ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کامپیوتر‌های گیمینگ
تکنولوژی

گیمرهای آمریکایی به اندازه ۵ میلیون خودرو دی اکسید کربن تولید می‌کنند

مطالعات جدیدی که در رابطه با مصرف انرژی کامپیوتر‌های گیمینگ در آمریکا صورت گرفته، نشان می‌دهد که این کامپیوتر‌ها چندان علاقه‌مندان به محیط‌زیست را خوشحال نخواهد کرد. بر اساس داده‌های این تحقیقات، کامپیوتر‌های گیمینگ سالانه ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

مطالعات جدیدی که در رابطه با مصرف انرژی کامپیوتر‌های گیمینگ در آمریکا صورت گرفته، نشان می‌دهد که این کامپیوتر‌ها چندان علاقه‌مندان به محیط‌زیست را خوشحال نخواهد کرد. بر اساس داده‌های این تحقیقات، کامپیوتر‌های گیمینگ سالانه بیش از ۳۴ تراوات ساعت انرژی مصرف می‌کنند.

بر اساس گزارشی که ژورنال کامپیوتر گیمینگ منتشر کرده است، مصرف انرژی کامپیوتر‌های گیمینگ معادل ۲.۴٪ کل مصرف انرژی ایالات متحده است. به عبارت دیگر، این دستگاه‌ها از کل فریزر‌های آمریکا بیشتر انرژی مصرف می‌کنند و مقدار آلایندگی‌های کربنی آن‌ها معادل ۵ میلیون خودرو است که هزینه‌ای در حدود ۵ میلیارد دلار روی دست دولت می‌گذارد.

این تحقیقات که روی مصرف انرژی در سال ۲۰۱۶ تمرکز کرده است، مشخص کرده که کنسول‌ها مسئول بیش از ۶۶ درصد از مصرف انرژی هستند که آن‌ها را PC ها با ۳۱ درصد دنبال می‌کنند. لپ‌تاپ‌ها هم سهم ناچیز ۳ درصدی دارند و باقی انرژی مصرف شده مربوط به دستگاه‌های پخش محتوا مانند اپل تی‌وی و انویدیا شیلد است.

کامپیوتر‌های گیمینگ
مصرف انرژی دستگاه‌های مختلف در سال ۲۰۱۶ آمریکا

با این حال PC ها هم به دلایل اورکلاکینگ، مانیتور‌های 4K و بهینه نبودن سیستم‌های مدیریت انرژی آن‌ها، میزان مصرف بیش‌تری دارند. در بدترین حالت اگر خانواری دو کامپیوتر گیمینگ رده بالا با مانیتور‌های 4K داشته باشد، سالانه حدود ۲۵۶۰ کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کند. بیش‌ترین دلیل بروز این مشکل هم به انتخاب کاربر بر می‌گردد.

ژورنال کامپیوتر گیمینگ می‌گوید، منبع تغذیه هر کامپیوتری که تست کرده است، بیش از مصرف مورد نیاز بوده و همین باعث می‌شود که انرژی بیش‌تری مصرف شود. همچنین این ژورنال، سازندگان این منبع‌های تغذیه را سرزنش کرده و مدعی شده است که بیش‌تر آن‌ها فاقد بهینه‌سازی‌های لازم در مصرف انرژی هستند و همواره هدر رفتن انرژی را شاهد هستیم.

هدست‌های واقعیت افزوده نیز وضعیت مناسبی ندارند و مصرف انرژی بالایی در این دستگاه‌ها وجود دارد. همچنین اگر این دستگاه‌ها به مانیتور خارجی وصل شوند، اوضاع از این هم بدتر می‌شود و مصرف برق به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. با این حال به نظر می‌رسد که آینده این صنعت جای امیدواری داشته باشد.

این ژورنال پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۱ مصرف انرژی کامپیوتر‌های گیمینگ به عدد ۳۳.۶ تراوات ساعت کاهش می‌یابد. اما در دو حالت بسیار بد یا بسیار خوب هم مصرف انرژی در حدود ۷۶.۹ تراوات ساعت و ۲۹.۴ تراوات ساعت خواهد بود که بسیار به بهینه شدن قطعات کامپیوتری بستگی دارد.

