ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یوتیوب
نرم افزار و اپلیکیشن

تغییر شرایط خدمات یوتیوب؛ حذف کانال‌هایی که صرفه اقتصادی ندارند

یوتیوب شرایط ارائه خدمات و سرویس‌های خود را تغییر داده و باعث ایجاد نگرانی‌های بسیاری میان تولید کنندگان محتوا شده است. بر اساس شرایط جدید این پلتفرم محبوب، حساب کاربری تولید کنندگان محتوایی که «از ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

یوتیوب شرایط ارائه خدمات و سرویس‌های خود را تغییر داده و باعث ایجاد نگرانی‌های بسیاری میان تولید کنندگان محتوا شده است. بر اساس شرایط جدید این پلتفرم محبوب، حساب کاربری تولید کنندگان محتوایی که «از نظر مالی و تجاری مناسب نباشد» پاک شده و ممکن است اکانت گوگل آن‌ها نیز به کل از دسترسشان خارج شود.

متن جدید تغییرات شرایط استفاده از یوتیوب که از ۱۹ آذر اعمال می‌شود، به شرح زیر است:

یوتیوب ممکن است دسترسی اکانت گوگل شما به کل یا بخشی از سرویس را در صورتی که دیگر از لحاظ تجاری مناسب نباشید قطع کند.

یوتیوب

این متن سرو صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرده و اخیرا نیز بسیاری از تولید کنندگان محتوای کم فالوور را نگران کرده است. این دست از تولید کنندگان محتوا که جزو دسته برنز یا نقره‌ای قرار می‌گیرند، معمولا دنبال‌کنندگانی در حدود ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر دارند و سهم کمی از درآمدزایی یوتیوب را تشکیل می‌دهند. بسیاری از این افراد باور دارند که این کار بیشتر به نفع تولید کنندگان محتوا با تعداد دنبال کنندگان بیش‌تر است.

بر اساس آماری که ارائه شده، یوتیوب بیش‌ترین درآمد خود را از کانال‌هایی با یک میلیون فالوور به بالا کسب می‌کند که جزو دسته طلایی یا الماسی قرار می‌گیرند. به همین دلیل یوتیوب در نظر دارد تا توجه و منابع خود را در اختیار این افراد بگذارد، البته تا حدودی هم منطقی است. هر شخصی که خود را تولید کننده محتوا بنامد، به صورت پیش‌فرض از منابع یوتیوب مانند فضای ابری، سرور و امکان میزبانی استفاده می‌کند و هزینه‌ای هم برای آن نمی‌پردازد.

یوتیوب

به همین دلیل یوتیوب می‌گوید که بیش‌ترین ضرر را از همین تولید کنندگان محتوای کم فالوور می‌بیند و به نظر می‌رسد که قصد دارد دستی به سر و روی نحوه درآمدزایی خود بکشد. با این حال کاربران این وب‌سایت به این تغییرات ناگهانی در شرایط ارائه خدمات بیگانه نیستند. تا پیش از سال ۲۰۱۳ تولید کنندگان محتوا می‌بایست فرمی مخصوص پر می‌کردند تا بتواند فعالیت‌های خود در این پلتفرم را آغاز کنند. پس از آن اما این کار برای تمام افرادی که حساب کاربری گوگل داشتند، میسر شد.

یوتیوب

سال ۲۰۱۸ نیز یوتیوب تصمیم گرفت تا تنها افرادی را در لیست همکاران خود قرار دهد که طی ۱۲ ماه هزار نفر فالوور کسب کرده و بیش از ۴ هزار ساعت بازدید از ویدیو‌های خود داشته باشند. با این حال هنوز معلوم نیست که افراد عادی هم شامل این تغییرات می‌شوند، زیرا گوگل مشخص نکرده است که اگر فقط از این پلتفرم برای تماشای ویدیو استفاده می‌کنید و برای یوتیوب درآمدزایی ندارید، تکلیفتان چیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mamadoo
    Mamadoo | ۲۰ آبان ۱۳۹۸

    یکم کارشون عجیب نیست ؟ ? فکر میکردم فقط اپارات یهو دیوونه بازی در میاره نگو اینا هم فازکی هستن

  • porsesh
    porsesh | ۲۰ آبان ۱۳۹۸

    ای کیو هزینه تو بگیر ... چرا غیرفعال میکنی... جرج برنارد شاو: احمق همه جا هست، حتی در تیمارستان. فکر کردم از این دست آدما فقط در کشور خودمون هست.

مطالب پیشنهادی