ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل سایت های کند را با نشان ویژه شرمنده می کند

گوگل در حال آزمایش طرحی است که در آن سایت هایی که در کروم دیر بارگذاری می شوند با «نشان شرمندگی» (Badge of Shame) علامت گذاری می شوند. تیم کروم با انتشار پستی در وبلاگ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

گوگل در حال آزمایش طرحی است که در آن سایت هایی که در کروم دیر بارگذاری می شوند با «نشان شرمندگی» (Badge of Shame) علامت گذاری می شوند.

تیم کروم با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام می کند که مرورگر کروم در آینده سایت هایی که سریع یا کند بارگذاری می شوند را نشانه گذاری می کند. این تیم در ادامه می گوید شناسایی سایت ها ممکن است به شکل های متفاوتی انجام  گرفته و آنها در حال آزمایش گزینه های مختلفی هستند تا بهترین روش را برای کاربران انتخاب کنند.

گوگل در حال آزمایش طرح علامتگذاری سایت های کند در گوگل کروم
سایت های کند (چپ) با نشان مخصوص علامت گذاری می شوند.

گوگل از احتمال طراحی علامت برای سایت هایی خبر داده که به طور معمول دیر لود می شوند. این کمپانی برای شناسایی سایت های کند، به تاریخچه بارگذاری آنها و تاخیرهای آنها نگاه کرده تا سایت هایی که دیر نمایش داده می شوند را شناسایی کند. تیم کروم نیز در حال آزمایش طرح شناسایی سایت های کند با توجه به سخت افزار دیوایس و وضعیت شبکه است.

در این طرح یک صفحه لودینگ یا اسپلش (Splash Screen) و یا یک نوار پر شونده حین بارگذاری سایت ها نمایش داده می شود. در صورتی که سایت سریع بارگذاری شود، نوار به رنگ سبز و اگر دیر نمایش داده شود به رنگ قرمز در خواهد آمد.

تیم کروم در ادامه با اشاره به اینکه آنها در همکاری نزدیک با تیم های دیگر و به منظور برچسب گذاری کیفیت تجربه کاربری در حال طراحی علامت ها هستند، می گوید:

«ما به دقت در حال بررسی رویکرد خود هستیم تا استاندارد یک تجربه کاربری مناسب را مشخص کنیم و امیدواریم این رویکرد در عمل توسط تمام توسعه دهندگان قابل دستیابی باشد.»

گوگل در رویداد توسعه دهندگان کروم که در شهر سان فرانسیسکو برگزار شد، از این برنامه پرده برداشته و تاکنون تاریخ دقیق اجرای آن را مشخص نکرده است. این کمپانی در طول کنفرانس خود مدام از کلمه «احتمالاً» استفاده کرد به همین خاطر به نظر می رسد تیم کروم در حال حاضر به دنبال دریافت بازخورد سریع از سوی توسعه دهندگان بوده تا در مورد ادامه این طرح تصمیم گیری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۱ آبان ۱۳۹۸

    خبر کوتاه بود و نگران کننده ? ?

مطالب پیشنهادی