کامپیوتر‌های گیمینگ

این گزارش علاوه بر اعلام مصرف انرژی، راه‌کارهایی را هم برای کاهش آن ارائه داده است. یکی از آن‌ها می‌تواند عیب‌یابی داخل بازی‌ها باشد که به کاربر بگوید چقدر انرژی مصرف می‌کند با بهتر است که فریم ریت خود را روی چه عددی قفل کند. همچنین این ژورنال از نبود آموزش مناسب در سطح کشور گلایه دارد و امیدوار است که در آینده برنامه‌هایی برای آموزش گیمر‌ها در رابطه با کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شود.

اما اگر گیمر نگرانی هستید، می‌توانید از مانیتور‌های 4K استفاده نکنید یا از چیدمان تک مانیتوره برای بازی کردن بهره بگیرید. همچنین به گیمر‌ها توصیه می‌شود که از تنظیمات V-Sync استفاده کرده و فریم ریت بازی‌های خود را روی عدد مشخصی قفل کنند. این گونه حدود ۳۹ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۲۱ آبان ۱۳۹۸

    سلام

    5 میلیون خودرو! ، خودرویی برای حرکت بنزین میسوزونه
    برق که دی اکسید کربن تولید نمی کنه و کاملا پاک هست
    پس نتیجه میگیریم مشکل دی اکسید کربن از مصرف برق نیست
    مشکل جیب سیاست مدارا هست
    جالبِ که آمریکایی که بهش میگن مهد پیشرفت و علمُ تکنولوژی و این همه سازمان های تحقیقاتی علوم داره اما این همه سال گذشته هنوز درصد زیادی از برق کشورشونو از سوختی های فسیلی بدست میارن
    اگر آمریکای دانا و خردمند (بقول بعضی ها) اگر انقدر به فکر محیط زیست هست چرا یک مرکز تحقیقاتی بزرگ مثله سرن در زمینه انرژی نداره

    خوشم نمیاد اینُ بگم ولی
    عرب ها کشورهای مثله کویت یا عربستان که برای پیشرفت در زمینه علمُ تکنولوژی قدم برداشتن نشون دادن بیشتر از کشورهای قدرتمند مطرح دنیا حالیشونه درواقع آینده نگرتر هستند مخصوصا کویت

    به شرکت های مبایل سازی گیر نمیدن به شرکت های ماشین سازی گیر نمیدن
    به شرکت های قطعات کامپیوتر سازی گیر نمیدن
    به پرورش بیش از حد دام و مصرف زیاد گوشت گیر نمیدن

    فقط مقصر گیمرا هستن
    اصلا جنگ جهانی اول و دوم و هر جنگ که از زمانی که انسان بوجود اومد بین انسان ها در گرفت باعثش فقط بازی های ویدیوی بوده
    این همه فساد فحشا و نژاد پرستی و دزدی و قتل هرچی که در طول تاریخ اتفاق افتاده یعنی هر شرارتی که انجام شده باعثش گیمرا بودن
    خیلی وقته که هرچی دزدی و قتل اتفاق میوفته مقصرشو بازی های ویدیویی می دونن
    باشه اصلا قبول دستگاهای گیمینگُ جمع کنین و شرکت های بازی سازیُ تعطیل کنید ببینیم مشکلات دنیا حل میشه یا نه



    جدای از چیزی که بالا گفتم
    گیمرارو انداختن وسط و ازشون استفاده می کنن برای پوشوندن تمام گند کاری هاشون
    دلیل اینکه دیگه تا این حد روشون زیاد شده که هر اتفاقی که می افته مثله دزدی مسلحانه یا قتل می ندازن تقصیر بازی های ویدیوی بخاطر خوده گیمرا و شرکت های بازی سازی(واقعی) یا سایت های گیمینگ هست که هیچ اقدامی علیه گند کاری هاشون نمی کنن و در برابر هرچیزی که علیهشون گفته میشه سکوت می کنن

  • elshan1234
    elshan1234 | ۲۱ آبان ۱۳۹۸

    بزارین یدونه گیمینگ واسه ما بمونه ..

مطالب پیشنهادی