ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انرژی تجدیدپذیر
تکنولوژی

فوکوشیما با ۲۱ نیروگاه جدید به قطب انرژی تجدیدپذیر تبدیل می‌شود

سونامی فاجعه آمیز ۲۰۱۱ ضربه مهلکی به صنعت انرژی فوکوشیما وارد کرد اما طرح هایی برای تبدیل این شهر به قطب انرژی تجدیدپذیر در ژاپن جریان دارد. سونامی سال ۲۰۱۱ که نتیجه یک زمین لرزه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۱

سونامی فاجعه آمیز ۲۰۱۱ ضربه مهلکی به صنعت انرژی فوکوشیما وارد کرد اما طرح هایی برای تبدیل این شهر به قطب انرژی تجدیدپذیر در ژاپن جریان دارد.

سونامی سال ۲۰۱۱ که نتیجه یک زمین لرزه ۹ ریشتری بود، باعث از کار افتادن نیروگاه هسته ای فوکوشیما و نشت مواد رادیو اکتیو شد. فاجعه به قدری عمیق بود که تمام راکتورهای نیروگاه را از کار انداخت و همین عامل باعث شده کارشناسان آنرا پیچیده ترین رویداد اتمی دنیا و بزرگترین فاجعه بعد از چرنوبیل قلمداد کنند.

مقامات محلی فوکوشیما از سال ۲۰۱۱ دیگر علاقه ای به سرمایه گذاری هنگفت روی نیروگاه های هسته ای نداشته و در عوض به سمت تولید انرژی تجدیدپذیر حرکت کرده اند. هدف آنها تامین کامل انرژی منطقه با ترکیبی از نیروهای زمین گرمایی، آب، باد، خورشید و زیست توده تا سال ۲۰۴۰ است. میزان تولید انرژی تجدید پذیر این شهر در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۰۰ مگاوات عنوان شد اما این عدد در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به ترتیب به یک و ۱.۵ گیگاوات رسید. برای درک بهتر این عدد کافی است بدانید نیروگاه هسته ای بوشهر در حال حاضر ۷۰۰ مگاوات برق وارد شبکه می کند.

 انرژی تجدیدپذیر

پروژه عمرانی جدید فوکوشیما شامل تاسیس ۱۱ نیروگاه خورشیدی و ۱۰ نیروگاه بادی در مزارع بلااستفاده است. هزینه این پروژه در یک بازه زمانی ۵ ساله ۲.۷۵ میلیارد دلار عنوان شده و ۶۰۰ مگاوات برق تولید خواهد کرد.

این انرژی از طریق یک شبکه ۸۰ کیلومتری جدید به شبکه برق توکیو وارد خواهد شد. مسئولان فوکوشیما انتظار دارند انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ بین ۱۳ تا ۱۴ درصد از کل نیاز ژاپن به انرژی را تامین کنند.

طبق جدیدترین گزارش وضعیت هسته ای دنیا (WNISR)، انرژی تجدیدپذیر در مقایسه با هسته ای توانایی بیشتری در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن داشته و تولید و به کارگیری آنها نیز با سرعت بیشتری انجام می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی