ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش خودرو

بررسی تفاوت های بین باتری اتمی و معمولی در مصاحبه با کارشناسان صبا باتری [تماشا کنید]

روز گذشته و در خلال برگزاری نمایشگاه قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو فرصتی دست داد تا در بازدید از غرفه صبا باتری با کارشناسان این شرکت در زمینه فناوری خاص باتری های تولید داخل ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

روز گذشته و در خلال برگزاری نمایشگاه قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو فرصتی دست داد تا در بازدید از غرفه صبا باتری با کارشناسان این شرکت در زمینه فناوری خاص باتری های تولید داخل و دلیل اختلاف قیمت قابل توجه باتری های ایرانی و انواع مشابه وارداتی صحبت کنیم.

صبا باتری به عنوان بزرگترین تامین کننده باتری خودرو در کشور شناخته می شود و در حدود 60 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، همچنین این شرکت به تازگی به تکنولوژی تولید نسل سوم شبکه های سربی دست یافته است که باعث صرفه جویی در مصرف سرب و کاهش وزن و قیمت تمام شده باتری می شود. مرکز تحقیق و توسعه صبا باتری برنامه های جدی برای توسعه باتری های لیتیوم یونی را در دستور کار خود قرار داده است و ظاهرا نسل نخست باتری های لیتیوم یونی تولید داخل نیز توسط مهندسان ایرانی راهی بازار شده است که می تواند در طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار گیرد.

نکته جالب توجه دیگر آنکه صبا باتری متناسب با نیازهای بازار داخلی تصمیم به تولید دو محصول تازه گرفته است. محصول نخست به باتری ویژه شرایط گرم و خشک اختصاص دارد که هم اکنون در حال عرضه است و محصول دوم سری جدید باتری های عملکرد بالا با قابلیت شارژ دهی در شرایط سیکل عمیق است که می تواند در خودروهای مجهز به سیستم های برقی متعدد (ّبرای مثال خودروهای مجهز به سیستم صوتی حرفه ای) مورد استفاده قرار گیرد.

در نهایت اینکه به گفته مهندسان صبا باتری، هم اکنون اختلاف قیمتی در حدود 50 درصد بین باتری های ایران و خارجی وجود دارد که بیش از آنکه از تفاوت عملکرد یا تکنولوژی ناشی شود، نتیجه افزایش شدید نرخ ارز و هزینه های واردات است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ آبان ۱۳۹۸

    واقعا محصولات با کیفتی میزنن
    چرا فقط باطری قلمی تولیدش متوقف شد
    حیف بود

  • علی
    علی | ۲۱ آبان ۱۳۹۸

    واحد تبلیغات؟

مطالب پیشنهادی