستم سوخت رسانی را داخلی سازی کردیم و اگر پیش‌بینی‌ها در این زمینه صورت نگرفته بود با آغاز تحریم‌ها و خروج پژو از ایران، عمل به تعهد ۱۰ هزار دستگاه ۲۰۰۸ با مشکل روبه رو می‌شد.»

وی با بیان اینکه داخلی سازی پژو ۳۰۱ از پروژه‌های جدی ایران خودرو است، ادامه داد: «اواخر سال جاری نمونه سازی ۳۰۱ تکمیل و در سال آینده روند تولید آغاز خواهد شد.»

موسوی با تاکید بر اینکه میزان داخلی سازی پژو ۳۰۱ بسیار بیشتر از پژو ۲۰۰۸ است، گفت: «در راستای تولید پژو ٣٠١ قرارداد فعال داریم.»

همچنین هولدینگ رایزکو به عنوان شرکت مادر مجموعه قطعه سازی اروند پیشرو تصمیم گرفته تا با ایجاد یک واحد نوآوری، از ایده ها و طرح های افراد خلاق و صاحب فکر در زمینه صنایع قطعه سازی استفاده نماید.  بهروز کشاورز مدیر عامل مرکز نوآوری رایزکو در این خصوص به رسانه ها گفت که رایزکو آماده است که درست مانند یک شرکت شتاب دهنده استارتاپی با استقبال از ایده های تازه و سرمایه گذاری بر روی آن ها، مسیر تجاری سازی و تحقیق و توسعه صنعت قطعه سازی را هموار نماید.

این مهم با جذب دانشجویان و متخصصان علاقه مند سرعت می گیرد و از این رو در های مرکز نوآوری رایزکو بر روی تمامی افراد صاحب ایده باز است. جالب آنکه در راستای عینیت بخشیدن به این موضوع، از برخی اساتید دانشگاهی و دانشجویان برتر نیز برای حضور در این نشست دعوت به عمل آمده بود.

در پایان نیز بنیاد خیریه راز به عنوان عضو دیگر از هولدینگ رایزکو در مراسمی به اهدای کاتالیزور به رانندگان فعال در تاکسی های اینترنتی پرداخت. شرکت های اورند پیشرو، پرتوفرازان ومادپارت، سازندگان داخلی کاتالیست هستند و لزوم توجه به تعویض به موقع این قطعه در راستای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است که متاسفانه چندان مورد توجه رانندگان ایرانی قرار نمی گیرد اما رایزکو امیدوار است که با تغییر رویکرد و فرهنگ سازی، توجه به این قطعه مهم نیز در دستور کار شهروندان و مسئولین امر قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی