ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Safe؛ نمره امنیت گوشی شما چند است؟

امنیت گوشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به حدی که بهتر است همیشه حواسمان به برخی از تنظیمات و دسترسی‌های موجود در آن باشد. با افزایش شمار اپلیکیشن‌ها و نیاز افراد به نصب نرم ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

امنیت گوشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به حدی که بهتر است همیشه حواسمان به برخی از تنظیمات و دسترسی‌های موجود در آن باشد. با افزایش شمار اپلیکیشن‌ها و نیاز افراد به نصب نرم افزار‌های مختلف، موضوع امنیت اهمیت تازه‌ای پیدا کرده و از طرفی بررسی همه شرایط گوشی برای اطمینان از بالا بودن امنیت گوشی و اطلاعات ذخیره شده در آن کار دشواری است. حالا اپلیکیشن Safe تلاش کرده تا بررسی این موضوع را برای کاربران ساده‌تر از همیشه کند.

در این مطلب قصد داریم به معرفی نرم افزاری تحت عنوان Safe بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید کیفیت امنیت گوشی اندرویدی خود را متوجه شوید. نرم افزار یاد شده یک آنتی ویروس نیست و تنها به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید کدام ویژگی‌های گوشی با فعال بودنشان می‌توانند سطح امنیت تلفن هوشمند شما را پایین بیاورند. اگر به دنبال بررسی امنیت گوشی خود هستید، این مطلب را از دست ندهید.

اپلیکیشن Safe نام خود را از مخفف واژه‌های Safe Assessment Framework for Everyone به معنای «چارچوب ارزیابی همگانی» گرفته و هدف آن امکان بررسی ساده کیفیت امنیت گوشی‌های هوشمند است. تنها کافیست این نرم افزار را نصب کنید تا متوجه شوید که فعال بودن کدام ویژگی‌های گوشی امنیت آن را به خطر انداخته است.

نرم افزار Safe میزان کیفیت امنیت گوشی شما را پس از بررسی نمره دهی می‌کند. این نمره همراه با یک رنگ خاص نمایش داده می‌شود که به اگر سبز باشد به معنای امنیت خوب و اگر قرمز باشد به معنای امنیت بسیار پایین گوشی شما خواهد بود. همانطور که گفتیم بررسی همه تنظیمات برای بالا بردن امنیت گوشی زمان بر است و گاهی فراموش می‌کنیم که کدام یک از آن‌ها را قبلا تغییر داده بودیم.

نرم افزار Safe پس از بررسی اپلیکیشن‌ها و تنظیمات اعمال شده در سیستم عامل، نمره گذاری روی گوشی را در چند بخش متفاوت انجام می‌دهد و در نهایت نمره نهایی امنیت گوشی شما را نمایش خواهد داد.

تعداد بخش‌های یاد شده چهار تا هستند: نمره سیستم عامل، اپلیکیشن، اتصالات و اینترنت و در نهایت تنظیمات. نمره‌دهی به بخش سیستم عامل با تحلیل سیستم نصب شده روی گوشی انجام می‌شود. این که آخرین آپدیت‌ها را دارد و یا این که آخرین پچ امنیتی روی سیستم عامل نصب شده یا خیر. پس از دریافت نمره می‌توانید بخش مربوطه را اجرا کنید تا همه مواردی که گوشی را به خطر می‌اندازند را مشاهده نمایید.

بخش بعدی مربوط به اپلیکیشن‌هاست. نمره دهی به بخش یاد شده با توجه به دسترسی‌هایی که هرکدام از نرم افزار‌های نصب شده در اختیار دارند انجام می‌شود. Safe با بررسی همه اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی تلاش می‌کند تحلیلی مناسب داشته باشد و در صورتی که اپلیکشنی خاص دسترسی‌های بی موردی در اختیارش قرار گرفته باشد نمره این بخش کاهش پیدا می‌کند.

بخش سوم مربوط به اینترنت و اتصالات گوشیست. نمره‌دهی به این بخش با تحلیل وضعیت اینترنت و نوع متصل شدن گوشی به روتر انجام می‌شود. همچنین هر نوع اتصال دیگر مثل NFC، بلوتوث و غیره در این بخش تحلیل و بررسی خواهند شد.

بخش نهایی نمره‌ دهی به تنظیمات است. بسیاری از گزینه‌ها در بخش تنظیمات گوگل برخی دسترسی‌های نه چندان مناسب را در اختیار برخی اپلیکیشن‌ها و حتی مهاجمین قرار می‌دهد. اپلیکیشن Safe با تحلیل وضعیت ویژگی‌های موجود در تنظیمات و تغییراتی که اعمال کرده‌اید کیفیت امنیت گوشی را می‌سنجد و با یک نمره آن را به اطلاعاتان می‌رساند.

بعد از دریافت نمره کاربران می‌توانند با وارد شدن به هر بخش در جریان جزئیات امنیت گوشی خود قرار بگیرند. با ورود به هر بخش، همه موارد مثبت و منفی که روی امنیت گوشی تاثیر گذار هستند نمایش داده خواهند شد. با زدن روی هرکدام از موارد می‌توانید جزئیات بیشتری راجع به آن‌ها مطالعه کنید و ببینید که به چه دلیل ممکن است روی امنیت گوشی شما تاثیرگذار باشند.

شما می‌توانید موارد مثبت و منفی یاد شده را مرتب کنید تا به راحتی همه موارد را به صورت مجزا مشاهده نمایید. همچنین یکی از مزیت‌های قابل توجه اپلیکیشن Safe این است که با ورود به هر کدام از مواردی که تاثیری منفی روی امنیت گوشی شما گذاشته است، می‌توانید مراحل رفع مشکل را مطالعه کنید و با انجام توصیه‌های گفته شده در آن بخش، امنیت تلفن هوشمند خود را بالا ببرید.

نرم افزار Safe در حال حاضر در گوگل پلی در اختیار کاربران اندرویدی قرار گرفته است و می‌توانید با دانلود آن امنیت گوشی خود را بسنجید. یکی از مزیت‌های بسیار خوب این اپلیکیشن عدم نمایش تبلیغات و کاملا رایگان بودن آن است. با استفاده از Safe می‌توانید از کیفیت امنیت گوشی خود مطمئن شوید و با بررسی مواردی که روی این موضوع مهم تاثیر می‌گذارد، با اطمینان بیشتری از تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن یاد شده فقط برای سیستم عامل اندروید عرضه شده و هنوز خبری از نسخه iOS آن نیست و بعید است که این نسخه به اپ استور بیاید. از آنجایی که نرم افزار یاد شده به طور مستقیم با موارد سیستمی اندروید سر و کار دارد، احتمالا به این زودی‌ها نباید منتظر نسخه iOS آن باشیم.

 SAFE

SAFE

سازنده: Lucideus قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Amir
    Amir | ۳۰ آبان ۱۳۹۸

    حاجی لینکشو دانلود توی سرور های داخلی رو بزار ?

  • 日本人
    日本人 | ۲۹ آبان ۱۳۹۸

    معرفی اپلیکیشن های ایرانی از قبیل سروش و..: دوربینتون به صورت مخفیانه فعال و فیلم کل خونتون به آرشیو بالادستیا میره

  • mahmood
    mahmood | ۲۸ آبان ۱۳۹۸

    ایرانی که نیست؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی